Saeria Skrevet 19. juli 2007 #21 Skrevet 19. juli 2007 Har ikke funnet noe ved UiB, nei. Så jeg skal melde meg opp ved UiO dette semesteret også. Det er verdt flyturen allikevel.
Gjest M Skrevet 19. juli 2007 #22 Skrevet 19. juli 2007 Jeg kom inn på førstevalget mitt!!! Sykepleier ved høgskolen i Vestfold Gratulerer til alle dere som har fått tilbud om studieplass!
Devana Skrevet 19. juli 2007 #23 Skrevet 19. juli 2007 går det an å registrere seg som privatist ved UiB også? og hvordan fungerer dette? noen som vet??? Man kan registrere seg som privatist på UiB på noen enkeltemner, men ikke jus hvis det var det du mente. Jeg spurte for noen måneder siden om dette og da var ikke jusfakultetet villig til å gi privatisteksamen. Men på UiO går det ann som Saeria nevner
messy Skrevet 20. juli 2007 #24 Skrevet 20. juli 2007 Kom inn på førstevalget mitt son var Jus i Bergen. *gleder seg til skolen begynner*
Gjest Ballerina Skrevet 20. juli 2007 #25 Skrevet 20. juli 2007 Jeg kom inn på førstevalget mitt også; allmennlærer ved UiS!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #26 Skrevet 20. juli 2007 Skrev dette i en annen tråd: Kan jeg spørre om noe.. Fikk svar på søknaden min i dag, og når det gjelder jus, står det venteliste, men ikke plass på ventelista. Det rare er at det gjør det på psykologi profesjon. Noen som vet, eller kan tenke seg hvorfor? Hva betyr "Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet"? Det står det blant annet på studier som jeg GARANTERT hadde kommet inn på, har minst 4 poeng høyere enn poenggrensen i fjor. Lykke til til alle sammen!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #27 Skrevet 20. juli 2007 Når det gjelder juss så gjelder ikke ventelista. De tilbyr flere plasser enn de har, fordi etter statistikken så er det så og så mange som trekker seg. Hva ble poenggrensene i år?
Gjest suzuki Skrevet 20. juli 2007 #28 Skrevet 20. juli 2007 Kom inn på førstevalget mitt, men har ombestemt meg i løpet av de siste ukene og takket derfor nei til plassen. Finkjemmer nå restetorget etter noe annet interessant.
Bokormen Skrevet 20. juli 2007 #29 Skrevet 20. juli 2007 Skrev dette i en annen tråd: Kan jeg spørre om noe.. Fikk svar på søknaden min i dag, og når det gjelder jus, står det venteliste, men ikke plass på ventelista. Det rare er at det gjør det på psykologi profesjon. Noen som vet, eller kan tenke seg hvorfor? Hva betyr "Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet"? Det står det blant annet på studier som jeg GARANTERT hadde kommet inn på, har minst 4 poeng høyere enn poenggrensen i fjor. Lykke til til alle sammen! Det betyr at du ikke er tatt med i betraktning der siden du har kommet inn på ett studie du har prioritert høyere, mener jeg.
jente_19 Skrevet 20. juli 2007 #30 Skrevet 20. juli 2007 Forbedre karakterene for eksempel, samle poeng på realfag, fordypningsfag og få poeng for fag på universitet. men lurer på en ting: viss en tar f.eks matte som privatist etter en er ferdig med vgs, for å få realfagspoeng..blir karakteren en får da trekt med i gjennomsnitsutrekningen på vitnemålet, eller er d bare realfagspoengene som blir tatt med? eller er d begge deler? viss bare realfagspoengene blir tatt med kan en igrunn bare satse på å stå på eksamen , men viss karakteren og har betydning er det en annen sak...
jente_19 Skrevet 20. juli 2007 #31 Skrevet 20. juli 2007 Forbedre karakterene for eksempel, samle poeng på realfag, fordypningsfag og få poeng for fag på universitet. men lurer på en ting: viss en tar f.eks matte som privatist etter en er ferdig med vgs, for å få realfagspoeng..blir karakteren en får da trekt med i gjennomsnitsutrekningen på vitnemålet, eller er d bare realfagspoengene som blir tatt med? eller er d begge deler? viss bare realfagspoengene blir tatt med kan en igrunn bare satse på å stå på eksamen , men viss karakteren og har betydning er det en annen sak...
Saeria Skrevet 20. juli 2007 #32 Skrevet 20. juli 2007 men lurer på en ting: viss en tar f.eks matte som privatist etter en er ferdig med vgs, for å få realfagspoeng..blir karakteren en får da trekt med i gjennomsnitsutrekningen på vitnemålet, eller er d bare realfagspoengene som blir tatt med? eller er d begge deler? viss bare realfagspoengene blir tatt med kan en igrunn bare satse på å stå på eksamen , men viss karakteren og har betydning er det en annen sak... Karakteren teller med, pluss realfagspoengene. Jeg tok f.eks 1MX opp igjen og gikk opp to karakterer. Når jeg var ferdig med forbedringene mine og hadde fått kompetansebevisene, gikk jeg til min gamle vgs. og fikk de til å sette inn de nye karakterene før jeg sendte det "nye" vitnemålet til SO.
Mediocre Skrevet 21. juli 2007 #33 Skrevet 21. juli 2007 Jaaa kom inn på HiB Sykepleie ved Haukeland :juhu: Gleder meg til skolestart
Adonia Skrevet 29. juli 2007 #34 Skrevet 29. juli 2007 JEG KOM INN på førstevalget :juhu: medisin i oslo
Gjest marihan Skrevet 29. juli 2007 #35 Skrevet 29. juli 2007 Jepp, kom inn på UIS og der er jeg kjempefornøyd med! Gleder meg til å ta fatt
Gjest marihan Skrevet 29. juli 2007 #36 Skrevet 29. juli 2007 Er ikke medisin veldig vanskelig å komme inn på? Du må være smart
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #37 Skrevet 29. juli 2007 Har svarene fra suppleringsopptaket blitt lagt ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå