Lilywhite Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Siden bryllupet koster endel penger vet jeg ikke om vi kommer til å dra på bryllupsreise rett etter bryllupet, men jeg håper vi får det til. Drømmereisemålet hadde vært Maldivene, men jeg tror det blir litt i dyreste laget, så vi satser på å planlegge tur selv til Italia (2 eller 3 uker). Charterferie er ikke helt vår stil, så vi starter nok i Roma og drar litt rundt etter det, i Toscana eller kanskje på Sicilia Har tenkt litt på, dersom vi ikke får råd til å spare til hele bryllupsreisen selv at vi kan ønske oss penger til reisen i bryllupsgave, men vet ikke om det blir ansett som frekt å ønske seg penger i gave ved en sånn anledning? Har hvertfall inntrykk av at det ikke er så vanlig i Norge...
krifos Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Vi blir ikke å dra på bryllupsreise, i alle fall ikke med en gang. Vi har alltid ønsket oss båt, og brukte derfor heller pengene vi hadde tenkt å bruke på bryllupsreise på å kjøpe oss båt
Lilywhite Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2007 Vi blir ikke å dra på bryllupsreise, i alle fall ikke med en gang. Vi har alltid ønsket oss båt, og brukte derfor heller pengene vi hadde tenkt å bruke på bryllupsreise på å kjøpe oss båt Koselig det da, å bruke det på noe konkret som også er en felles interesse Vi elsker å reise begge to, så kjæresten min sier det ikke er snakk om å kutte ut bryllupsreise, hehe... så får vi heller se om vi tar en forsinket en hvis vi ikke har råd til å dra rett etter bryllupet...men hadde vært koselig å dra noen dager etterpå, føler det ikke egentlig blir ordentlig bryllupsreise hvis vi drar sommeren etter
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Er det mulig å spare inn litt på bryllupsfesten slik at dere heller kan prioritere bryllupsreisen? Jeg synes det er helt greit å ønske seg penger til bryllupsreisen i bryllupsgave.
Arkana Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Vi hadde ikke tenkt å dra på bryllupsreise egentlig. Men så ble det bestemt helt sponant likevel. Vi liker ikke sånne typiske charter- eller kaste-bort-tid-på-en-strand-ferier, og mannen min ville gjerne se Paris så da ble det det. Vi valgte et fint hotell og brukte virkelig tiden til å slappe av, kose oss, se alt vi ville se, og skjemme oss bort på alle måter. En kjempeflott første ferie som ektepar. Det er forsåvidt greit å ønske seg penger i gave, men ikke bli overrasket om dere ikke får det. Jeg ville personlig aldri gitt penger i bryllupsgave annet enn muligens til mine egne barn. Selv satte vi aldri penger på ønskelisten vår, men det var mest det vi fikk likevel. Da vet vi i allefall at det var noe giverne valgte selv, for jeg vet mange synes det er veldig upersonlig og liker å gi noe mer konkret.
t-schnuppa Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Vi reiser hit på bryllupsreise tidlig mandag morgen etter bryllupet Deilig å kunne reise bort sammen, før man kaster seg ut i hverdagen igjen. Gleder oss.....
rusketulla Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Ingen bryllupsreise for oss heller pga økonomien Skulle gjerne vært på, men det blir sikkert veldig deilig å kunne være hjemme og bare slappe av. Bryllupsreise på etterskudd går fint ann, men blir ikke helt det samme. Hvis man ønsker litt ekstra gratis (blomster, champis..) må man dra like etter bryllupet, for man må vise vigselsattesten. Maldivene høres kjemperomantisk ut! Men er det noe særlig å gjøre der hvis man ikke er veldig interessert i vannaktiviteter og å ligge på stranda hele tiden?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Er det mulig å spare inn litt på bryllupsfesten slik at dere heller kan prioritere bryllupsreisen? Jeg synes det er helt greit å ønske seg penger til bryllupsreisen i bryllupsgave. Kan jo kutte den frie baren, sparer fort 10-20 000kr på dette.
Liset Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Vi reiser til Miami onsdagen etter bryllupet. Vi skal være der i 3 dager før vi reiser videre på cruise i Karibien. Egentlig har vi ikke penger til det, bryllupet blir dyrt nok det.... Men vi bare tar oss råd! Tror vi trenger og bare være oss to :rødme: . Bort fra hus og barn. Gleder meg veldig!!!!
Gummi Tarzan Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Vi drar på bryllupsreise til Seychellene i morgen!! Seychellene 3 uker med hvite strender, snorkling, deilig mat, gode bøker og masse tid til å nyte hverandre... Å, som jeg gleder meg. Ikke så lett å konsentrere seg på jobb i dag gitt! Endret 18. juli 2007 av Gummi Tarzan
Frk.L Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Vi reiser to uker etter bryllupet. Da skal vi først en uke på cruise i Karibien (reiser ut fra Orlando), og deretter skal vi ha ti dager i Disneyworld. Jeg gleder meg så utrolig mye! Vi er så heldige at bryllupsreisen er presang fra foreldrene. Ellers hadde vi nok ikke hatt råd. Av praktiske årsaker kan vi ikke dra rett etter bryllupet, men de to ukene skal jeg nok overleve. Tror det er veldig spesielt å reise på bryllupsreise, fordi det blir en litt annen stemning. Men man må jo ikke nødvendigvis reise så langt, eller så lenge. Man kan jo ta en tur til København med DFDS og spandere på seg en litt fin lugar, eller en tur med Color Fantasy til Kiel. Bare man får et par dager til å være alene..
Dinah Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Blir ingen bryllupsreise her - savner det ikke heller. Vi har ferie begge to så vi skal slappe av hjemme.
kathrine79 Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Vi var på Cruice i middelhavet, dro rett etter bryllupet. Deilig med masse opplevelser og tid til hverandre, trenger litt til å "lande" på etter en sånn begivenhet
Frey Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Pga studier og diverse kan vi ikke reise rett etter bryllupet, så vi har bestemt oss for å reise i julen og da til Mexico i ca to uker. Vi ønsker oss også tilskudd til bryllupsreisen i bryllupsgave og det i tillegg til de ekstra månedene vi får å spare på gjør at vi både kan ha den bryllupsfesten vi ønsker og den bryllupsreisen vi ønsker
Maja_83 Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Vi skal ønske oss bidrag til bryllupsreisen i bryllupsgave Vi har det meste til leiligheten, så i stedet for å ønske oss masse krystall og porselen så blir det tusen ganger koseligere å få en reise som et minne for livet! Vi planlegger 3 uker, hvor vi starter et par dager i en europeisk storby, så til Kenya på safari noen dager, og så kos og badeliv på mauritius. Skikkelig honeymoon :rødme:
MayaM Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Vi skal på ferie rett etter bryllupet. Men siden vi er en familie på 4, så blir det kanskje ikke akkurat bryllupsreise. I tillegg så skal vi ha med forloverne våre og deres 2 barn.. Det blir 2 uker på kypros. Vi har valgt et sted med spa og litt ekstra luksus. Blir bare godt å komme bort uansett. Og jeg vil ikke være uten barna mine så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #18 Skrevet 18. juli 2007 Kan jo kutte den frie baren, sparer fort 10-20 000kr på dette.Ja, kjempe smart trekk. Be gjestene betale egne drinker så man har råd til ferie? Hvor gale kan enkelte bruder bli?
¤flicka¤ Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 Jeg vet ikke om vi skal dra på bryllupsreise. Det kommer mer an på om vi får tid enn om vi har penger, for vi har råd hvis vi vil. Vi får se - hadde vært deilig med en eller to uker med avslapning og alenetid etter bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #20 Skrevet 18. juli 2007 Ja, kjempe smart trekk. Be gjestene betale egne drinker så man har råd til ferie? Hvor gale kan enkelte bruder bli? Hva i alle dager er galt med å spare på bryllupet og heller prioritere bryllupsreise? Vi hadde ingen bryllupsfest i det hele tatt, vi. Bare vielse og så rett på bryllupsreise. Og angrer ikke et sekund på den avgjøreslen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå