Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sjekket akkurat nettsøknaden min hos Samordna opptak, og der stod det at jeg kom inn på førstevalget mitt:)

Kon du inn på det du ville?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom inn på førstevalget mitt: Medisin ved NTNU :sol:

Skrevet
Kom inn på førstevalget mitt: Medisin ved NTNU :sol:

Så flott! Gratulerer!

Gjest Gjest_starchild_*
Skrevet

Mitt førstevalg var sykepleie - og jeg kom inn :klappe:

Skrevet
Mitt førstevalg var sykepleie - og jeg kom inn :klappe:

Gratulerer til deg også!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kom ikke inn på 1.valget mitt....så nå er jeg helt i villrede.... ønsket ikke å komme inn på noe annet.... Var så sikker på å komme inn, så nå sitter jeg her i en by med leilighet hele dette året (skrevet kontrakt fram til 1.juni 2008) og ikke skoleplass....*gråte*

Skrevet

Har du ikke mulighet til å ta en evt. restplass dersom det er noen som faller fra? Er jo alltid noen som kommer inn som ikke vil ha plassen.

Hvis ikke så er vel ikke et år i jobb verdens undergang? Selv om det selvfølgelig er leit å ikke komme inn. :tristbla:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Har du ikke mulighet til å ta en evt. restplass dersom det er noen som faller fra? Er jo alltid noen som kommer inn som ikke vil ha plassen.

Hvis ikke så er vel ikke et år i jobb verdens undergang? Selv om det selvfølgelig er leit å ikke komme inn. :tristbla:

Holder allerede på med jobbsøking for fullt og skal sitte klar når restetorget åpnes! noen som vet når det åpnes?

Kom inn på ei linje men den er i en by 100 mil herfra.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Jeg kom inn på utviklingsstudier - førstevalget :juhu:

Gjest Gjest
Skrevet
Holder allerede på med jobbsøking for fullt og skal sitte klar når restetorget åpnes! noen som vet når det åpnes?

Kom inn på ei linje men den er i en by 100 mil herfra.

Restetorget åpner 20.juli kl 12:00. Lykke til!!!!

Skrevet

Ja! Jeg kom inn i primærkvoten på jus på UiO. Takker nei til plassen fordi jeg har bedre ting å gjøre, men det er alltid koselig å komme inn.

Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet

JEG KOM INN på første valget! :D

Først fikk jeg avslag, fordi jeg søker uten studiekompteanse fordi jeg har dyskalkuli (matematikk vansker). Etter den avslagen har jeg kjempet masse, klaget at jeg kan, hatt konstant kontakt med SO og høyskolen, og etter mye og men kom jeg ENDELIG INN! Samordna kan dra seg langt bakover, fordi det er et system som ikke tar hensyn til blant annet dyskalkuli fordi de aldri har hørt om det før.

Nå er jeg glad! Faglærer i praktiske og estetiske fag.

Gratulerer til alle dere andre!

Skrevet (endret)

GRATULERER alle sammen som har fått plass og ekstra grattis til Gjest Veronica. Det var kjempegøy å høre at det gikk så bra med deg, selv om det nok har kostet deg mye frustrasjon og tårer.

Kom forresten inn på førstevalget mitt.

Endret av Saeria
Gjest Gjest
Skrevet
Ja! Jeg kom inn i primærkvoten på jus på UiO. Takker nei til plassen fordi jeg har bedre ting å gjøre, men det er alltid koselig å komme inn.

For alle de som ikke kommer inn på jus, hva slags muligheter finnes for dem?

F.eks. gruppen

a) Arbeidstakere med labre karakterer fra videregående?

b) En ingeniør med labre karakterer fra videregående som ønsker å begynne på juss men kommer ikke inn?

Hva kan disse gjøre?

Skrevet

F.eks. gruppen

b) En ingeniør med labre karakterer fra videregående som ønsker å begynne på juss men kommer ikke inn?

Hva kan disse gjøre?

Forbedre karakterene for eksempel, samle poeng på realfag, fordypningsfag og få poeng for fag på universitet.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg sjekket akkurat nettsøknaden min hos Samordna opptak, og der stod det at jeg kom inn på førstevalget mitt:)

Medisin ved NTNU her også. =)

Skrevet

Kom inn på førstavalget mitt - sykepleie v/HiO. :hoppe:

Gratulerer til alle som kom inn!

Skrevet

F.eks. gruppen

Hva kan disse gjøre?

Registrere seg som privatist ved UiO.

Gjest Gjest_eriksen_*
Skrevet

Ja, kom inn på bachelor i samfunnsernæring ved HiAk. Som var førstevalget! :)

Skrevet
Registrere seg som privatist ved UiO.

går det an å registrere seg som privatist ved UiB også? og hvordan fungerer dette? noen som vet???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...