Gå til innhold

Hva kan jeg fritere?

lillen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan putte oppi frityrkokeren? Har så lite fantasi når det gjelder det der... :-?

Bruker den kun til pommes frites, potet-terninger, noicetter og vårrull...

Kan jeg f x fritere RÅ kyllingvinger, eller må de stekes/kokes først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

finnes massevis du kan fritere. Har ikke frityrkoker selv, heldigvis eller desverre alt etter som... :D

Men haar oppdaget at i mange asiatiske kokebøker finnes det oppskirfter på fritert mat. Det du trenger er en frityrrøre (tempura) og så kan du fritere alt hjertet begjærer...

sopp

grønnsaker (alle typer)

reker

fisk

kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

....eller du kan lage en kjøttdeig av svin el. oksekjøtt (i kjøkkenmaskin) blandet med gode krydderier og sauser. Smør det på daggammel toast, skjær i fire og FRITYR!! Schiiiitch!!!! og så dipper du i deilig peanøttdip ev. chilidip ev. sursøt dipsaus. Yummi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. Pølse og chips kan også friteres sammen.. *nam*

(Jordbær er en liten stor pølseunge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bananer! Og en gang spiste jeg fritert iskrem på kinesisk restaurant. men jeg aner ikke hvordan de fikk til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rull sammen hvetetortillas med fyll i.. kjøtt, ost osv. slik at de blir ganske tynne. Fest med tannpirker og frityrstek.

Serveres ned dip som tapas eller snacks/tilbehør.

Smaker kjempegodt!

Tror at de kalles "Flutes" eller noe sånt, så du kan jo prøve å finne forslag til fyll et sted. Bønnestuing er veldig godt som fyll og holder seg på plass i tortillaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull sammen hvetetortillas med fyll i.. kjøtt, ost osv. slik at de blir ganske tynne. Fest med tannpirker og frityrstek.

Serveres ned dip som tapas eller snacks/tilbehør.

Smaker kjempegodt!

Tror at de kalles "Flutes" eller noe sånt, så du kan jo prøve å finne forslag til fyll et sted. Bønnestuing er veldig godt som fyll og holder seg på plass i tortillaen.

åjaa.. Kanskje det var det det het.. Jeg spiste "flatlus de pollo" :ler: i portugal.. Det var sikkert "Flute de pollo" ;)

Det var da.. fritert tortilla fylt med kylling...mmmh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe wraps, legge dem i frityren og presse ned midten med en sånn potet-moser, slik at det blir en slags "bolle" eller skål.

Når den er gylden og sprø kan du fylle med salat eller vanlig taco-tilbehør.

Ser veldig fancy ut på middagsbordet og smaker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritert banan!! Mmmmmm

Det finnes sikkert oppskrifter på nettet et steds.

eller hva med innbakte friterte reker? eller svinekjøtt.

Da bare blander man maisena eller mel med vann og salt og pepper og et/to vispa egg slik at det blir vaffelrøre tykt, så dypper man rekene/svinekjøttet ned i og putter det i frityrkokeren...

MMmmmm akkurat som på restaurant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å gjøre som i Skottland: Deep fried Mars bar!

Altså frityrstekt Mars-sjokolade!! Dyppet i sånn frityr-røre og frityrstekt. Det er faktisk godt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...