Gjest Gjest_Henriette_* Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hei. Jeg lurte på om det var noen her som kunne gi meg noen tips på sminke som er laget for å dekke over arr?det er et operasjonsarr, så jeg trenger i hovedsak noe som kan dekke over "rosaheten" Noen som ha peiling på om disse kremene som skal forbedre huden der arret er, funker?Eller om andre metoder som lysbehandling osv.?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 For min del fungerer det bra med en make up-krem (Lancome eller Clinique) som er lys og dekker godt og passer bra til hudfargen ellers. I tillegg må det påføres en concealer/dekkstift utenpå make-up kremen. Fargene må stå i stil til hverandre og passe så godt det lar seg gjøre. Begge deler må påføres med lette fingre og slik at det ikke oppstår klare skiller. Er du veldig nøye eller vil at det skal holde litt lengre er det mulig å koste på litt pudder (fortsatt innenfor den riktige fargenyansen). Avhengig av hvor på kroppen operasjonsarret er og hvor tynn hud du har, er det likevel ikke sikkert pudder er så lurt... Om kveldene/nettene kan det være lurt å smøre arret med en seig, tykk og gelkonsistent fuktighetskrem. F.eks. håndkrem fra Neutrogena eller andre bedre merker med samme konsistens.
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Ett lite tips litt off topic: Om operasjonsarret er nytt: husk at det skal dekkes til for å unngå direkte sol hele det første året etter operasjonen om det skal bli minst mulig synlig senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå