Gå til innhold

Riktig rekkefølge på taco?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en gammel tråd, da jeg søkte etter noe helt annet, som handler om rare matvaner. På et tidspunkt sporet tråden litt av, og det ble en liten diskusjon om hva som er riktig rekkefølge av ingredienser til taco. Det var så morsomt å se, så nå lurer jeg på hvordan dere spiser det!

Den RIKTIGE ( :slåss: :ler: ) kombinasjonen er selvfølgelig:

Salat-vegetarkjøttdeig-plenty med rømme-agurk-mais-tomat-hot salsa-revet mozarella :sikle:

Og det er definitivt best i taco-skjell!!

Det går med fullkornstortillas også, men da vil jeg helst ha med paprika også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først lefse eller skjell så tacokrydret kyllingkjøttdeig - ost- tacosaus - grønnsaker (agurk, mais, paprika, tomat, salat og ananas) og til slutt maaaaaaaaaaaasse rømme). Nam :)

Skrevet

Min taco:

Først litt ost, så kjøttdeig (krydret med krydderblandingen samt kajennepepper), hot tacosaus, litt kesam/lettrømme, mais, bacon, litt mer ost og til slutt et salatblad på toppen som dekker det hele.

Jeg bruker bare tacoskjell med denne blandingen her. Skal jeg ha lefse vil jeg ha kyllingfilet og guacamole i tillegg.

Skrevet

Nei, den riktige rekkefølgen er åpenbart tacoskjell, kjøtt, salsa, hakket løk, mais, rømme, revet ost og salat. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha den fine sprøe salaten rett inntil noe varmt, det blir jo bare vassent. Og jeg skjønner ikke hvorfor du IKKE vil ha mozzarellaen inntil noe varmt, den skal jo smeltes! Dette var totalt feil. :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Så lenge tacoskjellet/tortillaen er nederst spiller det liten rolle.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha den fine sprøe salaten rett inntil noe varmt, det blir jo bare vassent. Og jeg skjønner ikke hvorfor du IKKE vil ha mozzarellaen inntil noe varmt, den skal jo smeltes! Dette var totalt feil. :)

Haha, neinei, osten må jo ligge på toppen som et "lokk" og hindre resten i å falle ut!! Og salaten tar jo så stor plass, at den må holdes nede av "kjøttdeigen"! Og den blir ikke vassen, jeg spiser den nemlig opp på null komma svisj! ;)

Men salat på toppen blir jo helt feil! Og det oppå osten igjen? Det må jo rase sammen!! :ler:

Rømme på toppen må jo også bli rimelig grisete! :eeeh::ler:

Gjest Mrs Darcy
Skrevet

Jeg smører lettrømme på lefsa, har på kjøttdeig, salsa, ost, og så de andre ingrediensene (salat, agurk, masse mais, tomat) oppå i tilfeldig rekkefølge. Og så blir det gjerne en klatt rømme på toppen også!

Evt så surrer jeg alt sammen på tallerkenen og spiser med gaffel, og så har jeg lefsa eller skjellet i hånden ved siden av.

Skrevet
Nei, den riktige rekkefølgen er åpenbart tacoskjell, kjøtt, salsa, hakket løk, mais, rømme, revet ost og salat. ;)

:Nikke:

Skrevet
Evt så surrer jeg alt sammen på tallerkenen og spiser med gaffel, og så har jeg lefsa eller skjellet i hånden ved siden av.

Dette høres veldig ut som meg :tommel:

Skrevet

Skjell

Kjøttdeig

Salsa

Ost

Løk

Rømme

Agurk

Salat

(Tror jeg :sprettoy: )

Skrevet

Lefse

kjøttdeig

salat

løk

bønner

mais

agurk

ost

salsa

ost

rømme ;) (evt guacamole)

pakker det sammen så det ikke blir gris. er det skjell blander jeg alt på tallerken og spiser skjellet inntil ;)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Tror ikke jeg har noen rekkefølge på dette, men må ha rømme først og ost ganske mot slutten. Spiser ikke kjøtt, så salataktige ingredienser kan ligge hvor det passer best der og da.

Jeg er vel egentlig mest hypp på å få link til den tråden TS snakker om her jeg da :sjarmor:

Skrevet

Også får kjipe meg legge til mi måte :lol:

Lompe (lefse)

Tacokrydret kjøttdeig av griiisss.. :)

Ost

:) Ja, så kresen er jeg tenk..

Får legge til sambo og da..

Lompe

Tacokrydret kjøttdeig

Mais

Annanas

Saus

Rømme

Gjest Leiababe
Skrevet

Blander alt sammen i et herlig sammensurium. Så knekker jeg tacoskjellet i to og legger litt og litt oppå etterhvert som jeg spiser.. Nam :sikle:

Skrevet
Jeg smører lettrømme på lefsa, har på kjøttdeig, salsa, ost, og så de andre ingrediensene (salat, agurk, masse mais, tomat) oppå i tilfeldig rekkefølge. Og så blir det gjerne en klatt rømme på toppen også!

:jepp: - da smaker det aller best :)

(genial tråd forresten :ler: )

Skrevet

Jeg legger først kjøtt og så ost. Grønnsakene er det samme hvilken rekkefølge de ligger. Rømmeklatten skal være på toppen.

Skrevet
Jeg legger først kjøtt og så ost. Grønnsakene er det samme hvilken rekkefølge de ligger. Rømmeklatten skal være på toppen.

Jepp, min måte også, men salsa kommer mellom ost og grønnsaker.

Skrevet
Tror ikke jeg har noen rekkefølge på dette, men må ha rømme først og ost ganske mot slutten. Spiser ikke kjøtt, så salataktige ingredienser kan ligge hvor det passer best der og da.

Jeg er vel egentlig mest hypp på å få link til den tråden TS snakker om her jeg da :sjarmor:

Mener du denne? :ler:

Men spiser du ikke vegetarkjøttdeig eller bønnemiks i tacoen da? Bare grønnsaker? :klø:

Skrevet

Tortilla med salat, tacokrydret kjøttdeig, tomat, mais, løk, salsa, ost, kesam:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...