Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 De fleste har nok hørt om alt pratet rundt Tin-Tin og at det er rasisme der. Hva med Donald, alle endene er hvite, 99,9% av figurene er hvite, så er Disney rasistisk? De er vel like rasistiske som tin tin?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Mikke Mus og Minni er svarte. Det er så godt som alle de andre musene også. Langbein, Klaus Ku og Klara Ku er også svarte... Nå er det vel ikke så mye fargen, som måten de blir fremstilt på, som folk har reagert på i Tintin, såvidt jeg har fått med meg.
Gjest Silmarill Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Mikke Mus og Minni er svarte. Det er så godt som alle de andre musene også. Langbein, Klaus Ku og Klara Ku er også svarte... Nå er det vel ikke så mye fargen, som måten de blir fremstilt på, som folk har reagert på i Tintin, såvidt jeg har fått med meg. Hva med Spøkelseskladden! Han er jo helsort!? Lilleulv og Storeulv er vel også ganske mørke i skinnet...men dem har jo klær på da! Hva med navnet SVARTE Petter Det er jo mye værre med dem som trådstarter nevner! Alle disse endene som flyr rundt uten truse... dette er jo skandaløst, ender (bokstavelig talt) som blotter seg på denne måten!
Gjest Silmarill Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Nå er det vel ikke så mye fargen, som måten de blir fremstilt på, som folk har reagert på i Tintin, såvidt jeg har fått med meg. Da må jeg bare si at det med TinTin er bare latterlig! Husker da Bamse verdens sterkeste Bjørn ble beskyldt for å være kvinnefiendtlig eller hva det var for noe fordi han var gutt og sterk! Kvinner kan også være sterke nemlig...så het det
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Så Disney lærer oss at alle hvite mennesker er blottere? Æææææsj.... Snart bytter dem vel navn på Svarte Petter også. Lenge leve overdreven politisk korrekthet...
Gjest Nedfall Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Hva med at omtrent ingen av figurene har barn ? Donald har ikke barn, Dolly har ikke barn, Onkel Skrue har ikke barn, Fetter Anton har ikke barn, Mikke Mus har ikke barn.. Men onkler/tanter og nevøer/nieser er det masse av !
Lurvina Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Alle disse endene som flyr rundt uten truse... dette er jo skandaløst, ender (bokstavelig talt) som blotter seg på denne måten! Eller enda rarere: når dem skal bade tar de av seg skjorta for så å ha på seg badebukse
Gjest Bellatrix Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Eller enda rarere: når dem skal bade tar de av seg skjorta for så å ha på seg badebukse Helt naken kan man jo ikke være. Kan man ikke skjule overkroppen må man skjule seg nedentil.
Gjest Silmarill Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hva med at omtrent ingen av figurene har barn ? Donald har ikke barn, Dolly har ikke barn, Onkel Skrue har ikke barn, Fetter Anton har ikke barn, Mikke Mus har ikke barn.. Men onkler/tanter og nevøer/nieser er det masse av ! Den eneste som jeg kommer på i farten som har barn er Storeulv, men Lilleulv har ingen mor da..... Lille Hiawata har vel foreldre, men er dem ekte??? :klø: Eller enda rarere: når dem skal bade tar de av seg skjorta for så å ha på seg badebukse og mens dem skifter holder dem seg for "skrittet"...... :klø: men vanligvis sprader den nakne rundt med enden i været Endret 18. juli 2007 av Silmarill
Gjest Lady M Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Da jeg var liten, trodde jeg at det var et sted midt på krroppen på Duck`ene som måtte skjules siden de alltid bar genser eller badebukse. Tenkte også at de kanskje var flau fordi de ikke hadde navel... Men dette var jo på siden av tema. Rasisme i Donald? Næi, jeg synes alle der er mer eller mindre sosiale tilfeller, med unntak av musene. Skal man begynne å analysere personlighetene, finner man fort ut at de er sterkt generaliserende. Min sønn lurte ei stund på hvorfor alle kvinner er så jålete og hyler pga ei mus. Da siktet han til Dolly, Klara og Minni. Da måtte jeg presentere ham for Bestemor Duck som er ei tøff dame, hun kan både mannfolk og kvinnfolkarbeid.
Frøken Frigg Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Neida, Donald (bladet) har bare fordommer mot folk fra Voss...
Gjest DyneTryne Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Zombien som forfulgte onkel skrue i en don rosa-historie var også svart som natta.
Brukernavn Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Min sønn lurte ei stund på hvorfor alle kvinner er så jålete og hyler pga ei mus. Da siktet han til Dolly, Klara og Minni. At Minni skal hyle over en mus er vel litt ironisk i seg selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå