Gå til innhold

Rolf Kirkevaag banket barna sine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke hvor omfattende det var, men det stod også om en episode hvor han og søsteren ble satt på gata med kofferter da de var fem år, og fortalt at de måtte flytte hjemmefra. Dette er alvorlig psykisk mishandling, spør du meg. Om de fysiske slagene "kun" var på linje med hva som var mer vanlig på den tiden, så er det mange måter en forelder kan være en tyrann på.

Dette er forferdelig, men er det viktig for oss å vite om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fakt Krist
Skrevet
Ville det vært greiere om TK gikk ut og fortalte at RK hadde mishandlet ham seksuelt ... er det DET at dette ikke er alvorlig nok som gjør at man reagerer?

Hva snakker du om? :overrasket: Det det blir reagert på her er ikke egentlig hva som har skjedd, men nødvendigheten av det å stå frem med dene historien i media!

Gjest Blondie65
Skrevet
Hva snakker du om? :overrasket: Det det blir reagert på her er ikke egentlig hva som har skjedd, men nødvendigheten av det å stå frem med dene historien i media!

JA? Og mitt spørsmål var: Ville det vært mer akseptert at han gikk ut i media og fortalte at han var blitt seksuelt misbrukt av sin far dersom det var tilfelle eller ville du da også følt at han snakket stygt om en avdød og ødela gloriebildet av Sjonkel Rolf.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, så dere mener altså at sensur er ok?

I boken om sitt liv burde sønnen ha sensurert vekk deler av livet som kan være det som har hatt størst påvirkning på ham?

Sønnen har all min sympati.

Gjest Gjest_provosert
Skrevet

Synes det er skammelig av de som mener at dette burde hysjes ned bare fordi han var en kjær kjent personlighet. Blir skikkelig provosert.

Bare fordi noen er flinke til å putte opp en fasade, betyr ikke det at de ikke kan være verdens største drittsekk (sier ikke at han var det, bare hypotetisk) når de er i privat setting. Med tanke på hvor vanskelig det er for barn å takle sånt som det her, og hvor mye det potensielt har preget ham for livet, så er det ganske frekt av folk som ikke har noe kjennskap til saken å si at dette er feil av ham, kun fordi de har et glansbilde av faren hans.

Leser også idag at Tor Kirkvaag synes det er fælt at dette blir sagt om broren, fordi han aldri så denne siden ved Rolf, men bare den kjærlige, og derfor kan han ikke tro det. Makan til pisspreik!

Moren til søsknene mine er veldig god på å fremstå som en omtenksom mor som bare bryr seg om sine barns beste, men jeg vet med sikkerhet at hun har for vane å både skrike og iblandt slå dem (det jobbes med saken); selvfølgelig kun når de er hjemme og ingen kan se det.

Den eneste grunnen til at jeg vet dette er fordi søsteren min har turt å si det, og ikke har vært så redd for mora at hun måtte vente til hun var død før hun turte å si det til noen..

Gjest baby-E
Skrevet
Han slo barna sine.Det er da ikke mennskelig det?Han var tv folkets morromann med alt fra intervjuer, sketsjer og barneprogram.Så forteller sønnen hans at sjonken Rolf var en barnemishandler.

Bra at vi får vite dette!

Så store deler av den voksne befolkningen er barnemishandlere?

Hvorfor er store deler av den voksne befolkningen barnemisahndlere?

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Kjære dere................. ett skikkelig mediajippo i agurktider.

Det er saken her.

Om Junior forteller om enkelt episoder i boken og VG trekker ut en til to setninger................ BIG DEAL - De selger masse aviser og folk og familie går rett på limpinnen.

Bror til forfatter -kjenner episodene. Episodene har nok skjedd. Jeg vil tro boken inneholder et mer nyansert bilde enn det media bildet og folks opphausing gir nå.

Når det kommer til barnemishandling. Vi snakker om "gamledager". det var andre normer på hva som er rett og galt. Det var annerledes. Man kan ikke sammenligne det med dags dato og putte det inn i det perspektivet. Mange er oppdratt med RIS uten å ha tatt skade eller blitt preget i livstid.

Trekk pusten ett par ganger. Bror til forfatter har sagt sine fornuftige ord i saken. Onkel til forfatter har kanskje ikke oversikt over media/penger og prater kun følelser utfra ett skapt bilde. En gammel mann - måtte noen gi ham en forståelse og evne til å se mer.

Skrevet

Men selv i 'gamle dager' var det vel ikke vanlig å sette ungene sine på 5år på gata med en koffert og beskjed om at de får dra sin vei?

Det er ikke 1600 tallet det er snakk om heller.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Men selv i 'gamle dager' var det vel ikke vanlig å sette ungene sine på 5år på gata med en koffert og beskjed om at de får dra sin vei?

Det er ikke 1600 tallet det er snakk om heller.

Har du hørt om trusler? Må ikke tilbake til 1600-tallet av den grunn. Og, helt ærlig, tror du de hadde kastet ut en 5-åring? Tenk litt realistisk i det minste.

Skrevet

Åja, så det var bare løgn det altså..?

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Gjest Blondie65
Skrevet
Har du hørt om trusler? Må ikke tilbake til 1600-tallet av den grunn. Og, helt ærlig, tror du de hadde kastet ut en 5-åring? Tenk litt realistisk i det minste.

Ville du truet ditt barn i dag på 5 år med dette?

Jeg prøver å tenke tilbake til 60-tallet da jeg vokste opp og tenker på de personene jeg hadde rundt meg om de ville satt meg på gaten med en koffert og bedt meg dra ... som en trussel ...

Tror ikke det nei.

Skrevet
Ville du truet ditt barn i dag på 5 år med dette?

Jeg prøver å tenke tilbake til 60-tallet da jeg vokste opp og tenker på de personene jeg hadde rundt meg om de ville satt meg på gaten med en koffert og bedt meg dra ... som en trussel ...

Tror ikke det nei.

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
Men kjære vene. Å sette to små barn på fem år på gata med hver sin koffert, og med beskjed om at de må flytte hjemmefra er et svært alvorlig overtramp. Hva tror du foregår i hodet til to femåringer som får beskjed om at de ikke lenger har noe hjem, og at de ikke lenger har noen mor og far som skal passe på dem?

Dette er så grusomt at jeg omtrent går i spinn.

Klart vi alle har hørt om trusler, men to små femåringer klarer ikke å skille trusler fra realitet. Hvordan skal de vite at faren innerst inne ikke mener det han truer med? De var FEM år, og faren var en voksen mann - hvem burde visst best?

Grusom sak.

Hvis bokskrivers onkel er sitert korrekte i media - burde noen hjelpe ham til å holde kjeft.

Måtte Trond Kirkevaag få mange gode år videre - måtte et mirakel skje.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Slutt og ta dette så personlig - sett det i det perspektivet det hører hjemme og ikke i ditt perspektiv til ditt liv.

forfatteren forteller om sitt liv.

Jeg er helt enig med Veronica Mars her.

Ikke svelg de få setningene som kommer gjennom media som den fulle og hele sannhet - at slik var det. Kanskje er det følelsene til forfatteren det dreier seg om. Hvordan han greide på det stadiet å se situasjonen. Og DET kan ikke du mene noe særlig om er galt eller ikke.

Skrevet

Er det i det hele tatt viktig å få vite noe som helst omlivet hans? Eller Eli Hagen sitt? Eller andre som skriver selvbiografi?

Og dere som skriver at dette jo var vanlig, osv; gjør det det greit?

Som en som har fått ris kan jeg fortelle at det er ikke slagene som gjør vondt, men det psykiske. At din egen FAR slår deg! Han som du liksom skal se opp til, stole på og ha tillitt til!

Og det er nok like ille som å få kofferten i handa og bli satt på gata som 5åring.

Dette kan ikke forsvares på noen som helst måte!

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Man kan så spørre seg om man egentlig vet noe om denne familien og familielivet i det hele tatt.

Vi gjør ikke det - boka har ikke kommet ut.

Det har blitt sendt ut 3 - 4 setninger.

Jeg sier bare: Løp og kjøp!!!! Les dramatikken som er blitt forespeilet i familien Kirkevåg!!!!

Og til alle dere som vet så mye om hva som har foregått og hvor ille disse menneskene er.............. dere behøver jo ikke kjøpe boka en gang, så sparer dere de pengene - for dere vet jo hvordan det var. Det stod i VG!! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Slutt og ta dette så personlig - sett det i det perspektivet det hører hjemme og ikke i ditt perspektiv til ditt liv.

forfatteren forteller om sitt liv.

Jeg er helt enig med Veronica Mars her.

Ikke svelg de få setningene som kommer gjennom media som den fulle og hele sannhet - at slik var det. Kanskje er det følelsene til forfatteren det dreier seg om. Hvordan han greide på det stadiet å se situasjonen. Og DET kan ikke du mene noe særlig om er galt eller ikke.

Og hvem skriver du til? Vi er flere som ahr reagert på det du har skrevet lenger opp. Blir vanskleig å besvare det du nå skriver uten å vite hva du selv svarer på.

Når en far serverer sånne truselr ovenfor to femåringer, og attpåtil gjør den svært virkelig ved å pakke kofferter og rent fysisk sette barna på gata - har en reaksjon på dette ikke noe om at folk her tar den hendelsen personlig eller kun velger å se dette utfra sitt eget perspektiv.

Et spørsmål til deg (selvføgelgelig helt hypotetisk):

Synes du det er ok av en far å sette to femåringer på gata med pakket koffert og beskjed om at de ikke lenger har noe hjem?

Gjest Gjest
Skrevet
Man kan så spørre seg om man egentlig vet noe om denne familien og familielivet i det hele tatt.

Vi gjør ikke det - boka har ikke kommet ut.

Jeg sier bare: Løp og kjøp!!!! Les dramatikken som er blitt forespeilet i familien Kirkevåg!!!!

Og til alle dere som vet så mye om hva som har foregått og hvor ille disse menneskene er.............. dere behøver jo ikke kjøpe boka en gang, så sparer dere de pengene - for dere vet jo hvordan det var. Det stod i VG!! :ler:

Ja, med sånn dumskap kan man også lese denne tråden :roll:

Gjest Gjest
Skrevet
Har det? Fra hvem da?

Siden du nærmest er hyperaktiv i tråden nå, regner jeg selvfølgelig med at du er så godt informert om dette at du vet VG har lest et prøveeksemplar av boken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...