Gå til innhold

Rolf Kirkevaag banket barna sine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Silmarill
Skrevet

Ble mer skuffet over Trond Kirkevaag som nå har gått ut med dette! Han sverter sin egen far, og Rolf får ikke uttalt seg.

Det er ille om det var slik det var fatt dengangen, selvsagt.

Jeg spør meg selv heller om hvorfor sønnen gikk ut med dette nå?

Hva er vitsen med det?

Skrevet
Dere som husker Sjonken Rolf. Hva mener dere om dette?

Jeg må si at jeg ble sjokert over det jeg nå har lest. Skuffet er vel mere passende :forvirret:

Hva er det å bli sjokkert over, det var tross alt et menneske bak Sjonkel Rolf. Mennesker gjør som mennesker gjør.

Gjest Gjest
Skrevet

Han slo barna sine.Det er da ikke mennskelig det?Han var tv folkets morromann med alt fra intervjuer, sketsjer og barneprogram.Så forteller sønnen hans at sjonken Rolf var en barnemishandler.

Bra at vi får vite dette!

Skrevet

Vel, det står vel at de fikk ris på rumpestumpen, og, selv om jeg absolutt ikke godtar dette, kan det vel ikke heeelt sammenlignes med barnemishandling, iallefall ikke med å banke barna sine?

Det er helt klart at dette ikke er noe som jeg syns bør forekomme, men jeg syns dette overdrives en smule her nå. Både Trond og Rolf jr sier jo tydelig at "dette var vanlig da", og jeg tror desverre det stemmer, at dette var mye mer vanlig før.

Skrevet
Han slo barna sine.Det er da ikke mennskelig det?Han var tv folkets morromann med alt fra intervjuer, sketsjer og barneprogram.Så forteller sønnen hans at sjonken Rolf var en barnemishandler.

Så store deler av den voksne befolkningen er barnemishandlere?

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Hvorfor er dette så bra at vi får vite dette nå?

Det er en grunn til at Broren til Trond K. ikke vil uttale seg!

Mener du at det er bra at vi får vite at folk som fremstår som snille på tv o.l. egentlig kan være tyranner hjemme! Er det så bra at vi får vite dette?

Hvorfor er det så bra, og er det veldig nyttig for oss å vite dette?

Rolf Kirkevaag er død og han kan ikke forsvare seg. I mine øyne synker Trond Kirkevaags person betraktelig etter denne reportasjen.

Dette er å sverte minne til en høyt respektert fyr, som har vært død i mange år!

Først nå står Trond K. fram med dette - dette er i mine øyne avskyelig! Om han hadde stått fram med dette mens Rolf Kirkevaag var klar, levde og kunne forsvart seg hadde jeg kanskje ment at dette ikke var like ille....men.... :forvirret:

EDIT:Skrivefeil, ufulstendige setninger samt tillegg.

Endret av Silmarill
Gjest rabrabara
Skrevet

Herrejeremias, vi er da vel mange som har faatt litt ris paa rompa i barndommen?! Min far er verken umenneskelig eller slem og jeg klandrer ham ikke et sekund. Patetisk oppslag, etter min mening og jeg er helt enig med de som mener at dette er daarlig av soennen, naa naar faren ikke lenger kan forklare seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje det er lurt å se på noen fakta. Vi vet at det var mer vanlig å slå sine barn den gangen. Vi vet også at hans bror sier at han ikke kjenner igjen kallenavnet de angivelig sammen skal ha hatt på faren. Vi vet ikke hvem av dem som har sagt sannheten.

Vi vet også at Trond Kirkevaag nå for tiden er alvorlig syk. Vi vet ikke om sykdommen preger hans sinn på noe vis i form av vrangforestillinger. Vi vet heller ikke om hans bror er av den konfliktvegrende typen som har glemt alt det vondte og lagt alt slikt bak seg.

Jeg synes imidlertid det er helt i orden at Trond K. forteller hva han føler i sin bok, akkurat som jeg mener det er helt i orden at Eli Hagen skrev sin bok. Helt greit! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jezz...til dere som sier dere ikke forstår hva vi andre skal med dette og ikke forstår hvorfor folk skriver slike bøker:

Har det slått dere at forfatterne ikke alltid skriver for oss, men for seg selv?

Skriving er for mange terapi og det er absolutt i allmennhetens interesser å se en profil/side av en tidligere kjent person. Alle vet jo at Trons far er død og dermed ikke kan forsvare seg, og da leser de fleste fornuftige mennesker dette med åpent sinn og med det forbeholdet.

Gjest Gjest
Skrevet
Ble mer skuffet over Trond Kirkevaag som nå har gått ut med dette! Han sverter sin egen far, og Rolf får ikke uttalt seg.

Det er ille om det var slik det var fatt dengangen, selvsagt.

Jeg spør meg selv heller om hvorfor sønnen gikk ut med dette nå?

Hva er vitsen med det?

Det som slo meg første gang jeg hørte om dette, var at det sikkert må ha vært vanskelig å gjentatte ganger bli presentert for et menneske i media man overhodet ikke kjenner igjen, selv om det var hans egen far.

Det er ikke tvil om at det må ha vært en vond barndom på mange måter - og bitterheten har sikkert fått gro. Sønnen prøvde i følge media å bli forsont med sin far flere måneder før han døde, men det lyktes ikke - hvorfor vet vel ingen av oss.

Jeg er ikke forundret over det som nå kommer frem.

Ved å bli en gjøgler kom sønnen videre i livet.

Måtte alt gå bra med sønnen, med håp om at det umulige skjer i forhold til den alvorlige sykdommen hans.

Foreldre som påfører sine barn vonde psykiske minner er roten til mye vondt.

Jeg har lite sans for outing, men her ligger all min sympati hos sønnen.

Skrevet

Nå er det vel riktig å pressisere at dette er ikke noe Trond sier i et interviu til Vg. Men noe Trond forteller i en bok, som ennå ikke er kommet ut.

Dilemmaet her blir om forfatteren skal være sannferdig om sin oppvekst eller ei. Om utelatelse av nevnte hendelser burde vært

uskrevet.. Ikke lett å si før boken er lest.

Gjest Silmarill
Skrevet
Jezz...til dere som sier dere ikke forstår hva vi andre skal med dette og ikke forstår hvorfor folk skriver slike bøker:

Har det slått dere at forfatterne ikke alltid skriver for oss, men for seg selv?

Skriving er for mange terapi og det er absolutt i allmennhetens interesser å se en profil/side av en tidligere kjent person. Alle vet jo at Trons far er død og dermed ikke kan forsvare seg, og da leser de fleste fornuftige mennesker dette med åpent sinn og med det forbeholdet.

Skriving er terapi som du sier, men MÅ det på død og liv deles med "hele verden"???

Holder det ikke å holde dette innenfor familien, venner, bekjente, kone, bror osv... eller er det kun når allmenheten får vite dette at terapien blir "hel"?

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er det vel riktig å pressisere at dette er ikke noe Trond sier i et interviu til Vg. Men noe Trond forteller i en bok, som ennå ikke er kommet ut.

Dilemmaet her blir om forfatteren skal være sannferdig om sin oppvekst eller ei. Om utelatelse av nevnte hendelser burde vært

uskrevet.. Ikke lett å si før boken er lest.

Det som komer fram i vg intervjuet er spotting nok.Det at det kommer ut en bok om faren hans i negativ tiltale er verre enn intervjuet!

Gjest Gjest
Skrevet
Det som slo meg første gang jeg hørte om dette, var at det sikkert må ha vært vanskelig å gjentatte ganger bli presentert for et menneske i media man overhodet ikke kjenner igjen, selv om det var hans egen far.

Det er ikke tvil om at det må ha vært en vond barndom på mange måter - og bitterheten har sikkert fått gro. Sønnen prøvde i følge media å bli forsont med sin far flere måneder før han døde, men det lyktes ikke - hvorfor vet vel ingen av oss.

Måtte alt gå bra med sønnen, med håp om at det umulige skjer i forhold til den alvorlige sykdommen hans.

Ingen her som påstår at sønnen ikke får sympati for mishandling, men er det nødvendig å fortelle allmenheten om dette?

Hva er vitsen og poenget med det?

Gjest Silmarill
Skrevet

Det må ha vært helt forferdelig å se på at "alles" kose onkel ble hyllet som en morrroman mm. når man selv sitter hjemme og vet at "pappa" er en "jævel"

Dette er ille. Det var ille dengangen og det er ille nå for alle som opplever dette og lignende saker!

MEN, er det så nødvendig å gå ut med dette i form av intervjuer, boklansering o.l.

Som jeg skrev istad: Skriving og prating er en form for terapi og det hjelper, men må hele NORGE vite om det for at lettelsen skal bli total?

Gjest Tråd S.
Skrevet

For noen så hjelper det at hele verden får vite om vonde oplevelser.Kan hende Trond blir mer lettet etter at alle får vite at faren hans som var alles tv onkel ikke var så grei. Jeg mener dette er bra for oss å vite! Da tenker vi på han som en falsking istedenfor en som var oss kjær.

Han var jo på en måte en psykopat da :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Det må ha vært helt forferdelig å se på at "alles" kose onkel ble hyllet som en morrroman mm. når man selv sitter hjemme og vet at "pappa" er en "jævel"

MEN, er det så nødvendig å gå ut med dette i form av intervjuer, boklansering o.l.

Som jeg skrev istad: Skriving og prating er en form for terapi og det hjelper, men må hele NORGE vite om det for at lettelsen skal bli total?

Ja, nettopp fordi hele norge trodde sjonkel rolf var en fabelaktig fyr og måtte være en drømmefar for ethvert barn. når folk tror det, så blir sviket dobbelt for den som blir rammet. skjønner godt at sønnen måtte gå åpent ut med dette for at rettferdigheten på en måte skulel oppnås

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er ille. Det var ille dengangen og det er ille nå for alle som opplever dette og lignende saker!

Jeg vil ikke ha noen formening om hva som er rett og galt her, men jeg forstår på en måte sønnen likevel.

Er ikke dette en selvbiografi fra Trond Kirkevaag jr's side? I så fall, ville det da vært riktig å gi et forfalsket bilde av det han har opplevd?

Dette må utvilsomt ha preget svært mye av livet til sønnen, er det da riktig å utelate det i boken han forteller om sitt liv?

Jeg vil ikke ha noen formening om hvilken terapi som hadde vært best for sønnen, men jeg håper det aller beste for ham i den vanskelige tiden han nå gjennomgår.

Kanskje har han et behov for å fortelle sin versjon, fordi "andre" har vært rause med å gi omverdenen sin versjon tidligere. Jeg vet ikke.

Gjest Silmarill
Skrevet
Ja, nettopp fordi hele norge trodde sjonkel rolf var en fabelaktig fyr og måtte være en drømmefar for ethvert barn. når folk tror det, så blir sviket dobbelt for den som blir rammet. skjønner godt at sønnen måtte gå åpent ut med dette for at rettferdigheten på en måte skulel oppnås

Du mener det! Det respekterer jeg!

Hvorfor kunne han ikke ha gått ut med dette før? Da mener jeg da faren levde slik at to voksne mennesker, altså far og sønn kunne snakket ut om dette!

Uansett, hvor nødvendig er det for "oss" som kjenner "sjonken Rolf" fra tv å få vite om dette?

Forstår godt at Trond Kirkevaag vil snakke om det, men hva med å bare snakke ut om dette til venner og familie! Bør ikke det egentlig holde!

Vi "vanlige" mennesker gjør jo dette - vi må ikke hyle ut om det i media for at vi skal lette hjertet vårt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...