Gå til innhold

Hvor mye betaler dere barnevakten?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har en jente på snart 1 år.

En venninde skal sitte barnevakt for henne fra lørdag ca kl 1200-søndag ca kl 1600.

Vi har aldri barnevakt til henne, så vi aner ikke hva hun bør få for dette.

Hva pleier dere å betale barnevakten når det er med overnatting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Passer min vennindes barn gratis jeg. Hun pleier å sende med en liten godtepose til barnetv.

Dette er noe som skjer to til tre ganer i året og jeg synes det er kjempekoselig :)

Skrevet

Jeg betaler ikke mine venninner for å sitte barnevakt, men så er det ekstremt sjelden at det skjer også.

Vi bytter på å gjøre tjenester for hverandre. En venninne som ikke har barn selv har hatt mine på overnatting, mens jeg har hjulpet henne med andre ting som opppussing, kjøring og sånne ting.

Er det venninnen din som har forlangt betaling selv? Eller er det noe dere synes dere "må" gjøre?

Hvis ikke hun forventer betaling, tror jeg heller jeg ville gitt et gavekort, en flaske vin eller noe annet hun setter pris på. Kanskje hjelpe til med noe hun trenger.

synes det blir helt feil når venner skal betale for å hjelpe hverandre. Det er jo det venner er for, stille opp for hverandre altså.

Men hvis hun feks må si nei til annet inntekstgivende arbeid er det jo litt anderledes. Da tror jeg ville betalt opp mot den summen hun taper.

Gjest Gjest
Skrevet

Takker for svar og ønsker gjerne flere.

Nei, hun vil nok ikke ha betaling, men vi vet at hun ikke har så mye å rutte med økonomisk og vil derfor betale henne for at hun sitter barnevakt.

Før har vi hatt jenta vår hos en annen venninde som har barn selv. Der betaler vi ikke, men passer barna hennes til gjengjeld.

Skrevet

Er så heldig her i huset at storebror kan sitte barnevakt, og han tjener mer enn mor si, så der i gården blir det ingen betaling :ler: (når han bare kommer hjem fra militærtjeneste så)

Skrevet

Hva med et gavekort på aromaterapi eller hudpleie? I og med at hun ikke vil ha betalt?

Skrevet

Jeg synes Liv sitt forslag er veldig passende. Hvis hun ikke har så mye penger selv, er det sikkert ekstra deilig for henne å få noe å bruke på seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med et gavekort på aromaterapi eller hudpleie? I og med at hun ikke vil ha betalt?

Hun vil nok heller ha penger tror jeg.

Huff, er litt vanskelig å vite hvor mye vi bør gi.

Tenkte på mellom 500 og 1000, men synes 1000 er litt mye for en natt, eller?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har ikke fått penger for slike ting siden tenårene, men istedet fått gavekort på massasje, blomster, blitt bedt på middager osv. Syns det er mye koseligere enn penger. Syns forslaget på 1000 kr var veldig drøyt.

Gjest Gjest
Skrevet

Sitter barnevakt for en nabo nå og da (som regel med 1-2 timers forvarsel), og får ca 50 kr timen. I utgangspunktet samme "takst" døgnet rundt. 2 barn, et multihandicappet og noe mer krevende. Har aldri hatt de et døgn pga hun alltid har fått tak i mer kompetente når det er over så lang tid. Lengste jeg har hatt ansvaret for de er en natt, og da fikk jeg 500. Så for ei overkant av et helt døgn tror jeg at jeg hadde fått et sted mellom 700 og 1000. Noe mindre enn det hadde jeg reagert på. Men så er dette sannsynligvis betydelig mer krevende barn enn en "normal" 1 åring.

Siden andre her har tatt opp hordan økonomien er mellom partene: Den økonomiske situasjonen mellom oss er at hun har ikke GOD økonomi, men jeg har ca 200 å leve for pr uke til mat/klær/medisiner, sett bort fra de pengene jeg eventuelt tjener hos henne. De spares til uforutsette utgifter.

Skrevet

Hvis dere skal gi penger, synes jeg 1000 kroner er greit. Det er jo snakk om over et døgn. 100 kroner timen er da passe synes jeg. Og i og med en del av tiden blir soving, blir det ca. 10 timer med barnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns rundt 1000,- høres ut som et greit beløp. Siden hun ikke har god råd ville jeg gitt penger istedet for "velværegave", da pengene garantert kommer godt med og blir brukt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ikke fått penger for slike ting siden tenårene, men istedet fått gavekort på massasje, blomster, blitt bedt på middager osv. Syns det er mye koseligere enn penger. Syns forslaget på 1000 kr var veldig drøyt.

Helt enig. Jeg er faktisk rystet over at noen betaler kr 1000 for en barnevakt... :overrasket: (Ps! Og jeg er ikke fattig...)

Heller da en middag ute eller et gavekort eller maks. kr 500.

Gjest Gjest--
Skrevet

Jeg synes 1000 kr høres ut som en grei pris. I allefall ikke under 700, som jeg tror en over her også sa.

Skrevet

Jeg synes 1000kr er drøyt når det snakk om en venninne. Greit nok at hun har dårlig råd, men hun passer vel ikke ungen for å tjene penger vel? Synes 500kr holder.

Skrevet

Jeg skulle ha vært utrolig blakk før jeg tok imot penger for å være barnevakt for ungen til ei venninne selv om det overnatting inne i bildet. Jeg hadde heller ikke forventa betaling. 1000 kr høres voldsomt ut. Likevel hadde jeg satt pris på en liten oppmerksomhet, en blomster eller en velværegave som fx en bodylotion.

Den ene tjenesten er den andre tjenesten verdt, heter det. Man kan jo hjelpe hverandre. Hvis jeg får unger noen gang vet jeg hvem jeg skal spørre om barnevakt. :-)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Det er jo for nesten en hel helg da, ikke et par timer en kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...