webgirl Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Noen som har erfaring med Nespresso sin maskin D290? Den kom i hus her i går og jeg hadde gledet meg til en deilig Cappuchino. Dog falt melka bare sammen og det ble mer vann enn melk. Noen som får dette til å funke, har jeg kanskje gjort noe feil? Ellers kjempefornøyd med maskinen. Deeeilig kaffe! :-D
Frk Johansen Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg har den og har laget to kopper latte. Har bare hatt den en måneds tid men fikk da melken fin mener jeg å huske. Eller det ble den jo siden jeg ikke tenkte over det. Husker jeg synes det var litt styr med den slangen, og første gangen fikk jeg bare vann oppi men var vel fordi jeg ikke hadde satt på den bevegelige slangen... Les bruksanvisningen skikkelig og se etter, må jammen prøve i dag igjen tror jeg. :kaffe:
webgirl Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2007 Takk for svar, frøken! :-) Jo nå funker maskinen som bare det. Var jeg som ikke ventet på at bryteren (på/av) hadde sluttet å blinke... I dag fikk jeg en stor eske med 250 kapsler som jeg bestilte. Har akkurat laget meg en espresso, den sterkeste, Risotto el noe. Har ikke prøvd alle variantene enda, blir nok mye kaffedrikking framover. Bruker du mange kapsler hver dag, og har du funnet noen favoritt?
gladidag Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Hei. Har hatt Nespresso i noen måneder..orker nesten ikke vanlig presskanne og traktekaffe lenger.. Drikker vel 2 kopper kaffe om dagen i snitt. Lager meg en CaffeLatte til frokost i blant, men mest Americano. Liker godt Roma, Vivalto,Ristretto og Livanto. har akkurat nå nytt Vivalto og en sjokoladetrøffel :-D
webgirl Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2007 Lager meg en CaffeLatte til frokost i blant, men mest Americano. Liker godt Roma, Vivalto,Ristretto og Livanto. har akkurat nå nytt Vivalto og en sjokoladetrøffel :-D Godt å høre at folk er fornøyde. Bare hatt min i to dager og er litt sånn usikker på om jeg har brukt allfor mye penger på kaffe. Men det er jo nesten verdt det! Egen kaffebar hjemme :-D Americano, da bruker du vanlig espresso og blander med vann, eller?
Frk Johansen Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Husker ikke helt navnene jeg men har faktisk funnet meg en favoritt som jeg etter lang tid fant ut var koffeinfri! Den er burgunderrød, Intenso. Ellers liker jeg den i gull godt, det er vel Livanto det. Den lyse blå liker jeg ikke! Og har fire stryler av den hjemme, den synes jeg er litt besk. Den blå heter Vivalto.. Drikker vel ca 2 kopper hver dag, som regel på ettermiddagen/kvelden. Rekker ikke før jobb men i helgen kan det godt bli 4-5 kopper. Er mest glad i sort kaffe men samboeren min liker best cappuchino eller latte så han får det. :kaffe:
gladidag Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Godt å høre at folk er fornøyde. Bare hatt min i to dager og er litt sånn usikker på om jeg har brukt allfor mye penger på kaffe. Men det er jo nesten verdt det! Egen kaffebar hjemme :-D Americano, da bruker du vanlig espresso og blander med vann, eller? ja... det er det..
Gjest Emera Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Å sukk... Jeg har så lyst på en sånn maskin!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Jeg er veldig fornøyd. Eneste som er litt uvant er temperaturen. Er veldig vant til presskanne og pulverkaffe, og da er jo tempen en del høyere. Denne maskine gir 67-70 grader espresso - noe som er den anbefalte temperaturen. Dessuten er jeg litt skuffet over melkeskummet. Men ellers er det en kjempefin maskin!
lillesky Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Jeg elsker min Nespresso-maskin! Endelig kan jeg lage god caffe latte hjemme (akkurat som på kaffebar), og jeg har prøvd mange andre. Jeg har en litt større versjon (C250) enn din, men det jeg gjør er å ta melkebeholderen litt opp og ned. Da får du melkeskum. Men jeg er ikke så glad i mye melkeskum... Mine favoritter er Livanto og Roma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå