-Alvildebrud- Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hvilke synes dere er VAKREST? Er litt usikker på om vi tørr å velge utradisjonelt, eller om det flotteste og vakreste tross alt er Mendelsohns og Wagner... Hva synes dere - ??
Maja_83 Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er nok veldig tradisjonell, for ingenting rører meg og gir meg mer tårer i øynene enn når bruden kommer inn til mendelssohns og brudeparet går lykkelige ut til wagner Vi har valgt disse :rødme: Har vært i kirkebryllup hvor andre valg er tatt, og da føltes det ut som at noe "manglet"...
*Emma* Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg syns selvfølgelig ingen er finere enn dem vi brukte Inn: Trumpet Voluntary - Clarke Ut: Trumpet Tune - Purcell Du kan høre både dem og mange andre Her
Frk.L Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg vil ha tradisjonelt inn, selv om når jeg hører akkurat de tonene så tenker jeg "Å herregud! Jeg skal gifte meg!" Ut har vi mange ganger tenkt på å fjase litt. Vi har vurdert både sangen fra Star Wars og musikken til det første Super Mario spillet. Begge veldig interne, og det er jo ikke like gøy når ikke alle skjønner det. Så vi ender nok opp med tradisjonelt der også.
Branna Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Inn: Pachelbel's Canon Ut: Trumpet Voluntary/Trumpet Tune (har ikke bestemt oss ennå, begge er fine...)
-Alvildebrud- Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 Inn: Pachelbel's Canon Ut: Trumpet Voluntary/Trumpet Tune (har ikke bestemt oss ennå, begge er fine...) Hmmm. Fint Skal Canon spilles med fiolin? Vi vurderer nemlig denne - men synes ikke den er spesielt vakker med kun kirkeorgel (heter det vel?).. Tell me
Branna Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Hmmm. Fint Skal Canon spilles med fiolin? Vi vurderer nemlig denne - men synes ikke den er spesielt vakker med kun kirkeorgel (heter det vel?).. Tell me Pachelbel's Canon er utrolig fin med strykeinstrumenter, for eksempel fiolin og cello. Vi skal ikke ha levende musikk (har utevielse), men vi låner et bra anlegg og spiller av via multimediaspiller. Så da kan vi bare velge den versjonen vi synes er finest. Jeg har også hørt den på harpe og fløyte, det ble også veldig fint. Det går selvfølgelig an å leie inn musikere, for eksempel fiolinist og cellospiller(cellist? har ikke peiling på musikkbegreper) og få dem til å spille i kirken, men da må du høre med kirken om de tillater det først.
*Emma* Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Vi hadde orgel og fiolin på våre - det var veldig fint.
Dinah Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Inngangsmarsj: Purpose av Nordraak Utgangsmarsj: Trumpet Tune av Purcell Håper å få en trompetist i tillegg til organisten.
Majabeth Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Vi hadde inn: Jämtlandsk brudemarsch og ut hadde vi brudemarsj fra Lødingen.
jenta27 Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Vi skal ha brudemarsj fra Sørfold. Brudemarsj fra Sørfold
kvick Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Vi skal ha Mendelssohns inn og brudemarsj fra Seljord ut. For meg er Mendelssohns den som virkelig gir meg ordentlig bryllupsstemning.
mowgli Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Jeg syns selvfølgelig ingen er finere enn dem vi brukte Inn: Trumpet Voluntary - Clarke Ut: Trumpet Tune - Purcell Du kan høre både dem og mange andre Her *signerer*
Gjest Elize Skrevet 4. august 2007 #14 Skrevet 4. august 2007 Vi skal gå inn til "Jesu, Joy of Man's Desiring" av Josh Groban. Men vi aner ikke hva vi skal gå ut til. Noen forslag, og hvor er det mulig å få hørt litt av de?
Gjest Stine66 Skrevet 5. august 2007 #15 Skrevet 5. august 2007 Jeg har lyst til å ha Mendelssohns brudemarsj (midtommernattss drøm) somutmarsj, tror jeg, for den er virkelig BRYLLUP for meg! Og siden vi skal ha bryllup i et fjellkapell, så kunne jeg tenkt meg noe som passet til inngangen. Kanskje noe av Grieg, må nok undersøke hva som finnes som kan passe...
Majabeth Skrevet 5. august 2007 #16 Skrevet 5. august 2007 Vi skal gå inn til "Jesu, Joy of Man's Desiring" av Josh Groban. Men vi aner ikke hva vi skal gå ut til. Noen forslag, og hvor er det mulig å få hørt litt av de? Sjekk linken lenger opp, der er det mange marsjer!
Gjest nextlife Skrevet 10. august 2007 #17 Skrevet 10. august 2007 Vi har valgt : Inn : Amazing Grace Ut : Bruremarsj (Førde, Brass Brothers)
FrøkenEnnå Skrevet 11. august 2007 #18 Skrevet 11. august 2007 Jeg er nok veldig tradisjonell, for ingenting rører meg og gir meg mer tårer i øynene enn når bruden kommer inn til mendelssohns og brudeparet går lykkelige ut til wagner Vi har valgt disse :rødme: Har vært i kirkebryllup hvor andre valg er tatt, og da føltes det ut som at noe "manglet"... Vi også! Nå er det bare 1 uke igjen :love:
evilla Skrevet 11. august 2007 #19 Skrevet 11. august 2007 Jeg blir også kjemperørt når jeg hører mendelshon, så den skal vi ha på vei inn. Det er det ikke tvil om. Ut har jeg lyst til å ha Pachelbel's Canon. Den er bare helt nydelig syns jeg. Så hvis vi får det til blir det nok den.
Gjest Inngang og utgangsmarsj....... Skrevet 11. august 2007 #20 Skrevet 11. august 2007 Hvilke synes dere er VAKREST? Er litt usikker på om vi tørr å velge utradisjonelt, eller om det flotteste og vakreste tross alt er Mendelsohns og Wagner... Hva synes dere - ?? Det må nok bli Mendelsohn og Wagner. Lite som rører mer enn disse to stemningsfulle og tradisjonelle melodiene.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå