Biebie Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 I en alder av flere og tredve har jeg endelig begynt å bruke mascara daglig! Men hvordan legger man den penest på vippene? Bare ett strøk med børsten? Flere strøk vått i vått? Vente litt mellom hvert strøk slik at den tørker? Jeg har macaraen Hypnose fra Lancome (vannfast).
Rexina Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Jeg bruker først en øyenvippekam og kammer de for å skille de litt, så tar jeg et tynt lag pudder over øyenlokkene og vippene (som en base på en måte). Etter at det er gjort tar jeg opp maskaraen og skraper vekk evt. overflødig maskara. Er den helt ny hender det jeg bruker et papir og drar forsiktig over kosten. Så legger jeg hodet tilbake (det er en vane jeg har), så vippene "står rett opp".. jeg ser dem på en måte "under ifra".. Vanskelig å forklare, men da ser jeg alle vippene og evt. klumper. Så begynner jeg med de øverste vippene ytterst mot øret.. Og jobber meg med sikk-sakk bevegelser fra rot til tipp. så i midten av de øverste vippene, og til slutt helt inne ved rota. deretter vipper jeg hodet tilbake så jeg ser på meg rett forfra, og legger litt mer helt øverst på vippene for å få de litt lenger.. Dypper ikke kosten tilbake i hylsteret før jeg er ferdig øverst. Så dypper jeg kosten og gjør jeg det samme på det andre øyet (det er da det høyre, for jeg har som vane å alltid begynne med venstre øyet). bruker også høyre hånd til høyre øyet og venstre til venstre øyet. UTEN å dyppe kosten igjen, så tar jeg på vippene nede. Da bruker jeg som regel enden av børsten og er bar så vidt nær.. Så det ikke blir så mye på de nedre vippene, mens jeg vipper hodet nedover, så jeg ser opp på meg selv.. Så det andre øyet UTEN å dyppe kosten igjen (gjør jeg det blir det for mye under synes jeg). Etter at jeg har gjort det pleier jeg å ha fine vipper som er lange og fyldige UTEN klumper og som ser naturlig ut. Har jeg en dårlig maskara-dag hender det jeg tar fram kammen og kammer litt mer når jeg er ferdig.. Kommer an på maskaraen også. jeg liker best Lancome Flextencils. Har aldri skuffa meg:) Endret 18. juli 2007 av Rexina
aimee Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg må bare si det Rexina - det var en virkelig god forklaring! Jeg bruker mascara hver dag og har gjort det i alle år, men hadde nok ikke klart å skrive ned hvordan jeg gjør jobben Er med på en annen mascaratråd her, hvor Lancome også blir anbefalt. Den du bruker, er det for volum eller lengde?
Rexina Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Den gir i utgangspunktet bare lengde og bøy, men legger du et tynt lag pudder før du begynner, får du fyldigere vipper. Det er min erfaring i alle fall:) Med denne trenger jeg ikke vippetang for den gir en bra bøy:)
aimee Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Jeg skjønner jeg har gått glipp av noe ihvertfall, for det virker som om halve KG anbefaler Lancome. *rett på parfymeriet i morgen*
Gjest Tigerjente Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Jeg syns frem-og tilbake bevegelsen med hånda er viktigst, og den kan tilogmed få en hvilkensomhelst maskara til å bli noenlunde bra. Når jeg legger maskara på andre under dag-makeup, ber jeg de lukke øynene, også fører jeg børsten fram og tilbake fra rot til spisser ca tre ganger på hvert øye. Når de da åpner øynene igjen har de maskara på vippene nede også, og det ser naturlig ut nede.
Gjest Tweek Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Jeg gjør det litt mer simpelt da Bruker vippetang for å bøye vippene, så har jeg hodet litt bakover og speilet lengere ned så jeg ser nedover. På mascarabørsten tar jeg bare å skraper av mascaraen som er på tuppen før jeg bruker sikksakk bevegelsen på vippene. Jeg bruker en nål som skiller dem fra hverandre ettersom mine vipper kan gå litt rare veier av og til. Jeg bruker også ventre hånd til venstre øye og høyre hånd til høyre øye. Gjør dette oppe og nede på begge øyne og så går jeg over en gang til, men da bare oppe
Rexina Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Skjønner ikke hvordan dere kan sminke dere med håndspeil.. Jeg må stå foran et speil (helst et som forstørrer) og helst klint inntil speilet:P
Gjest Tweek Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har et speil som er vel 20 cm i diameter og som har en fot så jeg kan sette det bakover og på andre siden er det forstørring.
Gjest Alou Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Skjønner ikke hvordan dere kan sminke dere med håndspeil.. Jeg må stå foran et speil (helst et som forstørrer) og helst klint inntil speilet:P Jeg også...og gjerne med munnen åpen at jeg kunne ha svelget en melon.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Leste et tips fra en eller annen proff i et eller annet blad. Denne anbefalte å rulle maskaraen på fra rot til tupp. Altså i stedenfor å bare dra børsten gjennom vippene. Jeg innbiller meg at det blir finere enn hva jeg gjorde før, men mulig jeg bare innbiller meg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå