lillen Skrevet 18. mars 2003 Forfatter #21 Skrevet 18. mars 2003 Hvis jeg skulle ha giftet meg i domen, ville jeg absolutt ikke ha hatt egen pynt; den er jo så vakker i seg selv!! :D Har du giftet deg der, Veslebråka? Det må vel koste flesk!? Eller...?
Augustbrud02 Skrevet 20. mars 2003 #22 Skrevet 20. mars 2003 Vi betalte ingenting for kirken, ennå vi giftet oss i en annen kirke enn den vi sokner til. Organisten kostet heller ingen ting, så det var ingen utgifter til akkurat dette. Vi pyntet med blomster i kirken og vi pyntet vel for totalt ca 500 kr. Da ordnet vi alt selv og fant billige løsninger, som var veldig flotte. I tillegg koster jo kirkeprogrammene litt, men dette ordnet vi helt på egenhånd og det ble faktisk gratis.
lillen Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #23 Skrevet 20. mars 2003 Hvem er det som "normalt" sett skal ordne med kirkeprogram? Og må man ha det?
Augustbrud02 Skrevet 20. mars 2003 #24 Skrevet 20. mars 2003 Hvem er det som "normalt" sett skal ordne med kirkeprogram? Og må man ha det? Så vidt jeg vet er vel kirkeprogrammene brudeparets egen oppgave. Vi laget iallfall vårt selv, og da fikk vi samme font på kirkeprogrammet som på alt annet i forbindelse med bryllupet. Ellers synes jeg personlig at man bør ha kirkeprogram. Dette kan enkelt lages ved å printe ut tekst på et hvitt A4-ark som man bretter sammen etterpå. Vi valgte denne løsningen, og det ble ganske fint (og enkelt). Grunnen til at jeg synes man bør ha kirkeprogram er enkelheten når man skal synge salmene. Da slipper man å sitte med salmeboken og bla. Samtidig er kirkeprogrammet er kjempehyggelig minne, og jeg har tatt vare på de programmene vi har fått i bryllupene vi har vært i.
lillen Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #25 Skrevet 20. mars 2003 selvfølgelig! Salmene ofret jeg ikke en tanke i siste innlegg! ja, det er nok greit å ha de skrevet der, ja!!
Augustbrud02 Skrevet 20. mars 2003 #26 Skrevet 20. mars 2003 Hvis du vil ha litt mer tips angående pynting av kirken, kan du finne det her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=12914 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=25935
viblie Skrevet 20. mars 2003 #27 Skrevet 20. mars 2003 Hei Lillen Jeg skal gifte meg i Nidarosdomen, neste år. Fikk beskjed om at det koster 5400,- å leie den. Det var ikke noe avslag i prisen, selv om jeg er konfirmert der. Så det er en dyr kirke, men den er også fin. Har ikke tenkt på å pynte den, noe ekstra. Hilsen viblie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå