Gå til innhold

Brudekjolen din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da du kjøpte brudekjolen din, fikk du da lagt opp kjolen der du kjøpte kjolen eller måtte du velge egen sydame utenom?

Jeg lurer på hva som er vanlig praksis da brudesalongen jeg handlet hos ikke ordnet med å legge opp kjolen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brudekjolen min blir lagt opp i brudesalongen.

Jeg har vært og prøvd kjole med sko og undertøy sånn at alt skal være perfekt tilpasset.

Det koster heller ikke noe ekstra.

Trodde det var vanlig?

Skrevet
Da du kjøpte brudekjolen din, fikk du da lagt opp kjolen der du kjøpte kjolen eller måtte du velge egen sydame utenom?

Jeg lurer på hva som er vanlig praksis da brudesalongen jeg handlet hos ikke ordnet med å legge opp kjolen min.

Der jeg kjøpte min, var det en del av kjøpet med tilpasningstime. Måtte betale for søm, men de ordnet det. De foretar sømmen i butikken.

Skrevet

Litt vanskelig å svare helt kort.

- Da jeg var der og tittet lovte hun gull og grønne skoger. De skulle sy opp eller ned, legge ut eller inn, sy fast alle perler osv osv (jeg kjøpte en som hadde vært brukt).

- Da jeg hentet kjolen gikk det greit -betalte ikke noe ekstra.

- Da jeg ringte for å klagepå at mange av perlene fortsatt var løse og at det stakk ut trådet her og der (som jeg seneremåtte ifkse selv) klarte hun å si at de hadde glemtå kreve meg for søm noe jeg selvfølgelig måtte skjønne at jeg ikke kunne få gratis.

Jeg kranglet masse med henne og tilslutt la hun på.....jeg endte altså m å ikke betale søm (slik hun i utgangspunktet lovte...)men jeg er ikke sikker på at nestemann som kommer dit slipper forå si det sånn...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må betale for tilpassninger selv.

Skrevet

Jeg får tilpasset kjolen min hos en skredder tilknyttet butikken, men må betale for det.

Piglet

Skrevet

"vanlig" tilpassing er inkludert i prisen. Jeg skal derimot endre litt på kjolen i tillegg, dette er noe jeg har valgt selv og som jeg da betaler ekstra for.

Skrevet

Kjolen ble tilpasset inkludert i kjøpsprisen.

Jeg fikk den tatt inn en god del, og lagt opp litt i lengden, mer på ene siden ettersom ene foten min er en cm lenger enn den andre.

Hadde den ikke passet da jeg kom tilbake for å prøve igjen, hadde de endret den mer.

Jeg kjøpte jo en kjole som jeg visste ikke passet (den var altså for stor, men de minste som blir laget) men de sydde den selvsagt inn for meg.

Men enkelte butikker jeg var på tok betalt for tilpassing, eller kunne anbefale ekstern sydame. Så det varierer rett og slett hva som er vanlig. Der jeg kjøpte den var det "selvsagt" at de sydde den inn, men andre plasser er det altså ikke slik.

Skrevet

Takk for svar jenter. Da er min greie vanlig da. *kjedelig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...