Gå til innhold

Bryllupsreise

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med siste gjest. Bryllupsreisen er mye viktigere enn bryllupsfesten. Hvis jeg var gjest i et bryllup kunne jeg gjerne drukket vann til maten hvis det bidro til at brudeparet fikk en fantastisk bryllupsreise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enig med siste gjest. Bryllupsreisen er mye viktigere enn bryllupsfesten. Hvis jeg var gjest i et bryllup kunne jeg gjerne drukket vann til maten hvis det bidro til at brudeparet fikk en fantastisk bryllupsreise.

Enig. Jeg hadde aldri stusset over at fri bar eller noe annet ble valgt bort til fordel for bryllupsreise. Man deltar da ikke i bryllup for å få gratis drikke, men for å feire brudeparet.

Gjest Gjest
Skrevet
Enig. Jeg hadde aldri stusset over at fri bar eller noe annet ble valgt bort til fordel for bryllupsreise. Man deltar da ikke i bryllup for å få gratis drikke, men for å feire brudeparet.

Enig! Hvorfor gi dem mat i det hele tatt egentlig? Eller stoler å sitte på? Når jeg gifter meg tror jeg at jeg skal ta med brudgommen på restaurant og la gjestene stå på utsiden og se på :klappe:

Skrevet
Enig! Hvorfor gi dem mat i det hele tatt egentlig? Eller stoler å sitte på? Når jeg gifter meg tror jeg at jeg skal ta med brudgommen på restaurant og la gjestene stå på utsiden og se på :klappe:

Så hvis man ikke kan gi alle gjestene sine det beste av det beste, så kan man like godt bare droppe hele greia?

Skrevet

Unnskyld meg,men det virker som folk glemmer hva bryllupet egentlig handler om,hvis det er så om å gjøre å tilfredstille alle andre på alle mulige måter på festen,istedet for å ha forståelse for at noen faktsik må prioritere litt... det er kanskje jeg som er rar,men jeg unner brudeparet en tur for seg selv,istedet for at gjestene absoutt skal ha fri bar,hvis man ikke har råd til begge deler...

Skrevet
Unnskyld meg,men det virker som folk glemmer hva bryllupet egentlig handler om,hvis det er så om å gjøre å tilfredstille alle andre på alle mulige måter på festen,istedet for å ha forståelse for at noen faktsik må prioritere litt... det er kanskje jeg som er rar,men jeg unner brudeparet en tur for seg selv,istedet for at gjestene absoutt skal ha fri bar,hvis man ikke har råd til begge deler...

Mente selvfølgelig FAKTISK

Skrevet

Vi skal på bryllupsreise på mandag etter bryllupet. Hadde vi måttet finansiere alt selv, så hadde det ikke blitt noe av, men så fikk vi 10 000 ,- av min morfar til å bruke på bryllupsreise, så da skal vi en uke til Irland. Jeg elsker Irland, og har så lyst til å vise det frem til min kjære, som aldri har vært der. Det blir veldig deilig å kunne reise bort sammen rett etter bryllupet, det blir nesten som om hele bryllupet varer i over en uke. Vi har heller aldri reist noe sted sammen før, så da blir det veldig spesielt.

Gjest HeidiO
Skrevet

Vi skal til Thailand i to uker mandagen etter bryllupet. Først 11 dager i Hua Hin på Hilton hotell, så 3 dager i Bangkok til slutt. Gleder meg til Hua Hin; 60 kvadratmeters suite, spa, tennisbane, bassenger, samt at det ligger rett ved stranden og byen. Frokostbuffet var også inkludert i prisen, noe jeg synes var kjempefint. Bangkok blir også utrolig bra, med shoppingshopping, og ja.. mer shopping :ler:

Synes ikke prisen var så halvgalen heller, men dyrt nok selvsagt. Vi har valgt å ha såpass dyr reise siden bryllupet er jo noe som bare skjer en gang i livet (forhåpentligvis).

Har fri bar og god mat utenom, men har valgt å dele gjestene i to for å få til dette. Kun de nærmeste som familie osv til middag (40 stk), så resten til kaffe, kaker og festligheter (30 til)...

Skrevet

Vi skal også til Thailand, og Vietnam :sol:

Vi resier en uke etter bryllupet!

iiiii :sol:

Gjest HeidiO
Skrevet
:) Hvor i Thailand skal du da Alvildebrud?
Skrevet

Vi drar til Mauritius 6 dager etter bryllupet ;)

Skrevet
:) Hvor i Thailand skal du da Alvildebrud?

Er litt redd for å legge ut altfor mye her... :sjenert:

Skrevet
Vi drar til Mauritius 6 dager etter bryllupet ;)

Vi har også bestemt at vi legger bryllupsreisen til Mauritius. Holder på å sjekke priser nå. Hvilket reiseselskap har dere valgt?

Skrevet

Vi har tenkt oss til Bora Bora :sol: Sikkert litt klisje,men har alltid drømt å dra til et sted hvor vi bare kan slappe av og bade,ligge på stranden osv,osv... :sjenert: Har veldig lyst til å dra mandag etter bryllupet,men det er ikke bestemt enda.

http://images.google.no/images?q=bora+bora...es&ct=title

Skrevet (endret)
Vi har også bestemt at vi legger bryllupsreisen til Mauritius. Holder på å sjekke priser nå. Hvilket reiseselskap har dere valgt?

Vi bruker disse

Endret av Bente:)
Gjest Gjest
Skrevet
Ja, kjempe smart trekk.

Be gjestene betale egne drinker så man har råd til ferie? :ler:

Hvor gale kan enkelte bruder bli? :ler:

Men tanke på at alkoholen til vårt bryllup kommer til å koste 35-40 000kr alt inkludert, så synes jeg det er helt greit å ikke ha fri bar og dermed spare 10-20 000kr til bryllupsreise/hus/bil/studielån eller hva det enkelte brudepar finner fornuftig. Tror ikke det er mange gjester som forventer at det er fri bar i bryllup så lenge alkoholen må kjøpes på stedet. I de bryllupene jeg har deltatt i så har man betalt drikken etter maten selv, bortsett fra et hvor det ble servert div ulovlige varer.

Regner med at du kommer på andre tanker den dagen du skal planlegge bryllup også.

Der hvor vi skal holde bryllupet har de ikke hatt et eneste bryllup med fri bar etter at det ikke lengre var mulig å holde alkohol selv, de ble veldig overrasket da vi ville ha et pris overslag for å holde fri bar.

Vi kommer til å bruke de sparte pengene til å betale tilbake mitt "studielån" fra banken som jeg måtte ta opp for å få det til å gå rundt som utenlandsstudent.

Skrevet
Hva i alle dager er galt med å spare på bryllupet og heller prioritere bryllupsreise?

Vi hadde ingen bryllupsfest i det hele tatt, vi. Bare vielse og så rett på bryllupsreise. Og angrer ikke et sekund på den avgjøreslen :)

Det skal vi og...

Skrevet

Hvert par må jo gjøre som det passer dem, så får heller paragrafrytterne rynke på nesen.. Vi ønsket oss hovedsakelig bidrag til bryllupsreisen til bryllupet vårt, og vi fikk et høyt beløp.

Vi har imidlertid ikke reist enda, fordi vi skal være borte i noen måneder og trenger da enda mer penger. Vi giftet oss i fjor sommer, og håper på å få til reisen nå til vinteren. Vi er veldig glade i å reise, og synes ikke det er noen vits å reise så langt med mindre man skal bli en god stund! Andre velger annerledes, et vennepar er på bryllupsreise nå, og de skal bare være borte i to uker, noe som er kjempestas for dem, og da er vi glade også :)

I helgen var vi på spa og høyfjellshotell og feiret ett års bryllupsdag og FOR en fantastisk helg :hjerter_rundt: Gjør oss ingenting at rekkefølgen er litt hulter til bulter. Livet faller som det faller seg. Det har vært et heftig år på både godt og vondt, så det er egentlig først nå det er rom for å føle seg nygift :rødme:

Å forvente fri bar synes jeg er direkte frekt! Drikke til maten er hyggelig, og avec er en hyggelig overraskelse, men resten av kvelden? Ærlig talt, da må man jo være stinn før man kan gifte seg! Minner om tilstandene i statene og australia hvor menn kan glemme å fri med mindre de kjøper en ring som er verdt tre månedslønner... :roll:

Skrevet

Vi skal ikke ha bryllupsreise. Kanskje en natt på hotell bare, så får vi se om vi ikke får oss en skikkelig ferie året etter, helst til Thailand :)

Gjest Gjest
Skrevet
Å forvente fri bar synes jeg er direkte frekt! Drikke til maten er hyggelig, og avec er en hyggelig overraskelse, men resten av kvelden? Ærlig talt, da må man jo være stinn før man kan gifte seg! Minner om tilstandene i statene og australia hvor menn kan glemme å fri med mindre de kjøper en ring som er verdt tre månedslønner... :roll:

Er det det som er poenget her? Saken her er at brudeparet i utgangspunktet har penger for å sørge for gjestene sine, men heller velger å bruke pengene på seg selv. Det er noe helt annet enn hvis man ikke har penger i det hele tatt, og er nødt til å kutte på servering av den grunn. Jeg tror gjestene er såpass realistiske at de ikke forventer noe som helst egentlig, men jeg som brud ville følt meg passe dum dersom gjestene måtte betale for seg samtidig som vi hadde brukt oppimot 50.000 på en reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...