Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har laget super ripsgele, men jeg kan ikke finne syltevoks i butikkene ! Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i syltevoks ? :klø:
skrue Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Jeg laget slik gelé ifjor. Den er fin enda og jeg brukte ikke voks (fordi jeg, som deg, ikke fant det i butikkene). Brukte certo og det er vel endel konserveringsmidler i denne. Boksene har stått i kjøleskap hele tiden.
Cilla Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Jeg bruker syltevoks i kokosboller som vi lager til hver jul. Da kjøper jeg syltevoks i større butikker som Coop Obs eller Ica Maxi. Det bruker å stå sammen med bakervarer som sukker og mel og slikt.
Brunhilde Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Bruker du syltevoks i kokosboller? Jeg har ikke sett syltevoks på lenge, jeg heller, men Certo og opbevaring i kjøleskap går helt greit. Edit: Søkte litt rundt og ser et par steder at syltevoks kjøpes på apoteket, prøv der. Endret 19. juli 2007 av Brunhilde
skrue Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Bruker du syltevoks i kokosboller? Ser jaggu ut som det er flere som gjør det. http://matoppskrift.no/sider/oppskrift100022.asp Nuvel.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Jeg lagde stikkelsbærsyltetøy for to år siden, uten å bruke syltevoks - syltetøyet er faktisk like fint ennå Så lenge man bruker endel sukker, evt certo og har reine glass og tett lokk, bør det gå bra uten.
Cilla Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Bruker du syltevoks i kokosboller? Jeg bruker syltevoks i sjokoladen som vi dypper kokosbollene i!
Brunhilde Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Jeg bruker syltevoks i sjokoladen som vi dypper kokosbollene i! Jeg bruker overtrekkssjokolade til slike ting, sikkert derfor jeg ikke har hørt om det.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Syltevoks = Parafinvoks som kan kjøpes i velassorterte fargehandeler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå