Chelsea Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg synes nesten alltid at kyllingfileet min blir på den tørre siden selv om jeg marinerer og ikke steker for lenge (prøver å steke akkurat passe). Så hva gjør jeg feil mon tro? Ønsker oppskriften på å få til den perfekte kyllingfilet, takk!
Gjest Alyx Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Brun den bare litt i panna og hiv den inn ovnen en ti minutters tid ved 200 grader Jeg får alltid saftig filet med den metoden
Amanlis Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg bruner den litt i stekepanna, så setter jeg den i microovnen på full effekt i ca 2 minutter.
Gjest Leiababe Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg bruker samme metode som Alyx, og den blir alltid perfekt:) Litt i panna først for å få den fine fargen, så 10-12 min i ovnen etterpå.
Solskinn Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Samme metoden på meg også. Man kan også bruke for eksempel ananas i marinaden, det bryter ned noe av ensymene og gir ekstra mørhet. Det er andre ting som gjør dette også men jeg husker ikke helt hva i farta.
Gravenstein Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Samme metoden på meg også. Man kan også bruke for eksempel ananas i marinaden, det bryter ned noe av ensymene og gir ekstra mørhet. Det er andre ting som gjør dette også men jeg husker ikke helt hva i farta. Kiwi, kefir og rødvin har samme effekt. Brun filetene på sterk varme i stekepannen, skru ned varmen, legg på lokk og la de ettersteke på svak varme til de er gjennomstekt - da blir de møre og gode.
Chelsea Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Takk for tips. Skal prøve panne først og ovn etterpå, det høres lurt ut. Mange mener jo kyllingfilet skal være tørt og liker det sånn, men jeg er ikke helt av den oppfatningen.
kathrine79 Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Jeg strimler kjøttet først, og steker på middels varme i melange. Mye kjappere, og saftig og godt
Trillrund Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Marinade, raskt på sterk varme og så får den kose seg litt på lavere varme, gjerne under lokk. Men ofte snurrer jeg baconskiver rundt og steker i stekeovn, da blir det veldig saftig...
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Marinade, raskt på sterk varme og så får den kose seg litt på lavere varme, gjerne under lokk. Men ofte snurrer jeg baconskiver rundt og steker i stekeovn, da blir det veldig saftig... Eller seranoskinke / annen spekeskinke og krydret ost inni ... (og der var det helt plutselig klart hva som er dagens middag ...)
Gjest piaf Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Mitt beste tups for å få saftig kylling er å velge lår i stedet for bryst, og marinere i sitron og hvitløk. Evt steke kyllingbryst med skinn (mener Stange har dette, eller man kan kjøpe hel kylling og bene ut selv).
Malama Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Ble sulten jeg... Og det er en halvtime sien jeg var ferdig med middagen, så jeg burde jo ikke være logisk sett sulten, men kylling.....
Frk Johansen Skrevet 19. juli 2007 #13 Skrevet 19. juli 2007 Bruk lokk på stekepanna og ikke for sterk varme, ta deg tid til å la den godgjøre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå