Lilywhite Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Har forstått det sånn at i Norge er tradisjonen at først danser brudeparet, så bruden med svigerfar og brudgommen med svigermor, så blir vel forloverne med og danser med hverandre, og så er dansegulvet fritt for alle... Men har litt lyst å ha en far/datter-dans, sånn som tradisjonen er i USA. Selv om jeg kanskje er litt nærmere mamma nå i voksen alder har jeg alltid vært en pappa-jente, og tror han hadde blitt glad for å ha en far/datter-dans...er det vanlig i Norge, og danser i såfall bare far og datter eller kan alle danse med? Så forslag til noen far/datter-sanger på en amerikansk side, men synes ikke de var så bra, så hvis noen har forslag er det bare å komme med dem;)
rusketulla Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Har ikke forslag til sanger, men klart dere kan gjøre det! Hvis han synes det er koselig er det jo helt topp Gjestene finner nok fort ut om det er meningen de skal komme ut på gulvet eller ikke, hvis det er det må dere si i fra til en del så de kommer ut, så kommer nok resten også
rusketulla Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 "Changes" med Osbourne synges jo av far og datter, men teksten passer kanskje ikke? Husker den ikke i hodet, men melodien er iallfall veldig fin Eller en selskapsdans hvis dere er flinke til å danse?
Malama Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Slik jeg mener å ha hørt så skal brudeparet først danse med hverandre, og så med sine "svigers" og deretter med sine foreldre. (men, "de andree" kommer på gulvet også da, så alle står ikke og ser på alle disse dansene) I vårt brylup tok vi det litt som det kom, jeg danset brudevals med min mann, og de andre ble med underveis i valsen, akkurat som det skulle. Så danset jeg en til me min mann, før jeg danset med pappa. Da danset han med mamma tror jeg. så danset vi med hverandre igjen, så fant jg ut at vi kunne ikke ha noe av at vi ikke danet med hans foreldre også, så jeg gikk og hentet min svigerfar og danset med ham, mens han hentet sin mor og danset med henne. (det ble rett og slett slik fordi pappa selv tok initiativ til å danse med meg, mens svigerfar ikke gjorde det, så da gikk jeg og vinket på ham...) Men, om dere vil danse "på oppvisning" med mange partnere, så er vel det også gjennomførbart, selvsagt. Bare spre det litt i gjestemengden når det er meninga de også skal få danse, og ikke bli altfor skuffet om noen begynner å danse (eller i alle fall ikke står still og ser på 3-4 ulike dansepar på rad)
Gjest Glajenta Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Litt gammel tråd det her, men svarer nå likevel jeg... Jeg har også lyst til å gjøre litt ekstra ut av dans med pappa, pappajente som jeg alltid har vært. Hvis han liker ideen, har jeg lyst til å danse til I loved her first med Heartland. Eller evt. finne en sang som er mer fra meg til han.
Sympatia Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg også vil!!! Ideer på sanger man kan danse til? Den ovennevnte her er jo kjempenydelig! Her er det litt ymse da... Endret 5. desember 2007 av Sympatia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå