Gå til innhold

Rolf Kirkevaag banket barna sine

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
Nå må du roe deg ned. Mer destruktivt bidrag til debatt enn det du har gitt i dennet råden skal manlete lenge etter.

Hvis man kommer med en påstand bør man faktisk kunne bevise at denne holder stikk. Å skjelle ut den som ber om dokumentasjon når det vitterlig ikke var lett å finne er under lavmål. Å si dette:

Det er ingen andre enn du selv som er ansvarlig for å holde deg informert.

til en som helt berettiget ber om en link til en hendelse som ikke er referert i det hele tatt i artikkelen som er lenket til i denne tråden er helt legitimt.

Eller skal jeg bare påstå at det står over alt på nettet at månen egentlig er en stor blåskimmel ost og det er noe som alle oppegående vet og det er ditt ansvar å informere deg selv om fakta - det er bare å søke det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
det er bare å søke det?

Ja, og det hadde jeg selvfølgelig gjort hvis jeg ikke hadde kunnskap om det og vært i debatt med deg om emnet.

Jeg forlanger da ikke i store bokstaver at andre skal fremskaffe med den informasjonen jeg trenger.

Gjest Blondie65
Skrevet
Ja, og det hadde jeg selvfølgelig gjort hvis jeg ikke hadde kunnskap om det og vært i debatt med deg om emnet.

Jeg forlanger da ikke i store bokstaver at andre skal fremskaffe med den informasjonen jeg trenger.

Nå er det flere enn den du diskuterte med som jaktet på den samme informasjonen så det å bare fortsette å påstå uten å linke er faktisk uhøflig. Når DU hevder noe overfor en annen i samme diskusjon som mener at DU tar feil så kan det bli lett for at motparten hisser seg litt opp og ber DEG dokumentere det du påstår. Det blir ikke mer sant dersom du gjentar det samme igjen uten vilje til å dokumentere det og bare skriver "det er bare å søke det". Hvis det virkelig er så enkelt så kunne du jo gjort det selv?

(Jeg kan opplyse at jeg lette og leste gjennom 3 nettaviser om tema før jeg fant linken ... )

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er det flere enn den du diskuterte med som jaktet på den samme informasjonen så det å bare fortsette å påstå uten å linke er faktisk uhøflig. Når DU hevder noe overfor en annen i samme diskusjon som mener at DU tar feil så kan det bli lett for at motparten hisser seg litt opp og ber DEG dokumentere det du påstår. Det blir ikke mer sant dersom du gjentar det samme igjen uten vilje til å dokumentere det og bare skriver "det er bare å søke det". Hvis det virkelig er så enkelt så kunne du jo gjort det selv?

(Jeg kan opplyse at jeg lette og leste gjennom 3 nettaviser om tema før jeg fant linken ... )

Skal vi gi oss eller fortsette avsporingen?

Jeg synes det er frekt å forlange i store bokstaver at andre skal finne en link, du synes muligens det er helt ok. Kan vi være enige om å være uenig på det området?

Gjest Gjest
Skrevet

:sprettoy: Du spiller vel dum nå eller mener du det du sier?Du ødlegger tråden med dine inlegg.

Det at du beskylder en "brukergjest" for å være en av mange gjester er det klokt av deg og er det greit?

Kanskje det var du selv som skrev det med link OG STORE bokstaver? Ikke?

Neivel nei, du forstår at jeg ikke kan påstå at du som gjest er alle gjester!?

Skal vi gi oss eller fortsette avsporingen?

Jeg synes det er frekt å forlange i store bokstaver at andre skal finne en link, du synes muligens det er helt ok. Kan vi være enige om å være uenig på det området?

Det var vel du som startet avsporingen og slenger edder og galle ut til andre? :murvegg:

BRA svart av Blondie65 :tommel:

Skrevet

Jeg gidder ikke lese denne tråden, så heng meg ikke om jeg gjentar noe som har blitt sagt før.

Om ikke annet, så er vel denne saken et godt eksempel på hvor forskjellig barn kan oppfatte fysisk avstraffelse. For noen er det kjipt, men noe man får unnagjort og blir ferdig med der og da. Hos andre setter det dype spor, og ødelegger forholdet mellom barnet og den omsorgspersonen som står for avstraffelsen.

Jeg ser ofte i "ris eller ikke"-debatter de som argumenterer med at "jeg fikk smekk på baken og tok ikke skade av det" og dermed tar utgangspunkt i at dette skal gjelde for alle, og dermed hevder at de som ser på sine egne barndomsopplevelser som vold må ha vært utsatt for noe annet enn allminnelig ris. Faktum er at to personer som opplever akkurat det samme kan oppfatte situasjonen svært ulikt.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg ser ofte i "ris eller ikke"-debatter de som argumenterer med at "jeg fikk smekk på baken og tok ikke skade av det" og dermed tar utgangspunkt i at dette skal gjelde for alle, og dermed hevder at de som ser på sine egne barndomsopplevelser som vold må ha vært utsatt for noe annet enn allminnelig ris. Faktum er at to personer som opplever akkurat det samme kan oppfatte situasjonen svært ulikt.

Et veldig godt poeng. Det samme gejlder vel andre "avstraffelsesmetoder" også. Jeg synes faktisk Rolf Jr sier det ganske tydelig når han sier at han foretrakk juling fremfor husarrest - han hadde en pragmatisk holdning til det.

Jeg tror også det vesentlige her er at Trond ser tilbake på livet sitt som kanskje (?) er i ferd med å ebbe ut og har det vondt med at han ikke fikk kontakt med sin far og et oppgjør med det vanskelige. Jeg forstår akkurat den biten veldig godt.

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet
Hvis man kommer med en påstand bør man faktisk kunne bevise at denne holder stikk. Å skjelle ut den som ber om dokumentasjon når det vitterlig ikke var lett å finne er under lavmål. Å si dette:

til en som helt berettiget ber om en link til en hendelse som ikke er referert i det hele tatt i artikkelen som er lenket til i denne tråden er helt legitimt.

Selvsagt så er det greit å spørre om en link til en påstand som er udokumentert.

Også jeg lette gjennom flere nettsider uten å finne den episoden med kofferten. Det er helt vanlig både her på KG og i andre forum å be om link til en påstått sak! Spiller ingen rolle om bokstavene er store eller små vel!

Eller skal jeg bare påstå at det står over alt på nettet at månen egentlig er en stor blåskimmel ost og det er noe som alle oppegående vet og det er ditt ansvar å informere deg selv om fakta - det er bare å søke det?

:ler: Godt poeng!

Vel, jeg mener at Trond Kirkevaag gjør rett i å uttale seg om oppveksten sin på både godt og vondt.Han skal tross alt skrive en bok om sitt liv så da kommer også de negative hendelsene fram!

For meg vil Sjonken Rolf være den sjonkelen jeg kjenner han som, om andre velger å forandre sitt syn på en forlengst avdød mann etter dette har jeg også forståelse for!

Gjest Blondie65
Skrevet

Siste avsporing fra min side:

I henhold til nettikette så skal man ikke bruke store bokstaver MED MINDRE MAN MENER Å ROPE. Når man flere ganger ber om å få en link og flere ber om å få denne linken så er det kanskje på sin plass å rope for å få den.

Så JA det spiller en rolle om man bruker store eller små bokstaver, men det er ikke sikkert man blir hørt bedre fordi om man roper i et helt innlegg.

Bare til ettertanke ...

Gjest mjalla
Skrevet
Jeg gidder ikke lese denne tråden, så heng meg ikke om jeg gjentar noe som har blitt sagt før.

Om ikke annet, så er vel denne saken et godt eksempel på hvor forskjellig barn kan oppfatte fysisk avstraffelse. For noen er det kjipt, men noe man får unnagjort og blir ferdig med der og da. Hos andre setter det dype spor, og ødelegger forholdet mellom barnet og den omsorgspersonen som står for avstraffelsen.

Ja, så riktig så riktig. To eller tre søsken har ikke bestandig samme oppfatning av barndommen og alles oppfatninger er riktige - for dem. Det den ene søskenet oppfatter som overgrep de ikke klarer å glemme kan for en annet søsken bare være noe de blåser av. Jeg trenger ikke gå lenger enn min egen oppvekst, med en veldig respektabel far som de voksne så opp til. Og å prøve å si sannheten om hvordan han var hjemme hadde vel blitt som i denne diskusjonen. Vi er to søsken med samme oppfatning mens den tredje ikke kjenner seg igjen.

La oss beholde glansbildet for det er det vi kjenner, la de andre tie om medaljens bakside for det angår ikke oss.

Hva er realitet i VGs oppslag, når sto VG for sannheten med stor S - for ikke å glemme Nettavisens sannhetsalibi. Kanskje boken aldri kommer ut, og om den kommer ut kanskje biten om oppveksten kun står i en bisetning - hvem vet. Det handler om løsrevne sitater fra en bok som ikke har kommet ut, fra en forfatter som er alvorlig syk og hvor har disse løsrevne sitatene kommet fra? Det hjelper ikke med linker fra gud vet hvilken avis så lenge ingen bekrefter sannheten, men blir møtt med "Ingen kommentar". Og hva er sannheten, Tronds eller brorens eller begges?

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet
Et veldig godt poeng. Det samme gejlder vel andre "avstraffelsesmetoder" også. Jeg synes faktisk Rolf Jr sier det ganske tydelig når han sier at han foretrakk juling fremfor husarrest - han hadde en pragmatisk holdning til det.

Jeg tror også det vesentlige her er at Trond ser tilbake på livet sitt som kanskje (?) er i ferd med å ebbe ut og har det vondt med at han ikke fikk kontakt med sin far og et oppgjør med det vanskelige. Jeg forstår akkurat den biten veldig godt.

Det forstår også jeg veldig godt.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Nå må du roe deg ned. Mer destruktivt bidrag til debatt enn det du har gitt i dennet råden skal manlete lenge etter.

Det er ingen andre enn du selv som er ansvarlig for å holde deg informert.

:riste: I alle dager! Jeg er en gjest med navn tomatMina og "logger meg ikke ut" for å bli gjest :ler:

Jeg er jo en gjest!:klaske:

Sier det samme som det Blondie65 skrev til deg.

Nå har også jeg sett det nettstedet pga linken ang.den koffertepisoden.

Sier som jeg tidligere har svart at jeg tar avstand fra denslags.

Jeg mener fortsatt at Trond burde tenkt seg litt mere om vedr. skrivingen i negativ retning om Rolf K.

Ikke egentlig med tanke på folk flest, men på vegne av familien Kirkevaag, da inkl. hans barnebarn som var veldig glad i bestefaren sin.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er forferdelig, men er det viktig for oss å vite om det?

Når et menneske mener at det har noe å fortelle og føler for å uttrykke seg er det viktig i seg selv. Det viktige i dette er at Trond Kirkevaag har fått sagt hva han føler og mener om ting som er viktig for ham å få sagt.

Hvor viktig du og andre mener dette er er sannsynligvis ikke så viktig for han som har uttrykt seg.

Jeg vil forresten stille deg et tilsvarende spørsmål: Hvor viktig er det for meg at det er sport i aviser og på TV? Nada, zero og null. Jeg synes det er fullstendig uinteressant. Men jeg regner med at enkle menn må ha et levebrød de også.

Gjest tomatMina
Skrevet
Når et menneske mener at det har noe å fortelle og føler for å uttrykke seg er det viktig i seg selv. Det viktige i dette er at Trond Kirkevaag har fått sagt hva han føler og mener om ting som er viktig for ham å få sagt.

Det er klart det er viktig å få vonde opplevelser og tanker ut av kroppen i form av å fortelle om det eller skrive det ned!

Hadde det ikke holdt å fortalt om dette til deler av familien og noen utvalgte venner?

Hadde det ikke hold å skrive dette ned og beholdt skribleriene for seg selv.

Om man har noe på hjertet så er det vel ikke så veldig nødvendig for oss "vanlig dødelige" å skrive om det i avisen?

Er det sånn at dersom Norges befolkning ikke får vite om min tragiske fortid så blir jeg ikke kvitt de vonde minnene?

Hadde det virkelig ikke vært bedre å holde dette innenfor familien!?

Hva med barnebarna til Rolf K.?

Hvor festlig er det nå for dem å lese om at snille avdøde bestefar gav pappa/onkel Trond ris på rumpa?

Skriv det gjerne ned, fortell familien din om det du bærer på men ikke brett ut en død manns negative sider på denne måten!

Hvor nødvendig er det for oss i Norges befolkning å få vite om dette?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er klart det er viktig å få vonde opplevelser og tanker ut av kroppen i form av å fortelle om det eller skrive det ned!

Hadde det ikke holdt å fortalt om dette til deler av familien og noen utvalgte venner?

Om man har noe på hjertet så er det vel ikke så veldig nødvendig for oss "vanlig dødelige" å skrive om det i avisen?

Er det sånn at dersom Norges befolkning ikke får vite om min tragiske fortid så blir jeg ikke kvitt de vonde minnene?

Hvor festlig er det nå for dem å lese om at snille avdøde bestefar gav pappa/onkel Trond ris på rumpa?

Skriv det gjerne ned, fortell familien din om det du bærer på men ikke brett ut en død manns negative sider på denne måten!

Nå har du repetert deg selv flere ganger enn de fleste her kan holde telling på.

Hvem vil du skal besvare alle de spørsmålene du stiller?

Trond Kirkevaag har skrevet en bok om sitt liv. Hva du mener om det er nok han knekkende likegyldig.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Nå har du repetert deg selv flere ganger enn de fleste her kan holde telling på.

Trond Kirkevaag har skrevet en bok om sitt liv. Hva du mener om det er nok han knekkende likegyldig.

Så,så, visste ikke at du hadde enerett på å skrive her :kaffe:

Ikke svar du da om det er så ille at jeg skriver det jeg skriver!

Kom også over dette her og forstår han veldig godt :

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153037

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Skjerp deg a gjesten! Her kan alle som vil skrive.

Det å stille slike spørsmål krever ikke alltid et svar.

Dette er tanker folk gjør seg i omkring dette!

Om du ikke liker at ikke alle mener som du så trenger du strengt tatt ikke å svare!

Gjest Hei Talin
Skrevet

Er det TALIN som er ute med gjesteinslagene sine som en slags hevn :flekke:

Det gjør virkelig jeg også.

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet

Er man egentlig klar over når Trond Kirkvåg var liten gutt ? Det er over femti år siden. Regler og oppdragelses metoder var noe annerledes dengang.

Klaps på baken, riset bak speilet var helt vanlig. Riving i øret og lugging også. Selv i skolen hadde man spanskrøret og linjalen smalt over fingrene. Skulle alle utlevere sin far fra denne tiden fikk vi 1 million biografier med slemme foreldre......Utrolig hvor fort vi glemmer...

Trond Kirkvåg passer best til klovnestreker....

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet

Helt enig med deg. Uansett hva som har skjedd fatter jeg ikke hva dette skal være godt for?

hvorfor vil kjendiser absolutt utlevere hva det enn skal være til offentligheten?

Vi, publikum ønsker dessuten ikke å ta del i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...