Frk Johansen Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Skal ut og reise senere i høst til østen og tenkte jeg skulle være tidlig ute med vaksinene og i går var dagen. Alt gikk fint, tre kjappe stikk og det var det. Har ikke vaksinert meg siden ungdomsskolen og de vi fikk da virker ikke lenger. I natt har jeg nesten ikke sovet, ligger tydligvis på venstre side mye om natten for den skulderen har jo vært så vond! Har vært ubehagelig også å sove på ryggen. Men men, stiv og støl kjennes det ut som at jeg er, klarer ikke løfte armen ut og opp fra kroppen, klarer å skrive og la den henge ned men nå begynner stivheten å bre seg utover hele skulderen og opp i nakken/hodet. Noen som kan fortelle meg når dette bedres?? Nå har jeg nettopp hivd innpå to paracet men jeg er jo så kvalm og ekkel også at jeg vil helst hjem og legge meg, det er jo bare at det ikke er noe godt å ligge. Vel, dette må vel være dagens sytepave, men er glad om noen kan si meg hvor lenge jeg kan regne med å ha det sånn!
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har reagert relativt kraftig på stivkrampevaksine når jeg var rundt 15 år. Fikk smerter i armen, feber i nesten en uke, og ble svært rød og hoven i hele overarmen. Var i kontakt med helsesøster og skolelegen som bare ville se det an, og det gikk over helt av seg selv etter en ukes tid. Jeg regner med at det er en lokal reaksjon på vaksinene som går over av seg selv, men ville uansett ringt dit du ble vaksinert og fått sjekket dette opp!
Rainbow Brite Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Jeg får kjempevondt av stivkrampe! Husker første gang vi fikk, på barneskolen, glemte de å si at jeg ikke måtte belaste armen, så jeg ble sendt rett tilbake til sløyden og sto og sagde etc i to timer... Kunne ikke røre meg på en uke... Når jeg har tatt senere i livet i forbindelse med reising, blir armen også satt helt ut av spill. Varer vanligvis i tre dager, med smertetopp den siste dagen, og så gir det seg.. Ikke videre begeistret for den vaksinen for å si det sånn.. :slåss: God bedring! Husk å ta det med ro! Endret 18. juli 2007 av Rainbow Brite
Frk Johansen Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2007 At jeg skal ta det med ro sa han legen ingenting om! I går hadde vi digert middagsselskap med 12 til bords, ble ikke akkurat noen rolig kveld for den venstrearmen for å si det sånn.
*Enigma* Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Jeg har alltid fått voldsom reaksjon etter stivkrampe. Første gang jeg fikk den da jeg gikk på barneskolen kunne jeg ikke gjøre lekser på 3 dager fordi armen var helt stiv og det var umulig å skrive. Det samme gjaldt de andre venstrehendte i klassen min. Vi var svært mange venstrehendte i klassen og alle hadde problemer etter nesten hver eneste sprøyte fordi man bruker armen man har fått vaksinen i mye. Senere har jeg også fått reaksjoner med stiv arm som har spredd seg til nakke og skuldre. Det er ganske naturlig at det sprer seg til nakke og skuldre når du er stiv i armen pga måten du da beveger deg på. Jeg har alltid fått den i venstre arm til tross for at jeg er venstrehendt, jeg har forsøkt å be helsesøster sette den i høyre arm, men det vil de ikke være med på. Se det litt an et par dager og forsøk å slappe av.
Frk Johansen Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2007 Merkelig at du får den i venstre når du er venstrehendt!! Legen spurte meg i alle fall om det og jeg fikk den i rett arm. Heldigvis er jeg betydelig bedre i dag så det går nok rett vei!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Tok stivkrampevaksine på Lørdag, Søndag kveld var det 39,5 i feber. Mandag gikk feberen litt ned til 38,5 mens stivhet i nakke kom, jeg ble stukket i hofta.. Tirsdag, enda feber, svettetokter og snakket med lege Anbefalte å komme inn hvis jeg ikke blir bedre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Er du sikker på at det er stivkrampevaksinen? Mange får de reaksjonene du beskreiver når de vaksinerer seg mot gulfeber. Unasett er det bare å vente til det går over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå