Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Ja nå er det full rengjøring her, men sliter litt med glassdøren til ovnen i komfyren. Har nå prøvd å få bort den fastbrente skitten med både gul jif og jif for glass. Men fettet/skitten sitter like godt på. Det eneste som ser ut til å nytte er å skrape det bort, men det hjelper egentlig ikke det heller siden jeg da drar fettet utover glasset. Noen som har noen tips til vaskemidler eller annet?
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Prøv Mr Muscle ovnsrens, den syns jeg er veldig god både til glasset i komfyren og til kjeramisk topp! Bruk gjerne sammen med sånn skrapedings :D
Gjest Sulosi (offline) Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Mr. Muscle er bra men lukter ganske sterkt og krever en del utlufting etterpå etter mitt skjønn. Jeg bruker ofte aske fra vedovnen, det tar også knekken på mye rart og lukter ikke.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg bruker skrapen til den keramiske toppen. Men aller først har jeg en halv liter rent vann i langpanna og settet ovnen på 50 grader ca i en halvtime. Da løsner skitten bedre.
Annie Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Bruk salmiakk. En halv kopp inn i ovnen på 50 grader noen timer, så skal det være lett å rengjøre ovnen. Har ikke forsøkt det selv, men min eks-svigermor sverger til det tipset. Ellers er aske fra ovnen på vått avispapir veldig bra. Fettet fjerner du først med en miljøklut vridd opp i kaldt vann. Glasskrape er også kjempebra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå