Gå til innhold

Rolf Kirkevaag banket barna sine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler meg overbevist om at de aller fleste som har opplevd barnemishandling selv vil synes at Trond gjør det rette.

Mishandlere fortjener ikke et falskt ettermæle selv om det måtte slå ihjel noens illusjoner.

Det er også på denne måten foreldre nå kan se at det de gjør av uakseptable ting innenfor hjemmets fire vegger kan bli kjent.

Ser overhode ingen betenkeligheter med å offentliggjøre dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_guri_*
Skrevet
Herrejeremias, vi er da vel mange som har faatt litt ris paa rompa i barndommen?! Min far er verken umenneskelig eller slem og jeg klandrer ham ikke et sekund. Patetisk oppslag, etter min mening og jeg er helt enig med de som mener at dette er daarlig av soennen, naa naar faren ikke lenger kan forklare seg.

Dette må jeg bare aplaudere for. Det du skriver og alle som mener sønnen er borti pengetjeningsverdnen med sine uttalelser.

Dette er så dårlig av sønnen å komme med at det blir noe ekkelt over det hele.Han andre sønnen vil ikke uttale seg å mener at dette er dårlig å skrive om. Ble vi noe klokere nå.Skal vi se på Rolf Kirkevåg som en martyr istedenfor en helt?Er detg det som er meningen?

Gjest beekeeper
Skrevet

Hadde det vært klart at Rolf Kirkevaag hadde gjort noe ufattelig galt her, så hadde jeg syntes at det hadde vært på sin plass at det kom ut i media. For det første er dette en selvbiografi, og om Trond vil skrive om barndommen sin i hans øyne, så er det greit. Som noen sa her, en illusjon blir ødelagt, men det er etter min mening bedre at det kommer ut i lyset. Det kan virke inn på andre som har vært ofre for det samme.

Det som jeg synes blir litt vanskelig, er når jeg hører brorens versjon av saken. Da får jeg plutselig inntrykket av at Trond har sett på "litt ris på rumpen" og streng oppførsel fra 60-tallet som mye verre enn det egentlig var. Broren sa også at ting ble tatt ut av sammenheng av media.

Derfor synes jeg denne saken blir litt vanskelig å mene noe om rett og slett.. Kanskje han ikke var så ille, eller kanskje media har tatt disse sakene helt ut av sammenheng. Jeg vil helst lese det selv før jeg gjør meg opp en mening.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette må jeg bare aplaudere for. Det du skriver og alle som mener sønnen er borti pengetjeningsverdnen med sine uttalelser.

Dette er så dårlig av sønnen å komme med at det blir noe ekkelt over det hele.Han andre sønnen vil ikke uttale seg å mener at dette er dårlig å skrive om. Ble vi noe klokere nå.Skal vi se på Rolf Kirkevåg som en martyr istedenfor en helt?Er detg det som er meningen?

Du har kanskje ikke fått med deg at sønnen er alvorlig syk???

Gjest Gjest_Eve_*
Skrevet
Kanskje det er lurt å se på noen fakta. Vi vet at det var mer vanlig å slå sine barn den gangen. Vi vet også at hans bror sier at han ikke kjenner igjen kallenavnet de angivelig sammen skal ha hatt på faren. Vi vet ikke hvem av dem som har sagt sannheten.

Vi vet også at Trond Kirkevaag nå for tiden er alvorlig syk. Vi vet ikke om sykdommen preger hans sinn på noe vis i form av vrangforestillinger. Vi vet heller ikke om hans bror er av den konfliktvegrende typen som har glemt alt det vondte og lagt alt slikt bak seg.

Jeg synes imidlertid det er helt i orden at Trond K. forteller hva han føler i sin bok, akkurat som jeg mener det er helt i orden at Eli Hagen skrev sin bok. Helt greit! :)

Når du kommer med Eli Hagen så var det ytterst få hun kommenterte av avdøde mennesker. De hun forsåvidt kommenterte har hun fått svi for.Enig med resten av det du skriver.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg antar at det blir solgt noen flere bøker etter denne godt planlagte lekkasjen. Fair enough.

Noen år etter at TK er død kommer sannsynligvis en av unga til å skrive en bok der det fremgår at ikke alle sketsjene i Nynytt var tatt helt på sparket, og at TK sang falskt ved sengen.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
Hadde det vært klart at Rolf Kirkevaag hadde gjort noe ufattelig galt her, så hadde jeg syntes at det hadde vært på sin plass at det kom ut i media. For det første er dette en selvbiografi, og om Trond vil skrive om barndommen sin i hans øyne, så er det greit. Som noen sa her, en illusjon blir ødelagt, men det er etter min mening bedre at det kommer ut i lyset. Det kan virke inn på andre som har vært ofre for det samme.

Det som jeg synes blir litt vanskelig, er når jeg hører brorens versjon av saken. Da får jeg plutselig inntrykket av at Trond har sett på "litt ris på rumpen" og streng oppførsel fra 60-tallet som mye verre enn det egentlig var. Broren sa også at ting ble tatt ut av sammenheng av media.

Derfor synes jeg denne saken blir litt vanskelig å mene noe om rett og slett.. Kanskje han ikke var så ille, eller kanskje media har tatt disse sakene helt ut av sammenheng. Jeg vil helst lese det selv før jeg gjør meg opp en mening.

Jeg er delvis enig med deg og brukerne her inne. Gjest er en og samme gjest i de fleste inlegg her ser jeg på skrivemåten.Om du skriver en selvbiografi må du strengt tatt ikke ta med alt av hva du har oplevd?

Gjest tomat Mina
Skrevet
Jeg antar at det blir solgt noen flere bøker etter denne godt planlagte lekkasjen. Fair enough.

Noen år etter at TK er død kommer sannsynligvis en av unga til å skrive en bok der det fremgår at ikke alle sketsjene i Nynytt var tatt helt på sparket, og at TK sang falskt ved sengen.

OG banka kona 4 ganger i uka!Stakkars Trond hadde jo en ond arv etter faren sin som måtte få utslag på noen.Han valgte kona og kanskje nabokjerringa :popcorn:

Gjest Gjest
Skrevet
Gjest er en og samme gjest i de fleste inlegg her ser jeg på skrivemåten.
Ja, det gjør du vel. Jeg har skrevet to av innleggene, hvor mange som har skrevet de andre gjesteinnleggene vet verken du eller jeg.
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg føler meg overbevist om at de aller fleste som har opplevd barnemishandling selv vil synes at Trond gjør det rette.

Mishandlere fortjener ikke et falskt ettermæle selv om det måtte slå ihjel noens illusjoner.

Det er også på denne måten foreldre nå kan se at det de gjør av uakseptable ting innenfor hjemmets fire vegger kan bli kjent.

Ser overhode ingen betenkeligheter med å offentliggjøre dette.

Jeg har opplevd barnemishandling og tok tak i begge mine foreldre da jeg var 23 år. Jeg hadde ikke følt noen tilfredstillelse av å snakke stygt om mine foreldre etter dems død :forvirret: Så der tar du feil.

Trond Kirkevaag er en feiging og en grisk falsk mann. Jeg har fått med meg at han er veldig syk, men penger til ættene er vel det han får ut av dette forbanna våset han kommer med nå. Kun PR for hans kommende bok!

Gjest Gjest
Skrevet
OG banka kona 4 ganger i uka!Stakkars Trond hadde jo en ond arv etter faren sin som måtte få utslag på noen.Han valgte kona og kanskje nabokjerringa :popcorn:
Å være så snever at man gjør gjøn av en svært kreftsyk mann som har skrevet en biografi om sitt eget liv, hvis historie kun er gjengitt mikroskopisk av et medieorgen (det er VG som er kilden) kan umulig være annet enn ren dumskap.

Å bruke popcornsmily fordi du åpenbart ser på denne tråden som morsom underholdning bare understreker dumskapen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har opplevd barnemishandling og tok tak i begge mine foreldre da jeg var 23 år. Jeg hadde ikke følt noen tilfredstillelse av å snakke stygt om mine foreldre etter dems død :forvirret: Så der tar du feil. Trond Kirkevaag er en feiging og en grisk falsk mann. Jeg har fått med meg at han er veldig syk, men penger til ættene er vel det han får ut av dette forbanna våset han kommer med nå. Kun PR for hans kommende bok!
Jaha! Så siden du ikke følte det behovet, så skal heller ingen andre ha behov for det? Du besitter den universelle sannhet for hvordan alle mennesker skal oppføre seg?

Snakk om logikk, og forståelse for andre menneskers tenkesett.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Jeg har opplevd barnemishandling og tok tak i begge mine foreldre da jeg var 23 år. Jeg hadde ikke følt noen tilfredstillelse av å snakke stygt om mine foreldre etter dems død :forvirret: Så der tar du feil.

Trond Kirkevaag er en feiging og en grisk falsk mann. Jeg har fått med meg at han er veldig syk, men penger til ættene er vel det han får ut av dette forbanna våset han kommer med nå. Kun PR for hans kommende bok!

:klappe:

Gjest tomat Mina
Skrevet
Å være så snever at man gjør gjøn av en svært kreftsyk mann som har skrevet en biografi om sitt eget liv, hvis historie kun er gjengitt mikroskopisk av et medieorgen (det er VG som er kilden) kan umulig være annet enn ren dumskap.

Å bruke popcornsmily fordi du åpenbart ser på denne tråden som morsom underholdning bare understreker dumskapen.

Jeg gjør ikke gjøn med en kreftsyk mann.Jeg mener at denne manne kunne ha spart seg for å snakke sånn om faren sin.

Det mener jeg uansett om dette er sant eller ikke.Mest trolig er det at det er sant men at han må gå ut i media og bok om dette er smakløst etter min mening. Syk eller ikke syk.

Beklager poppcornsmileyen.

Gjest beekeeper
Skrevet

Skjønner godt at du føler det sånn, men det er langt fra alle som gjør det. Noen synes det er greit at det kommer ut i media, i en bok eller på annet vis, og selv om det blir bråk og oppstandelse av det så kan det faktisk hjelpe noen som har vært i samme situasjon. Kanskje han har følt seg bitter i alle disse år fordi folk har trodd at faren var annerledes enn han egentlig var.

Vi vet ikke hvorfor Trond gjorde dette, kanskje fordi han var hevngjerrig, kanskje fordi han følte det var godt å skrive hele historien i en bok som terapi, kanskje for penger? Dette vet vi ikke. Det som er sikkert, er nok at det som står skrevet i boka er litt annerledes enn slik VG fremstiller det.

Men, som sagt, det er forståelig at du ser sånn på saken. Det betyr ikke at alle gjør det.

Gjest Gjest
Skrevet
Jaha! Så siden du ikke følte det behovet, så skal heller ingen andre ha behov for det? Du besitter den universelle sannhet for hvordan alle mennesker skal oppføre seg?

Snakk om logikk, og forståelse for andre menneskers tenkesett.

Jeg mener ikke at alle skal gjøre som meg nei.Jeg bare sier at det er bedre å ta dette opp med dem det gjelder mens dem er i livet enn å fortelle omverden om hva slags drittsekker dem egentlig var etter dems død. DET mener jeg.Får mer igjen for det også.

Skrevet

Er ikke dette en mediesak?

Enhver kan skrive sin biografi, og jeg tviler på at hele boken handler om dette. Men media kan lett få det til å virke slik.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan vel nevnes i forbifarten at det blandt de som synes det er fælt at barnemishandling blir kjent nok kanskje finnes en del som selv ikke har helt rent mel i posen.

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...