Gå til innhold

Rolf Kirkevaag banket barna sine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har opplevd barnemishandling og tok tak i begge mine foreldre da jeg var 23 år. Jeg hadde ikke følt noen tilfredstillelse av å snakke stygt om mine foreldre etter dems død :forvirret: Så der tar du feil.

Trond Kirkevaag er en feiging og en grisk falsk mann. Jeg har fått med meg at han er veldig syk, men penger til ættene er vel det han får ut av dette forbanna våset han kommer med nå. Kun PR for hans kommende bok!

Men i all verden.

Hvordan i all verden kan noen være i stand til å trekke en slik konklusjon utav en vinkling media har valgt å gi saken, utfra et prøveeksemplar som VG har fått tak i?

Har folk gått helt av skaftet her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg mener ikke at alle skal gjøre som meg nei.Jeg bare sier at det er bedre å ta dette opp med dem det gjelder mens dem er i livet enn å fortelle omverden om hva slags drittsekker dem egentlig var etter dems død. DET mener jeg.Får mer igjen for det også.
Men hva vet du om han ikke forsøkte å gjøre det? Hva vet du om saken i de3t hele tatt?

Det kommer frem i media (også nevnt lenger frem i tråden) at sønnen forsøkte å forenes med sin far flere måneder før faren døde, men han nådde ikke frem.

Og hva mener du om at fdet er bedre å ta opp noe med folk mens de lever? Greit nok at du mener det, men du kan ikke mene hva andre skal gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjør ikke gjøn med en kreftsyk mann.Jeg mener at denne manne kunne ha spart seg for å snakke sånn om faren sin.

Det mener jeg uansett om dette er sant eller ikke.Mest trolig er det at det er sant men at han må gå ut i media og bok om dette er smakløst etter min mening. Syk eller ikke syk.

Beklager poppcornsmileyen.

Men på hvilket grunnalg mener du det? Hvilken kjennskap har du til saken? Er kilden til din oppfatning kun det som har kommet frem i media, er vel grunnlaget litt tynt?
Gjest tomat Mina
Skrevet

JASSÅ DU FORFØLGER MEG.SÅ HYGGELIG AT DU LIKER MEG ;)

DETTE BLE SKREVET:

Jeg antar at det blir solgt noen flere bøker etter denne godt planlagte lekkasjen. Fair enough.

Noen år etter at TK er død kommer sannsynligvis en av unga til å skrive en bok der det fremgår at ikke alle sketsjene i Nynytt var tatt helt på sparket, og at TK sang falskt ved sengen.

JEG SVARTE MED DETTE:

OG banka kona 4 ganger i uka!Stakkars Trond hadde jo en ond arv etter faren sin som måtte få utslag på noen.Han valgte kona og kanskje nabokjerringa :popcorn:

SÅ SKRIVER DU DETTE TIL MEG:

Å være så snever at man gjør gjøn av en svært kreftsyk mann som har skrevet en biografi om sitt eget liv, hvis historie kun er gjengitt mikroskopisk av et medieorgen (det er VG som er kilden) kan umulig være annet enn ren dumskap.

Å bruke popcornsmily fordi du åpenbart ser på denne tråden som morsom underholdning bare understreker dumskapen.

DA SVARTE JEG MED DETTE:

Jeg gjør ikke gjøn med en kreftsyk mann.Jeg mener at denne manne kunne ha spart seg for å snakke sånn om faren sin.

Det mener jeg uansett om dette er sant eller ikke.Mest trolig er det at det er sant men at han må gå ut i media og bok om dette er smakløst etter min mening. Syk eller ikke syk.

Beklager poppcornsmileyen.

OG NÅ SPØR DU MEG OM DETTE:

Men på hvilket grunnalg mener du det? Hvilken kjennskap har du til saken? Er kilden til din oppfatning kun det som har kommet frem i media, er vel grunnlaget litt tynt?

DA SVARER JEG:Jeg har denne kunnskapen fra denne tråden her og spiser :popcorn: i påventa av ditt neste innlegg!

Nå svarte jeg idiotisk, men finn en annen å forfølge er du grei.Du kjeder meg og jeg er ikke verdt det :Gjesp: Du er nok mere inn i saken enn meg selvom det kanskje ikke virker sånn ut!

Gjest Gjest
Skrevet
JASSÅ DU FORFØLGER MEG.SÅ HYGGELIG AT DU LIKER MEG ;)

DETTE BLE SKREVET:

JEG SVARTE MED DETTE:

SÅ SKRIVER DU DETTE TIL MEG:

DA SVARTE JEG MED DETTE:

OG NÅ SPØR DU MEG OM DETTE:

DA SVARER JEG:Jeg har denne kunnskapen fra denne tråden her og spiser :popcorn: i påventa av ditt neste innlegg!

Nå svarte jeg idiotisk, men finn en annen å forfølge er du grei.Du kjeder meg og jeg er ikke verdt det :Gjesp: Du er nok mere inn i saken enn meg selvom det kanskje ikke virker sånn ut!

Ja, du svarte idiotisk igjen. Er det feil av meg å delta i en tråd hvor du også skriver? Føler du deg forfulgt av alle som er uenige med deg?

Dette blir rett og slett for dumt, men kanskje ikke annet å vente fra en som tillater seg å uttale seg så sterkt uten annet grunnalg enn en tråd på et nettforum.

Gjest beekeeper
Skrevet

Tomat Mina, hvis du først skriver svar i en debatt, så må du jo forvente at folk er uenig med deg. Er ingen som forfølger deg av den grunn, man vil bare ha et saklig svar på hvorfor du mener som du gjør.

Skrevet
Trond Kirkevaag er en feiging og en grisk falsk mann. Jeg har fått med meg at han er veldig syk, men penger til ættene er vel det han får ut av dette forbanna våset han kommer med nå. Kun PR for hans kommende bok!

Dette ble for dumt.

Om jeg skriver en selvbiografi er det vel naturlig å ta med hvordan jeg opplevde barndommen? Hvordan jeg hadde det? Familien min? Hva vi gjorde sammen og hva slags forhold vi hadde?

Er ganske sikker på at ikke hele boka handler om at han ble slått, men det er faktisk en ganske viktig del av barndommen hans. Det hadde rett og slett blitt feil å utelate det.

Og som noen skrev at han og faren burde tatt det seg imellom? Fikk du med deg at han hadde prøvd??

Og selv om det å slå ungene sine var vanlig på 60-tallet gjør ikke det det mindre "farlig", det gjør ikke mindre vondt, og det skal ihvertfall ikke være sånn at vi idag trekker på skuldrene og synes det er greit fordi "det var vanlig da"!

Jeg ble slått av min far på 80-tallet, vi har ikke noe godt forhold og kommer aldri til å få det. Min ene bror ble også slått, men han er ikke som meg og fortrenger og velger å glemme. Som Tronds bror?

Det betyr ikke at han ikke opplevde det, men at han velger å se på det på en annen måte.

Og jeg synes det er fint å få høre at sjonkel Rolf ikke var en snill og god mann, og har full forståelse for at Trond K velger å fortelle det.

"Å, men du har da vel ikke noe å klage over, du må jo ha hatt verdens beste oppvekst som har hatt selveste "sjonkel Rolf" som far!"

Gjest Silmarill
Skrevet
Vel, vi "vanlige" mennesker er heller ikke oppvokst med en far som er en tv personlighet som alle andre barn misunner ham og drømmer om å ha som far. Jeg er ikke helt sikker på om vi "vanlige" klarer å sette oss inn i hva det vil si å vokse opp i skyggen av en berømthet som alle er glad i og som alle har en formening om. Og kan til en viss grad skjønne ønsket om å fortelle at glorien hadde en bakside. Om det er lurt og riktig, er vel et annet spørsmål...

Du er innpå noe vesentlig der. Ikke alle har en far som er på tv. osv... som du skriver, og fortsettelsen av det du sier omkring dette er også meget vesentlig!

Det jeg egentlig lurer på er om Trond Kirkevaag får lettet seg "mere" ved å fortelle dette i VG/bokform til Norges befolkning, enn om han bare hadde lettet hjertet sitt til dem han har rundt seg. Familien, venner, o.l.

(Det å prate om vonde opplevelser er viktig, men til en viss grad)

Hvor stor er nødvendigheten av å fortelle dette til "gud og værmann"? Uansett om vedkommende var/er kjendis eller ikke!

Må også legge til at jeg tror det var ganske vanlig (og ikke ulovlig?) å gi barna sine ris på den tiden da han var liten. ?

Det andre du påpeker, så var det nok mere vanlig å få "ris på rumpa" dengang han var liten ja!

I hvor stor grad dette ble gjort her i denne situasjonen vet vi ikke, og ikke skal jeg være en av dem som spekulerer omkring dette heller.

Jeg forstår det slik at hans far Rolf ikke bare var en idyll av en mann, men mener fortsatt at Trond K. ikke gjør det lurt i å gå ut i detaljer om den evt. mishandlingen. Jeg mener fortsatt at han kunne ha holdt dette innenfor familie og vennekretsen. Om han først skulle gå ut med det så kunne han ha gjort dette før hans far døde slik at han også kunne fått evt. komentert sin side av saken.

Det er min mening omkring dette.

Jeg må si jeg tar avstand fra popcornspising i en sånn tråd som dette og det å kalle Trond K. for grisk osv. har ingenting med dette her å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er innpå noe vesentlig der. Ikke alle har en far som er på tv. osv... som du skriver, og fortsettelsen av det du sier omkring dette er også meget vesentlig!

Det jeg egentlig lurer på er om Trond Kirkevaag får lettet seg "mere" ved å fortelle dette i VG/bokform til Norges befolkning, enn om han bare hadde lettet hjertet sitt til dem han har rundt seg. Familien, venner, o.l.

(Det å prate om vonde opplevelser er viktig, men til en viss grad)

Hvor stor er nødvendigheten av å fortelle dette til "gud og værmann"? Uansett om vedkommende var/er kjendis eller ikke!

Det andre du påpeker, så var det nok mere vanlig å få "ris på rumpa" dengang han var liten ja!

I hvor stor grad dette ble gjort her i denne situasjonen vet vi ikke, og ikke skal jeg være en av dem som spekulerer omkring dette heller.

Jeg forstår det slik at hans far Rolf ikke bare var en idyll av en mann, men mener fortsatt at Trond K. ikke gjør det lurt i å gå ut i detaljer om den evt. mishandlingen. Jeg mener fortsatt at han kunne ha holdt dette innenfor familie og vennekretsen. Om han først skulle gå ut med det så kunne han ha gjort dette før hans far døde slik at han også kunne fått evt. komentert sin side av saken.

Det er min mening omkring dette.

Jeg må si jeg tar avstand fra popcornspising i en sånn tråd som dette og det å kalle Trond K. for grisk osv. har ingenting med dette her å gjøre.

Men du Silmarill, jeg får ikke helt med meg hva du mener.

Synes du det er helt feil av sønnen å skrive om sitt liv, eller hadde det vært ok hvis han hadde droppet å skrive noe negativt om faren? Ville det i så fall være en biografi? Dette er jo noe som utvilsomt må ha preget livet til sønnen i sterk grad.

Hvorfor sønnen går ut med dette etter farens død, vil vi ikke få svar på, men jeg opplever sønnen som en beskjeden kar - og velger utfra det å tro han har tenkt seg vel om.

Gjest Gjest
Skrevet
Men du Silmarill, jeg får ikke helt med meg hva du mener.

Synes du det er helt feil av sønnen å skrive om sitt liv, eller hadde det vært ok hvis han hadde droppet å skrive noe negativt om faren? Ville det i så fall være en biografi? Dette er jo noe som utvilsomt må ha preget livet til sønnen i sterk grad.

Hvorfor sønnen går ut med dette etter farens død, vil vi ikke få svar på, men jeg opplever sønnen som en beskjeden kar - og velger utfra det å tro han har tenkt seg vel om.

Han er da ikke en beskjeden kar :ler: Vet du ikke hvem du diskterer her eller?

Gjest Gjest
Skrevet
Han er da ikke en beskjeden kar :ler: Vet du ikke hvem du diskterer her eller?
Jo, har er en beskjeden kar. Selv om han er utadvendt i forhold til det han jobber med, betyr ikke det at han er sånn som person.

Og beskjeden er noe helt annet enn sjenert - ofte er de to motsetninger til hverandre.

Gjest Lady M
Skrevet (endret)

Det første som slo meg når jeg hørte saken var at jeg egentlig aldri har likt sjonkel Rolf, og nå vet jeg hvorfor. (Har ikke likt Titten Tei heller, for den saks skyld)

Det andre var at media har fått noe å grafse i og lager en fjær til fem høns.

Ellers så tenker jeg at Rolf Kirkvaag var nok sønn av sin tid. Da pleide man å rise ungene, det hørte med til barneoppdragelsen.

Rettet: Trykkleif med nylakkerte negler

Endret av Lady M
Skrevet (endret)

M

Endret av Kosemose
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg tenkte også umiddelbart at det ikke er noe særlig å snakke stygt om folk som ikke kan forsvare seg. Samtidig så kan jeg forstå behovet for å fortelle om hvordan han oppfatter at faren "egentlig" var, spesielt siden han sikkert i alle år har fått høre hvor fantastisk faren hans har vært. Det har nok ikke vært så lett.

Jeg vet ikke hvor omfattende det var, men det stod også om en episode hvor han og søsteren ble satt på gata med kofferter da de var fem år, og fortalt at de måtte flytte hjemmefra. Dette er alvorlig psykisk mishandling, spør du meg. Om de fysiske slagene "kun" var på linje med hva som var mer vanlig på den tiden, så er det mange måter en forelder kan være en tyrann på.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan jo hende ay grunnen til at han går ut med det er fordi offentligheten vet at han prøvde å få kontakt med faren sin før han døde, og det ikke lyktes. Og derfor tenker han kanskje at offentligheten tror at han har gjort noe dumt mot sin far og velger derfor at offentligheten skal få vite sannheten, slik at den som virkelig var syndebukk står igjen som syndebukk. Ikke vet jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke hvor omfattende det var, men det stod også om en episode hvor han og søsteren ble satt på gata med kofferter da de var fem år, og fortalt at de måtte flytte hjemmefra.
Dette gjør vondt langt inn i sjelen. :tristbla:
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Ville det vært greiere om TK gikk ut og fortalte at RK hadde mishandlet ham seksuelt ... er det DET at dette ikke er alvorlig nok som gjør at man reagerer?

I dag ser de aller fleste på korporlig avstraffelse som helt utelukket og vet at det er forbudt ved lov i Norge. Når kom den loven? Tidlig 80-tall tror jeg. Jeg har også lest artiklene i dag og ser at det RK gjorde var en del mer alvorlig enn dette.

Jeg vokste også opp med juling, og andre former for korporlig straff. Jeg synes ikke noe om det i dag, men som de fleste andre overlevde jeg.

At TK nå velger å skrive om det har nok noe med at det er selveste RK som gjorde det, alle barnas Sjonkel Rolf. Jeg vet ikke om det var riktig av ham å gjøre det så offentlig. Men jeg synes det er FEIGT av broren hans å bestride det. Dvs. har det først kommet ut burde "ingen kommentar" være et fint ord fra resten av familien.

Jeg synes også at det sier MYE om TK's forhold til dette at han velger å skrive det nå, på tampen av sitt liv. Det kan ikke ha vært lett å leve med den fine fasaden når man visste hvordan det så ut bakom. At han nå, på slutten av sitt liv velger å skrive om det og brette det ut er vel nettopp fordi det faktisk påvirker han fremdeles?

Jeg har ikke endret syn verken på Sjonkel Rolf eller Trond Kirkevåg etter disse avsløringene, fordi jeg jo ikke vet noe om dem som personer. For meg er de store personligheter i norsk kringkastingshistorie og vil alltid for bli det, i likhet med Harald Heide Steen (som drakk og var full på mange av settene), Knut Hamsun (som var en nazisympatisør), etc.

Endret av Blondie65
Skrevet
Jeg tenkte også umiddelbart at det ikke er noe særlig å snakke stygt om folk som ikke kan forsvare seg. Samtidig så kan jeg forstå behovet for å fortelle om hvordan han oppfatter at faren "egentlig" var, spesielt siden han sikkert i alle år har fått høre hvor fantastisk faren hans har vært. Det har nok ikke vært så lett.

Jeg vet ikke hvor omfattende det var, men det stod også om en episode hvor han og søsteren ble satt på gata med kofferter da de var fem år, og fortalt at de måtte flytte hjemmefra. Dette er alvorlig psykisk mishandling, spør du meg. Om de fysiske slagene "kun" var på linje med hva som var mer vanlig på den tiden, så er det mange måter en forelder kan være en tyrann på.

Herregud så grusomt. Det er jo mye verre enn ris på rumpa!!

Når han først skal skrive selvbiografi så er det vel naturlig at han beskriver hvordan faren egentlig var også? Skulle han liksom hoppe over barndommen sin, eller late som om alt var bra? Det har han sikkert gjort hele livet. Stakkars mann.

Jeg likte heller aldri sjonkel Rolf faktisk. Det var liksom 'noe' som ikke stemte med ham..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...