Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #181 Skrevet 22. juli 2007 Ja det er blant annet dette jeg mener. Jeg vet av erfaring at to søsken kan oppfatte barndommen og ting som har skjedd vidt forskjellig. Og bare så det er sagt: Jeg sier IKKE at TK juger. Så langt ifra. Det jeg har sagt er at VI IKKE kan vite den hele og fulle sannhet, og da blir det for dumt å dømme. I og med at barn har ulike oppfatninger av sin oppvekst finnes det vel ikke en sannhet, men flere. Det er ikke vår oppgave å væer dommere i hvem som snakker sant her, Trond K. har noe å fortelle og den som vil kan høre på.
Dalila Skrevet 22. juli 2007 #182 Skrevet 22. juli 2007 Jeg synes at det er på grensen til komisk at flere av de "perfekte" mødrene her inne på KG, som til vanlig nærmest ville dømt folk til døden for å gi barna sine sukkerholdig lørdagsgodt, nå står frem og mener at det er stakkars Sjonkel Rolf! Dersom han banket barna sine bittelitt så bør det uansett nå bare feies under teppet. En bagatell Ærlig talt. Dersom Trond Kirkvaag følte at han levde med en truende og autoritær far og dette gav ham problemer, så er det dette som er hans virkelighet! Fint for broren at hans syntes alt var rosenrødt. I en biografi skriver man om livet sitt. Dersom livet ditt har vært preget av at du var redd din egen far i barndommen så bør du skrive det. Og vi er mange som er fullt klar over at det alle andre ser ikke nødvendigvis er den personen som viser seg innenfor husets fire vegger. Er jo ingen som er så vellykket og snill utad, som dem som plager livet av familien sin.
Gjest Cirka Skrevet 22. juli 2007 #183 Skrevet 22. juli 2007 Jeg synes at det er på grensen til komisk at flere av de "perfekte" mødrene her inne på KG, som til vanlig nærmest ville dømt folk til døden for å gi barna sine sukkerholdig lørdagsgodt, nå står frem og mener at det er stakkars Sjonkel Rolf! Dersom han banket barna sine bittelitt så bør det uansett nå bare feies under teppet. En bagatell Ærlig talt. Dersom Trond Kirkvaag følte at han levde med en truende og autoritær far og dette gav ham problemer, så er det dette som er hans virkelighet! Fint for broren at hans syntes alt var rosenrødt. I en biografi skriver man om livet sitt. Dersom livet ditt har vært preget av at du var redd din egen far i barndommen så bør du skrive det. Og vi er mange som er fullt klar over at det alle andre ser ikke nødvendigvis er den personen som viser seg innenfor husets fire vegger. Er jo ingen som er så vellykket og snill utad, som dem som plager livet av familien sin. Veldig enig, spesielt den siste setningen! Stort sett alle som arbeider med folk som er traumatisert av "det som skal feies under teppet", eller som har bearbeidet slike ting, ser nødvendigheten av at sånne ting kommer frem i lyset. Hvor mye er ikke "mørketall" omdiskutert i alle sånne saker. Det er utvilsomt bra når noen våger å ta livet av illusjonene til folk.
Tule Skrevet 23. juli 2007 #184 Skrevet 23. juli 2007 Noen av dere som hørte intervjuet med Hans Fredrik Dahl på radioen i dag? Han ahr skrevet bok om Nrks historie, og intervjuet en rekke mennesker som har hatt sitt virke i Nrk gjennom tidene. En av tingene Dahl sa var at en ting som gikk igjen når folk snakket om Rolf K, var at han var to vidt forskjellige mennesker som henholdsvis underholder og sjef. Som sjef ble han ikke positivt omtalt. hei husker du vilket program det var? sa jeg kan soke etter det på nrk hilsen
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #185 Skrevet 23. juli 2007 hei husker du vilket program det var? sa jeg kan soke etter det på nrk hilsen Nei, husker ikke, men det kan ha vært Ukeslutt på P1. Var iallefall på P1.
Gjest Bjørn R Skrevet 30. juli 2007 #186 Skrevet 30. juli 2007 En offentlig person må faktisk akseptere at andre mener noe om ham, også etter at han er død. Det er noe av konsekvensen av å søke offentlighet. Det Trond Kirkvaag skriver virker sant og riktig. Intet tyder på at han overdirver det som skjedde. Tvert imot har jo andre bekreftet at han snakker sant. Hvor stygt er det egentlig å beskylde noen får å ha gitt barna sine ris på 50 og 60 tallet ? Det var helt vanlig å gjøre det uavhengig av hva vi i ettertid måtte mene om det. Lovlig var det og.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #187 Skrevet 30. juli 2007 Tron Kirkevaag har komme med en uttalelse i forbindelse med de reaksjonene medieomtalene av boka hans har skapt. "”Kom ikke nærmere. Jeg og far skildrer mine første tjue år, hva som opptok meg og tidsepoken jeg levde i. Jeg besluttet å være ærlig og beskrive min historie slik jeg opplevde den. Min historie skiller seg neppe vesentlig fra mange andre hva barneoppdragelse og forhold mellom barn og voksne dreide seg om på 50- og 60-tallet, med unntak av at min far var nasjonens helt og superkjendis. Denne status kunne aldri bli et argument for ikke å skrive min historie. Verken mer eller mindre”. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1911875.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå