Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest miobell
Skrevet

Bruker normalt linser pga synet er litt dårlig. Brukt dette i flere år nå.. Kunne tenkt meg prøve linser med litt farge for å variere litt.

Har gråblå øyne og kunne godt tenkt meg prøve ha lyse blå, knall blå ..

Noen som har erfaring?

Kjøpt via nett noen gang?

Skrevet (endret)

Jeg har brukt farga linser av og til, på gøy. Kjøpte de hos optiker i norge første gang og i Roma i brillebutikk senere,husker ikke merket. Har gråblågrønne øyne, og kjøpte grønne og brune linser. grønne så naturlig og supert ut! Brune ble litt rart på meg. Fikk mye oppmerksomhet på vakre grønne øyne ihvertfall :)

Endret av gladidag
Gjest StockDama
Skrevet

lensway.no selger vel linser med farger i?

du kan jo bestille et par der.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg varinne på lensway.no og så på linser med farger. Jeg har perfekt syn, men har veldig lyst til å prøve linser med farger uten styrke. Men de hadde bare en type å tilby som var endagslinser, men fargene var så spake... Hmm.. Noen som kan anbefale andre nettsteder ??

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv på www.fargedelinser.no og www.illusion.no eller var det .com. www.lenses4net.no eller .com har også noen.

Skrevet

Har du kun dårlig syn eller skjeve hornhinner og slikt å?

Skrevet (endret)

Fargede linser finnes i både dags- og månedslinser. Månedslinser er generelt billigere. Disse selges både med og uten styrke, og fåes hos optiker, og ved flere nettbutikker. Det er ingen forskjell på linser kjøpt på nett og hos optiker, så lenge du kjøper de linsene som er foreskrevet av optiker. Pass bae på å fyll ut rett BC og DIA.

For å forsterke naturlig øyefarge brukes vanlige fargelinser. Disse gir kun resultat på øyne med samme farge som linsene; altså blå linser for blå øyne, brune linser for brune øyne, osv. Vil man endre øyefargen, fra f.eks grønne til blå, må opak-linser brukes. Disse har heldekkende farge og kan endre farge drastisk. Lek i vei! :)

Jeg selv bruker Focus Vistint Softcolors i fargen "Royal Blue". Jeg har naturlig blå/grå øyne, og får en nydelig blåfarge med disse linsene. Har blitt stoppet på gaten av fremmede som må beundre øynene mine.. :)

Endret av Zaphireh
Skrevet
For å forsterke naturlig øyefarge brukes vanlige fargelinser. Disse gir kun resultat på øyne med samme farge som linsene; altså blå linser for blå øyne, brune linser for brune øyne, osv. Vil man endre øyefargen, fra f.eks grønne til blå, må opak-linser brukes. Disse har heldekkende farge og kan endre farge drastisk. Lek i vei! :)

har du tips til hvor man får kjøpt farge og "opak" (pussig betegnelse ?) linser uten styrke ?

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har knall røde og når jeg bruker de skremmer jeg fanden på flatmark!

Gjest Gjest
Skrevet

Man trenger ikke opak-linser for å endre fargen om man har lys øyenfarge, men om man har mørke øyne må man ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...