Gå til innhold

Tips til "ny stil"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Betty_*
Skrevet

Akkurat tippet 27, og vil gjerne se litt freshere ut....ikke for ung, men heller ikke for gammel.

Hva er hot or not?

Hvordan går dere kledd?

Føler at jeg har vært i et vakum siste året stilmessig, og vil gjerne ta meg litt bedre ut. Og ikke minst føle meg litt bedre.....

Har også tatt av endel kilo, så motivasjonen for å kjøpe nye klær og sko er stor!

Gi meg gjerne konkrete tips(bilder) på klær og sko....

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg er ikke så god på sånne klestips. Men jeg syns at tilbehør (smykker f.eks.) kan gjøre mye med et ellers enkelt antrekk.

Liker du å gå med skjørt eller kjoler? Det er jo mye kjoler i butikkene (endelig) for tiden. Hva med en omslagskjole? Syns det er flatterende for de fleste, og man kan være både pynta og mer hverdagslig, syns jeg, avhengig av type kjole og eventuelle smykker. Syns mange som vanligvis bare går i bukser blir så fine i skjørt og kjole.

Ellers så fins jo mange tips i KK, Det Nye osv. Disse har også nettsider.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt så utrolig mye på hva som er in eller last season men heller hva som faktisk kler din fasong og dine farger. Og ikke minst smaken din. Få gjerne litt hjelp i klesbutikker til å finne ut hva som passer deg og kjøp inn flere basisplagg som kan matche mye. Gjerne hele antrekk. Når man passer litt på hva som går sammen, så får man en mye mer gjennomførst stil.

Jeg har dessverre ingen eksakte tips eller bilder i skrivende stund, men tenkte å tipse om en link der du kan finne mange andre linker til bra nettsteder:

http://www.sol.no/hobby/mote/

Skrevet

Et tips kan være å kjøpe klær som man aldri tidligere hadde kjøpt? Hvis man f.eks baaaaare går i bukser kan man kjøpe en helt enkel kjole for å bryte mønsteret litt. Hvis man bare går i casual sko kan man kjøpe et par skoletter eller støvletter med lav hel? Når det gjelder å få en ny stil tror jeg det viktigste er å kjøpe klesplagg og farger man aldri tidligere har brukt. Du kan jo tenke på det :)

Skrevet

Det er også lurt å bygge opp en basisgarderobe, så du alltid har noe å ha på deg. Jeg har en litt klassisk-moderne stil, så sørger for å alltid ha et par dressbukser og jeans som sitter bra. Og noen enkle topper i god kvalitet. Bruker sjelden alt det klassiske sammen, men tar en topp i motefarge/snitt eller sko eller noe. Jeg kjøper basisplaggene litt dyrerer, men alltid i bra kvalitet, også supplerer jeg med noen utvalgte plagg fra sesongens kolleksjon.

Hverdagsantrekkene nå om dagen er smale jeans, ballerinasko, en moderne topp og ved behov en enkel cardigan.

Og du, Gratulerer med vekttapet! Du har vært flink!! :)

Skrevet
Det er også lurt å bygge opp en basisgarderobe, så du alltid har noe å ha på deg. Jeg har en litt klassisk-moderne stil, så sørger for å alltid ha et par dressbukser og jeans som sitter bra. Og noen enkle topper i god kvalitet. Bruker sjelden alt det klassiske sammen, men tar en topp i motefarge/snitt eller sko eller noe. Jeg kjøper basisplaggene litt dyrerer, men alltid i bra kvalitet, også supplerer jeg med noen utvalgte plagg fra sesongens kolleksjon.

Hverdagsantrekkene nå om dagen er smale jeans, ballerinasko, en moderne topp og ved behov en enkel cardigan.

Og du, Gratulerer med vekttapet! Du har vært flink!! :)

Enig med denne! Det er viktig å ha enkle topper, singletter, jeans og dressbukser i basissamlingen. Det behøver heller ikke være dyrt. Og nå er det jo i tillegg masse salg ute hvor basisplagg er billige. Hvite og svarte enkle topper kan man kombinere med nesten hva som helst, så disse er viktige å ha synes jeg :)

Skrevet

Også singletter i bomull, i en fasong som kler deg, er supert. Sånne skikkelige, ikke bare "undertrøyer". Bruker nesten hver dag, både alene eller til cardigan, sjal eller noe.

Gjest Tanita
Skrevet

Les Costume og Elle pluss Glamour. Der finner du de beste kles-tipsene.

Must-have/basic:

Kjole - den lille sorte pluss en i farve, gjerne med litt mønster i.

Sort dressbukse

Jeans

Høye støvletter

Høyhælte pumps

tunika

Hvit skjorte - kan brukes til alt mulig og bruke fine smykker til

Et bredt midjebelte

Tights og strømper

En fin veske, armbånd, smykker og hårbånd/hårpynt gir personlig preg.

Et skjørt, f eks pencil

Bruk klær som fremhever det beste/det du er mest fornøyd med - f eks en fin midje markerer du med midjekorte jakker og midjebelter utenpå kjoler og topper.

Bruk farver du liker, ofte tiltrekkes man av de farvene man selv kler.

Aldri bruk mer enn tre farver i gangen.

Cardigan er et absolutt must.

Gode moteblogger, som http://fashionfiles.wordpress.com/ kan også gi noen tips. :)

Gjest Gjest_Betty_*
Skrevet

Tusen takk for mange bra svar!

Når jeg får litt bedre tid skal jeg sette meg ned å sjekke ut linkene som dere har lagt ut.

Det jeg først og fremst er usikker på er hva som virkelig kler meg..... Føler at det blir litt ofte til at jeg safer, og går med ting jeg har fått høre jeg kler. Det blir jo litt kjedelig i lengden....

Er heller ikke flink nok til å bruke tilbehør.... Synes fort det blir veldig dillete og jålete, så jeg er nok ikke noen typisk jålejente selv om jeg liker å pynte meg ;)

Det er så mye som ser pent ut på andre, men som ikke funker på meg.... f.eks tunika, veldig lekkert på andre. Rart på meg!

Drainpipes, stilig på andre. Veldig skeptisk til å gå i det selv.

Handler vel egentlig om å tørre å prøve noe nytt, men fryktelig vanskelig å vite om man kler det eller ei.

Gjest Tanita
Skrevet

Her er noen tips til hva som kler forskjellige kroppsformer.

Hva slags kroppstype har du? Er du høy, kort, brede hofter, stor eller liten byste, smal eller lite midje, timeglassfasong, korte eller llange ben, smal eller bred overkropp?

Skrevet

Hvor kjøper dere dressbuksene dere anbefaler?

Gjest Tanita
Skrevet

Vero moda er helt greie, men de varer kanskje ikke så lenge. Sist kjøpte jeg der, men stoffet på den trekker til seg ALT som heter støv og rusk, så neste gang blir det nok på Oasis eller andre butikker.

Gjest Deception
Skrevet
Hvor kjøper dere dressbuksene dere anbefaler?

Jeg har flere fra Mexx og Benetton, i hvertfall. Faktisk også en fra Gina Tricot (kjøpt på salg til 99 kroner), og den er like fin i stoffet som de dyrere dressbuksene.

Gjest lillebøll
Skrevet

Ikke sett noen som har hatt på seg cardigan på lenge jeg.

Gjest Gjest_Betty_*
Skrevet
Her er noen tips til hva som kler forskjellige kroppsformer.

Hva slags kroppstype har du? Er du høy, kort, brede hofter, stor eller liten byste, smal eller lite midje, timeglassfasong, korte eller llange ben, smal eller bred overkropp?

Hmm, ja si det... har bestandig tenkt på meg selv som lita og litt rund.

1,60 høy, medium byste, korte ben, lite midje, bred overkropp/skuldre, ikke så veldig brede hofter(noe smalere enn skuldrene)

Gjest Tanita
Skrevet

Bruk klær som gir deg lengde så unngå å dele opp antrekket for mye, knapper på langs og lange smykker vil få deg til å se lengre ut. Bruk samme farve på sko og bukse, så de går i ett. Bruk høyhælte sko og/eller kilehælsko som gir høyde og lengre ben. Bruk korte jakker, cardiganer og trenchcoat hvis du skal bruke lang jakke. Jeg tror korte kjoler ville kle deg og det er lett å finne som det er in nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...