Gå til innhold

Bekymret for barnas fremtid

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bekymrer meg i større grad enn før for hvordan barnas liv vil bli. Frykter at de gode tidene snart tar slutt. At det blir økonomiske nedgangstider, klimaproblemer, konflikter og kriger i verden som også påvirker oss direkte eller indirekte.

Hvordan tror dere våre barn har det om 30-40 år? Andre som også er bekymret eller tenker dere ikke på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Bekymrer meg i større grad enn før for hvordan barnas liv vil bli. Frykter at de gode tidene snart tar slutt. At det blir økonomiske nedgangstider, klimaproblemer, konflikter og kriger i verden som også påvirker oss direkte eller indirekte.

Hvordan tror dere våre barn har det om 30-40 år? Andre som også er bekymret eller tenker dere ikke på det?

Det er heldigvis noe jeg ikke går rundt og tenker på. Hvorfor skal man bekymre seg for noe man ikke vet kommer? Det man ikke vet... osv..

Jeg ville sluttet å bruke energi på å tenke på noe som kanskje kan komme til å skje om 30 år - eller kanskje ikke skjer.. Bruk heller energien din på barna i dag!

Skrevet

Dette er ikke noe jeg går og grubler over og bekymrer meg for daglig. Men det siste året har jeg blitt mer bevisst på at femtiden ikke ser lys ut. Spesielt har FNs klimarapports prognoser gjort inntrykk på meg. Jeg er mer bevisst på at jeg vil gjøre det jeg kan personlig for å forebygge en miljø eller klimakrise om 30 år. Jeg er mer bevisst på mine forbruksvaner og transportvaner. Jeg tenker mer langsiktig politisk.

Tror det er en farlig holdning å vente å se og håpe at det ordner seg istedet for å starte forebyggingen nå. Jeg føler at vi har et ansvar og en forpliktelse overfor våre barn også på lang sikt.

Ingen andre som får dårlig samvittighet for feks store utslipp av klimagasser i forbindelse med feriereiser med fly?

Skrevet (endret)

J

Endret av Kosemose
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns det er en smule naivt å bare tenke at man ikke kan bekymre seg for hvordan det er her på jorda om 30 år. Er dette fordi dere kanskje ikke er her selv lenger da?

Jeg må si jeg har blitt veldig mye mer betenkt...

Jeg har snudd meg litt i forhold til hvordan jeg tidligere har tenkt når det gjelder miljø. og har bagynnt å bli mere bevisst i forhold til hvordan jeg selv kan påvirke.

Om ikke alle går sammen om dette og prøver med de midler vi har tror jeg neste generasjon ikke kommer til å få så mange barn pga at de ikke har samvittighet til å utsette barna sine for det som kommer....

Gjest Silmarill
Skrevet

Visst bekymrer jeg meg for verdensbegivenhetene, jeg har jo sagt uff flere ganger.

Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg syns det er en smule naivt å bare tenke at man ikke kan bekymre seg for hvordan det er her på jorda om 30 år. Er dette fordi dere kanskje ikke er her selv lenger da?

Jeg har snudd meg litt i forhold til hvordan jeg tidligere har tenkt når det gjelder miljø. og har bagynnt å bli mere bevisst i forhold til hvordan jeg selv kan påvirke.

Om ikke alle går sammen om dette og prøver med de midler vi har tror jeg neste generasjon ikke kommer til å få så mange barn pga at de ikke har samvittighet til å utsette barna sine for det som kommer....

Joda, jeg interesserer meg over mine etterkommeres fremtid. Ikke bare mine egne familiemedlemmer men verdens befolkning generelt også!

Jeg gjør jo det, og mange med meg gjør nok det, men til en viss grad, men ikke i den grad trådstarter nevner vedr. bekymring for mitt barns fremtid.

Jeg håper sønnen min får en fin skolegang, at han trives på skolen han har kommet inn på, at han får en fin jobb engang i tiden med stabil økonomi, at han forblir frisk og at jeg vil leve lenge så jeg er der for han!

Jeg går ikke å bekymrer meg hele tiden over alt som kanskje kan skje med meg og mine og alle andre, da måtte jeg ha murt meg inne og gått med rustning de gangene jeg skulle ut av huset.

JA, jeg er også miljøbevisst ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Visst bekymrer jeg meg for verdensbegivenhetene, jeg har jo sagt uff flere ganger.

:ler::klappe:

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Halloisen vi er da ikke en skokk med eldgamle damer her heller da! Vi tar vare på våre nærmeste og prøver så godt vi kan å tenke miljøbevisst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...