Gå til innhold

Hvordan overføre sanger fra ipod til itunes/pc

Anbefalte innlegg

Gjest piropa
Skrevet

har flere hundre sanger innpå ipoden min, men har nettopp fått ny mac, så ingen av sangene ligger lagret på maskinen/itunes.

Hvordan får jeg overført disse sangene til maskinen, og lagt dem til i itunes? Veit at det ifølge apple "ikke skal gå an" eller noe (for at folk heller skal kjøpe sanger via itunes), men kjenner folk som har greid det før, de husker bare ikke hvordan.

Noen som kan hjelpe? Kjedlig å måtte laste ned 900 sanger på nytt :/

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

Har du, ehh hva heter det, autorisert(?) pcen mot iPoden? Ligger under avansert inne i iTunes. Så må du sette innstillingene i iPoden i iTunes til at du skal gjøre alt manuelt. Da tror jeg ikke det skal være noe problem.

Om jeg ikke husker helt feil..

Skrevet

Du åpner iTunes og kobler til iPoden.

Så må du opp i menyen og legge inn brukernavn og passord. Dette kan du gjøre på inntil 3 maskiner. Siden kan du laste ned låtene. Om du vil legge til på en fjerde PC/Mac må du deaktivere på en av de andre.

Gjest piropa
Skrevet

Får det enda ikke til :( kunne dere gitt meg enda mer nøyaktige instrukser? Her snakker vi hvert museklikk omtrent ;) uff

Skrevet

Jeg har lastet ned iPod agent, da er det ikke no problem..

Skrevet

Fant dette under "Hjelp" i iTunes:

For å kunne spille kjøp fra iTunes Store må du autorisere datamaskinen med iTunes Store-kontoen din og passordet ditt.

Du kan ha opptil fem datamaskiner autorisert (Macintosh, Windows eller begge) til å spille iTunes Store-kjøp samtidig. Hvis du vil spille et kjøpt objekt på en sjette datamaskin, må du fjerne autoriseringen på en av de andre. (Autoriseringen er en måte å beskytte opphavsretten til det du har kjøpt.) En iPod regnes ikke som en datamaskin.

Du kan autorisere eller fjerne autoriseringen på en datamaskin når som helst. Hvis du skal selge eller gi bort en datamaskin, må du ikke glemme å fjerne autoriseringen på den først.

Slik kan du autorisere eller fjerne autoriseringen på en datamaskin:

Du autoriserer en datamaskin til å spille iTunes Store-kjøp ved å velge Butikk > Autoriser maskinen.

Du fjerner autoriseringen fra en datamaskin ved å velge Butikk > Fjern autorisering på maskin.

Hvis du vil fjerne autoriseringen fra en maskin slik at den ikke lenger kan spille filer du har kjøpt fra Audible-webstedet, velger du Avansert > Fjern autorisering av Audible-konto.

Tips: Hvis du har glemt å fjerne autoriseringen for en datamaskin du ikke eier lenger, kan du fjerne autoriseringen på alle maskinene dine samtidig. Velg Butikk > Vis konto. Du kan bruke denne metoden én gang i året.

Gjest piropa
Skrevet

Det er altså ikke snakk om å kunne laste ned/kjøpe musikk fra iTunes Store. Har ca 900 sanger på iPoden min som jeg vil legge i Biblioteket på iTunes, slik at de ligger der når jeg ikke har iPoden kobla til. Går jo ikke å brenne cd'er f.eks, uten at sangene ligger i iTunes biblioteket.. Fortsatt ikke fått det til :/

• 4 måneder senere...
Skrevet

Har akkurat prøvd CopyTrans og kan anbefale dette (måtte kjøpe det, da prøveversjonen bare lar deg laste over 250 sanger, men 20 dollar er jo inen upris for å spare arbeidet med å legge inn cdene på nytt!). http://www.copytrans.net

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Har akkurat prøvd CopyTrans og kan anbefale dette (måtte kjøpe det, da prøveversjonen bare lar deg laste over 250 sanger, men 20 dollar er jo inen upris for å spare arbeidet med å legge inn cdene på nytt!). http://www.copytrans.net

Hei!

Hele itunes biblioteket mitt har forsvunnet og alle sangene mine ligger nå kun på ipoden. Funker dette da?

Må jeg først fjerne itunes, så den ikke automatisk synkroniserer ipoden og tømmer den?

Kan du forklare meg hvordan du gjorde det?

Har litt panikk nå, hehe.

Tusen Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...