Gjest Gjest_cille_* Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hei Er det noen som vet om man får en strammere kropp av å trene yoga? Ønsker ikke å gå ned i vekt, men vil gjerne stramme opp litt både her og der. Vet at styrketrening (i studio) og jogging kanskje er det mest effektive, men synes det er så fyktelig kjedelig..... Hilsen en uten peiling :klø:
aimee Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Yoga er hard statisk stryketrening, så ja, jeg merker absolutt en oppstrammede effekt. Er helt enig i at jogging er kjeeeedelig og anbefaler yoga til alle jeg snakker med, men det er nok ikke en teningsform som passer alle. Hvis du skal prøve yoga, styr unna alle dvdene som finnes og prøv heller en prøvetime på et senter. Da får du riktig innføring i hvordan øvelsene skal være. Det kan være vanskelig å lære seg dette på egenhånd. Lykke til!!!
Gjest Gjest_cille_* Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Tuuuuuuusen takk for svar Det var motiverende å høre Da skel jeg melde meg på en time til uka, må bare kjøpe meg noen litt sporty klær først...hhehe....... Ha en super helg!
murray Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Hvorfor ikke prøve pilates? Tror du skal trene leeenge før du merker noen stor effekt av yoga... Jeg synes også styrketrening er pyton (gjør vondt!), men jeg føler meg utrolig bra etter timen og resultatene kommer veldig fort. Det er veldig motiverende
aimee Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Ja pilates er også super trening! Jeg synes det faktisk var mer vanskelig med pilates enn yoga, men det er sikkert veldig individuelt. Men med begge treningsformer får du synlige resultater - og da er det jo ekstra stas
Gjest Elfrida Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Det er mange typer yoga og noen er mest avslappende. Jeg har prøvd ashtanga yoga som var meeget krevende og som jeg følte jeg ble sterkere og smidigere av. Ashtanga kan du feks trene på Majorstua i Oslo: http://www.puroyoga.no/.
aimee Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Takk for en bra link! Jeg flytter nemlig fra Trondheim til Oslo til høsten og har lurt veldig på hvor jeg skal trene yoga. Men du anbefaler detter, skjønner jeg? Fikk et godt inntrykk via sidene.
Gjest Elfrida Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Men du anbefaler detter, skjønner jeg? Fikk et godt inntrykk via sidene.Ja, jeg anbefaler den typen yoga hvis du ønsker å få litt styrke også. Jeg har ikke trent på det stedet, men en av de som er instruktører der har jeg gått hos, og det var veldig bra. Mye oppfølging og korrigering slik at man var sikker på at man gjorde det riktig, oppmuntring underveis og ellers bra og avslappet stemning. Man får en behagelig følelse etterpå, veldig annerledes enn etter annen trening syns jeg, men man kjenner godt at man har brukt kroppen allikevel. Hmm, nå fikk jeg lyst til å begynne på det igjen...litt dyrt da, når man har medlemsskap på treningssenter fra før av...
aimee Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Ja, jeg anbefaler den typen yoga hvis du ønsker å få litt styrke også. Jeg har ikke trent på det stedet, men en av de som er instruktører der har jeg gått hos, og det var veldig bra. Mye oppfølging og korrigering slik at man var sikker på at man gjorde det riktig, oppmuntring underveis og ellers bra og avslappet stemning. Man får en behagelig følelse etterpå, veldig annerledes enn etter annen trening syns jeg, men man kjenner godt at man har brukt kroppen allikevel. Hmm, nå fikk jeg lyst til å begynne på det igjen...litt dyrt da, når man har medlemsskap på treningssenter fra før av... Ja, akkurat sånn tenker jeg og. Trener på SATS og det koster jo en del. Har trent mye yoga der, så liker fysisk utfordrende yoga. Hadde lyst til å spandere på meg en kurs på et "skikkelig" yogasenter for å bli flinkere. Det er sikkert verdt pengene! Høres jo supert ut med tett oppfølging da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå