Gå til innhold

Rolf Kirkevaag banket barna sine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Vi, publikum ønsker dessuten ikke å ta del i det.

Så la nå endelig være å ta del i det da.

hvis du ikke vil ta del i det, hvorfor plager du deg selv med å være i denne tråden.

VI??..Hvem har gitt deg tillatelse til å snakke på alle andres vegne.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er noe jeg ikke hadde behov for å vite. Who cares? På 50-tallet var det helt legitimt å rise barna sine, "alle" fikk ris den gangen. Hvorfor ta opp dette i bokform nå? Forstår ikke hva Trond Kirkvaag ønsker å oppå, bless his soul, han er syk, men men...

Nei, slike nyheter kan vi være foruten. Hørt om å skite i eget rede? Vi snakker heller ikke vondt om de døde. Trolig har han hatt dårlige rådgivere i denne saken.

Skrevet (endret)
Er man egentlig klar over når Trond Kirkvåg var liten gutt ? Det er over femti år siden. Regler og oppdragelses metoder var noe annerledes dengang.

Klaps på baken, riset bak speilet var helt vanlig. Riving i øret og lugging også. Selv i skolen hadde man spanskrøret og linjalen smalt over fingrene. Skulle alle utlevere sin far fra denne tiden fikk vi 1 million biografier med slemme foreldre......Utrolig hvor fort vi glemmer...

Trond Kirkvåg passer best til klovnestreker....

Hvis det var så greit og vanlig å bli behandlet slik, så kan det vel strengt tatt ikke kalles å utlevere noen å skrive om det i sin biografi..?

Hva med barnebarna til Rolf K.? Hvor festlig er det nå for dem å lese om at snille avdøde bestefar gav pappa/onkel Trond ris på rumpa?

Det er da meget mulig de visste om dette fra før. Mange av mine venner vet om dystre siderom sine besteforeldre, fortalt dem av sine foreldre.

Endret av Donpedro
Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet
Så la nå endelig være å ta del i det da.

hvis du ikke vil ta del i det, hvorfor plager du deg selv med å være i denne tråden.

VI??..Hvem har gitt deg tillatelse til å snakke på alle andres vegne.

Ikke lett når det står i alle aviser og på alle nyhetssidene på nettet!

Mener du at jeg skal holde meg unna alle tråder der jeg er uening med noens meninger!Har du fått i deg noe du tålte dårlig eller?

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet
Hvis det var så greit og vanlig å bli behandlet slik, så kan det vel strengt tatt ikke kalles å utlevere noen å skrive om det i sin biografi..?

Jo fordi det nå i disse dager er dette så forbudt å gjøre og folk glemmer tydeligvis at dette var mer vanlig før.

Folk i dag ser på dette som helt forferdelig mens det dengange faktisk ikke var så vanlig.

Det er da meget mulig de visste om dette fra før. Mange av mine venner vet om dystre siderom sine besteforeldre, fortalt dem av sine foreldre.

Fra artikelen i VG

Faren vår stilte masse opp for oss. Han har bidratt med så mye og var langt mer til stede enn fedrene til barndomsvennene mine. De har kontaktet meg i dag, og kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen. De synes det er forferdelig. Det samme synes barna mine som beskriver far som en fantastisk bestefar, de var veldig glade i ham. De er i sjokk etter å ha lest artikkelen.

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke lett når det står i alle aviser og på alle nyhetssidene på nettet!

Mener du at jeg skal holde meg unna alle tråder der jeg er uening med noens meninger!Har du fått i deg noe du tålte dårlig eller?

På vegne av alle oss andre påstod du at ingen ønsket å ta del i det Trond Kirkevaag skal ha skrevet i sin bok.

Selv om saken står omtalt i alle nettaviser, er det fritt opp til deg å la være å klikke inn på sidene.

For meg kan du være i hvilke tråder du vil, men hvis du mener på alles vegne at vi ikke ønsker å få den form for informasjon - virker det unektelig litt merkelig at du likevel velger å skrive i denne tråden.

Skrevet
Faren vår stilte masse opp for oss. Han har bidratt med så mye og var langt mer til stede enn fedrene til barndomsvennene mine. De har kontaktet meg i dag, og kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen. De synes det er forferdelig. Det samme synes barna mine som beskriver far som en fantastisk bestefar, de var veldig glade i ham. De er i sjokk etter å ha lest artikkelen.

Dette omfatter da ikke alle barnebarna? Uansett vil jeg tro de er voksne nå og klarer å håndtere dette.

Gjest Cirka
Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke det at T.K. skriver sin sannhet som skaper reaksjonene. Det er vel heller det at folk`s bilde av vår alles "sjonkel Rolf" brister. Vi liker ikke å føle oss lurt.

Hurra for alle som velger å leve i sin sannhet. Det er de som fremmer utvikling i samfunnet.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
At en så stor humorist kan sitte å være så bitter er for meg uforståelig.Merkelig at broren ikke deler hans opfatning av faren!

Så fordi man er humorist må man automatisk være lykkelig? Ok, til saken. Jeg syns nesten ikke vi har noen rett til å uttale seg om hvor bitter han burde være, når vi ikke vet helt hvordan oppveksten og forholdet til faren har vært.

Jeg ser ofte i "ris eller ikke"-debatter de som argumenterer med at "jeg fikk smekk på baken og tok ikke skade av det" og dermed tar utgangspunkt i at dette skal gjelde for alle, og dermed hevder at de som ser på sine egne barndomsopplevelser som vold må ha vært utsatt for noe annet enn allminnelig ris. Faktum er at to personer som opplever akkurat det samme kan oppfatte situasjonen svært ulikt.

Nettopp. Det at én bror ikke har (synlige) problemer etter en oppvekst, ugyldiggjør ikke den andres erfaring. Kanskje det til og med er Tronds bror sin reaksjon som er "unormal"? Hvem vet?

Jeg syns forsåvidt det er greit at Tronds onkel går ut og er kritisk til at det skrives om det. Men å sette spørsmålstegn ved hvor sanne historiene er, blir litt merkelig for meg. Vanligvis er jeg åpen for at man skal komme med kritiske spørsmål til ting som skrives, men her skjønner jeg ikke at han kan komme med noe som motbeviser det Trond forteller. Det eneste han kan si er at han aldri så Rolf slå barna sine. Og det skal motbevise noe? Det ville uansett forundre meg stort om Trond Kirkevaag lyver, siden jeg syns barn (også voksne barn) er lojale overfor sine foreldre nesten uansett hva de gjør. Hva slags motiver har han for å lyve om dette?

Rolf Kirkevaag kan sikker ha hatt sine gode sider selv om han slo barna sine. Min avdøde bestefar slo sine barn når de hadde gjort noe galt. Helt forferdelig, men som bestefar var han nok en helt annen mann enn han var for min mor og hennes søsken. Jeg opplevde han aldri sint eller voldelig. Folk trenger ikke være monstre for alltid selv om de slår barn. Samtidig stusser jeg igjen over denne "koffert-episoden". Jeg syns det forbigår avstraffing jeg antar var mer vanlig før.

Gjest Cirka
Skrevet
Samtidig stusser jeg igjen over denne "koffert-episoden". Jeg syns det forbigår avstraffing jeg antar var mer vanlig før.

Sikkert lurt å vente med å ta stilling til noe som helst for man har lest boka. Kanskje kommer det frem i en kontekst som forklarer det. For alt vi vet kan slike ting lekkes ut løsrevet ene og alene for at boka skal selge.

For min del undres jeg over at 5-åringer bruker begrepet "den fremmede".

Er det forresten noen som vet om boka er et bestillingsverk?

Gjest irritert
Skrevet
Dette er noe jeg ikke hadde behov for å vite. Who cares? På 50-tallet var det helt legitimt å rise barna sine, "alle" fikk ris den gangen. Hvorfor ta opp dette i bokform nå? Forstår ikke hva Trond Kirkvaag ønsker å oppå, bless his soul, han er syk, men men...

Nei, slike nyheter kan vi være foruten. Hørt om å skite i eget rede? Vi snakker heller ikke vondt om de døde. Trolig har han hatt dårlige rådgivere i denne saken.

Hvis du ikke er interessert i å vite det, så drit i å kjøpe boka da.

Skriver man en biografi så er det vel naturlig å ta med ting som har preget en, både på godt og på vondt.

Lurer på om folk ville ha forsvart ham like iherdig hvis det ble oppdaget at han hadde vært pedofil.

"Huff, nei og nei altså. Dette stemmer ikke med mitt bilde av Sjonkel Rolf; så dette vil jeg ikke vite noe om. Han var slik en karismatisk og trivelig person på tv, så det er umulig at han kan ha gjort noe sånt. De har funnet ubestridelige bevis? Nei, nei. Jeg foretrekker å trekke for blindfoldet og stole blindt på hva jeg tror, fremfor å tro ordet til personen som faktisk har opplevd dette."

Å si at man ikke skal nevne noe sånt bare fordi personen er død, er jo helt idiotisk! Skal vi la vær å si at Hitler var en ond person da, av respekt for at han er død?

Det som er sant er sant, uavhengig av hvor død personen det gjelder er.

(Overdrevet for poengets skyld)

Gjest ny gjest
Skrevet
Så fordi man er humorist må man automatisk være lykkelig? Ok, til saken. Jeg syns nesten ikke vi har noen rett til å uttale seg om hvor bitter han burde være, når vi ikke vet helt hvordan oppveksten og forholdet til faren har vært.

Nettopp. Det at én bror ikke har (synlige) problemer etter en oppvekst, ugyldiggjør ikke den andres erfaring. Kanskje det til og med er Tronds bror sin reaksjon som er "unormal"? Hvem vet?

Jeg syns forsåvidt det er greit at Tronds onkel går ut og er kritisk til at det skrives om det. Men å sette spørsmålstegn ved hvor sanne historiene er, blir litt merkelig for meg. Vanligvis er jeg åpen for at man skal komme med kritiske spørsmål til ting som skrives, men her skjønner jeg ikke at han kan komme med noe som motbeviser det Trond forteller. Det eneste han kan si er at han aldri så Rolf slå barna sine. Og det skal motbevise noe? Det ville uansett forundre meg stort om Trond Kirkevaag lyver, siden jeg syns barn (også voksne barn) er lojale overfor sine foreldre nesten uansett hva de gjør. Hva slags motiver har han for å lyve om dette?

Rolf Kirkevaag kan sikker ha hatt sine gode sider selv om han slo barna sine. Min avdøde bestefar slo sine barn når de hadde gjort noe galt. Helt forferdelig, men som bestefar var han nok en helt annen mann enn han var for min mor og hennes søsken. Jeg opplevde han aldri sint eller voldelig. Folk trenger ikke være monstre for alltid selv om de slår barn. Samtidig stusser jeg igjen over denne "koffert-episoden". Jeg syns det forbigår avstraffing jeg antar var mer vanlig før.

Det sies så mye at det var vanlig at barn ble fysisk avstraffet i 50- og 60-åra, hvorfor er det da ingen som kan bevitne at dette foregikk? Hvis dette var en naturlig del av barneoppdragelsen så var det vel ikke nødvendig å skjule det for omgivelsene? Jeg har opplevd det samme som Trond men det var ingen av mine tanter, onkler eller annen slekt som visste noe om det, for det skjedde i det skjulte, i familiens skjød. Og hvis det var så naturlig så er det vel også naturlig at det blir med i en persons biografi, som noen andre her også mener. Han forteller om seg og sitt liv og i det livet var hans far en naturlig del og innvirket på hans liv på måter han ikke hadde ønske om. Rolf Kirkvaag blir ikke en mindre tv-personlighet fordi om han ikke var helt grei på hjemmebane.

Vi får vente til boken kommer for å se hvor omfattende barndommen er beskrevet. Og mange klovner er klovner for å skjule en sår innside.

Gjest Gjest
Skrevet
Herrejeremias, vi er da vel mange som har faatt litt ris paa rompa i barndommen?! Min far er verken umenneskelig eller slem og jeg klandrer ham ikke et sekund. Patetisk oppslag, etter min mening og jeg er helt enig med de som mener at dette er daarlig av soennen, naa naar faren ikke lenger kan forklare seg.

Helt enig med deg. Dette kunne han holdt for seg selv eller innen familien.Onkelen hans sier han hele tiden prøvde å få ut av han hva som var galt men han sa ingenting.Onkelen dvs. broren til Rolf K. må nå altså lese om dette i en bok sammen med resten av den norske befilkningen

Gjest Gjest
Skrevet
Helt enig med deg. Dette kunne han holdt for seg selv eller innen familien.Onkelen hans sier han hele tiden prøvde å få ut av han hva som var galt men han sa ingenting.Onkelen dvs. broren til Rolf K. må nå altså lese om dette i en bok sammen med resten av den norske befilkningen

Men kanskje det var en grunn til at han ikke ville fortelle noe til onkelen sin da vettu.

Men onkelen vet jo best. Iflg. artikkelen vet han til og med at Trond K. juger. Utrolig at det går an av et voksent menneske å si noe så dumt. Greit nok at han ikke har opplevd den siden av sin bror, men han vet ikke katten om hvordan broren har vært mot sine barn når andre ikke var tilstede. Håper virkelig onkelen er feilsitert, ellers bekrefter vel det han sier litt av hvert i det Trond K angivelig skal ha skrevet.

Gjest Gjest
Skrevet
Trond fikk sikert mange gode og godt betalt jobber i NRK ved god hjelp av sin far. Som broren skriver så sto faren virkelig hardt på for å hjelpe barna sine.

Håper han har med det i boken også for rettferdighetens skyld.

Hadde R.K. grisebanka barna sine med gjenstander og spanskrør kunne jeg ha forstått at han i dag er en bitter navn, men her er det snakk om noen klaps på rumpa.

At en så stor humorist kan sitte å være så bitter er for meg uforståelig.Merkelig at broren ikke deler hans opfatning av faren!

Hvordan vet du at T.K ikke fikk bank med gjenstander osv. Var du der?

Og hvordan kan du si at du hadde skjønt han hvis han hadde blitt banka skikkelig? Så det er ikke ydmykende nok for et barn å bli slått og trua med å bli satt på gata? Dessuten så er ikke du T.K og du aner ingenting om hva som har skjedd med han i livet og hvordan personlighetstype han har. Selv om han var en moromann på skjermen, kan han ha vært en sårbar og rolig type privat.

Jeg synes hele denne diskusjonen begynner å bli patetisk nå!!

Kjøp boka når den kommer og ta diskusjonen etter det, VG er en sladderavis og man får ikke vite alt om situasjonen når man leser VG. Dessuten så synes jeg T.K må få si hva han vil om livet sitt i den boka, blir jo ufullstendig hvis han bare skal ta med alt det positive fra livet sitt. Det er tross alt hans bok og han må vel selv få bestemme hva han vil skrive om fra livet sitt..

Tenk hvis du selv skulle skrevet selvbiografi og hele resten av verden skulle blandet seg i hva du har valgt å skrevet om livet ditt. Provoserende!!

Gjest Mediadister
Skrevet
Hvordan vet du at T.K ikke fikk bank med gjenstander osv. Var du der?

Og hvordan kan du si at du hadde skjønt han hvis han hadde blitt banka skikkelig? Så det er ikke ydmykende nok for et barn å bli slått og trua med å bli satt på gata? Dessuten så er ikke du T.K og du aner ingenting om hva som har skjedd med han i livet og hvordan personlighetstype han har. Selv om han var en moromann på skjermen, kan han ha vært en sårbar og rolig type privat.

Jeg synes hele denne diskusjonen begynner å bli patetisk nå!!

Kjøp boka når den kommer og ta diskusjonen etter det, VG er en sladderavis og man får ikke vite alt om situasjonen når man leser VG. Dessuten så synes jeg T.K må få si hva han vil om livet sitt i den boka, blir jo ufullstendig hvis han bare skal ta med alt det positive fra livet sitt. Det er tross alt hans bok og han må vel selv få bestemme hva han vil skrive om fra livet sitt..

Tenk hvis du selv skulle skrevet selvbiografi og hele resten av verden skulle blandet seg i hva du har valgt å skrevet om livet ditt. Provoserende!!

Jasså så du tror det bare er TK som blir provosert når han skal skrive bok. Eli Hagen med flere har da vitterlig fått gjennomgå dem også når dem har skrevet bok.

Jeg skal vente med uttalelser utover dette til boka kommer, men gjett om saken nok engang vil bli blåst opp enda mere den dagen boka blir å få kjøpt!

Nå er det bare veldig synd på Trond og jeg håper han kan trekke tilbake det han har skrevet om pappaen sin.

Jeg tror kanskje han er sykere enn vi tror og at han suller litt med denne risen på stumpen dem fikk.

Episoden med kofferten er heller ikke blitt bekreftet av søsteren.

Tror at sykdommen har gjort han litt rar og derfor overdriver han veldig med dette som skjedde han, eller at media har hauset opp en liten bisetning han kom med!

Enig med dem som sier at han godt kunne spart seg for sverting av hans kjente far. En selvbiografi må ikke nødvendigvis bestå av alle detaljer fra ens liv.Han har kanskje tatt opp hvor ofte han har sex også da ettersom det sikkert har vært en del av hans liv.. sikkert..Vi må ikke vite alt?

Gjest Mediadister
Skrevet
Men kanskje det var en grunn til at han ikke ville fortelle noe til onkelen sin da vettu.

Men fortelle det i bokform til hele Norge inkl. onkelen sin kunne han. Eller tror du at onkelen er døv og blind?

Gjest Blondie65
Skrevet
Enig med dem som sier at han godt kunne spart seg for sverting av hans kjente far.

Hadde det vært bedre dersom det var en far som ikke var fullt så kjent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...