Minni-Mus Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Hvor bør man lage hjemmeside? Må man betale for å få ei bra side? Hvor får jeg side med begrenset tilgang, slik at ikke hvem som helst kommer seg inn på den? Noe viktig man bør vite før man lager seg hjemmeside for første gang?? Det er ment å være en familie side om barna osv.
Poetens_Tårer Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Kan jo gi deg noen enkle tips. Hvor bør man lage hjemmeside? Må man betale for å få ei bra side? En hjemmeside lages med HTML. Det kan du programmere i hvilket som helst tekstbehandlingsprogram. Jeg pleide å bruke notepad. Du trenger så absolutt ikke å betale for en side, det finnes mange steder der man kan laste ned en ferdig side som du lett kan endre slik du selv vil. Det krever litt HTML erfaring da. Hvor får jeg side med begrenset tilgang, slik at ikke hvem som helst kommer seg inn på den? Den enkleste måten er bare å lage siden ut fra en startside som ikke heter index.html. Da skal det godt gjøres å finne den! I hvert fall om man ikke leter etter den en gang. Noe viktig man bør vite før man lager seg hjemmeside for første gang?? Aldri legg ut ting du ikke vil at andre skal vite. Og det er en viss forskjell på det, og å lage en side som ikke skal kunne vises til hvem som helst. Hvis noen absolutt skal inn på siden, så klarer de det til slutt. Men det er heldigvis ikke så sannsynlig.
Minni-Mus Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar. Men at det er vanskleig for noen å finne siden hørtes litt skummelt ut. Finns det ikke steder der man må ha passord for å komme seg inn?? (skjønner at om det er noen som VIRKELIG skal inn så klarer de det)
Poetens_Tårer Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Joda, man kan sikre ting med passord, men det krever gjerne litt programmeringserfaring. Fikk inntrykket av at du ville lage den selv. Hvis jeg skulle legge ut f.eks nakenbilder av meg selv, tror jeg nok jeg hadde investert litt penger i det.
Gjest StockDama Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Du kan laste ned enkle hjemmeside programmer, så slipper man alt html maset..FrontPage lite (eller noe i den dur) kommer ofte med windows og jeg tror det kan lastes ned gratis. Og hvis du søker litt på nettet etter html koden til å lage passordbeskyttet side, så står det gjerne samtidig hvordan man lager passordet og brukernavnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå