Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sjalu
Skrevet

Er det bare meg eller er det andre som blir helt svarte av sjalusi når de hører folk blir gravide på første forsøk?

Etter å ha fått mensen gang på gang over flere prøvemåneder merker jeg at jeg begynner å utvikle et hat mot de som treffer etter første eller andre forsøk, jeg syns de er direkte ekle.

Og det verste som fins er de som i tillegg ber meg om å stresse mindre, for da er de sikre på at vi blir gravide med en gang! Makan! Jeg stresser ikke og det blir derfor ekstra irriterende å få beskjed om å stresse mindre. Viss det er noe som stresser meg så er det nok at andre skal være så ekle og informere om at de er så perfekte match og friske etc at de blir gravide med en gang.

:frustrert::spy:

Videoannonse
Annonse
Gjest Camelia
Skrevet
Etter å ha fått mensen gang på gang over flere prøvemåneder merker jeg at jeg begynner å utvikle et hat mot de som treffer etter første eller andre forsøk, jeg syns de er direkte ekle.

Og det verste som fins er de som i tillegg ber meg om å stresse mindre, for da er de sikre på at vi blir gravide med en gang! Makan!

Jeg synes det er nettopp stresset du virker, jeg... Alt annet enn avslappet, i hvertfall.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Om jeg skulle hatet alle som klarer ting jeg ikke klarer ville jeg hatet mange. Noen blir fort gravide, andre bruker lenger tid. Du gjør det ikke bedre hverken for deg selv eller andre om du går rundt med hat.

Skrevet

uff syns det er fælt at du har det sånn,tror du heller må prøve å slappe litt av.....

Gjest Gjest_pippen_*
Skrevet

Skjønner godt følelsene dine. Det er ikke noe godt å ha det sånn. Føler også at det er innmari irriterende når andre nærmest bare kan velge hvilken måned de har lyst til å bli gravide. Men likevel er det vel litt sterkt å si at man hater de for det? Egentlig så har jo ikke de noe med deg og din situasjon å gjøre. Du blir jo gravid/ikke gravid uavhengig av hva som skjer med andre.

Jeg må si jeg har stor beundring for de som med hånda på hjertet kan si at de aldri blir sjalu ved synet av lykkelige gravide når de selv aldri får de berømte 2 blå... Det er vel en ganske naturlig følelse vil jeg tro.

Skrevet (endret)
Er det bare meg eller er det andre som blir helt svarte av sjalusi når de hører folk blir gravide på første forsøk?

Og det verste som fins er de som i tillegg ber meg om å stresse mindre, for da er de sikre på at vi blir gravide med en gang! Makan! Jeg stresser ikke og det blir derfor ekstra irriterende å få beskjed om å stresse mindre. Viss det er noe som stresser meg så er det nok at andre skal være så ekle og informere om at de er så perfekte match og friske etc at de blir gravide med en gang.

Dette var ikke kjekt å lese.

Greit du er sjalu, og at du sliter. That's life. Men å rakke ned på andres glede er utrolig barnslig. Forstår du kan føle det JA, men å fortelle det slik? NEI.

Jeg får ikke akkurat omtanke med deg.

Endret av fiktiv
Gjest Bellatrix
Skrevet

Greit du er sjalu, og at du sliter. That's life. Men å rakke ned på andres glede er utrolig barnslig. Forstår du kan føle det JA, men å fortelle det slik? NEI.

Enig. Alle sliter med sitt, men man kan ikke rakke ned på andre for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår at du blir frustrert. Tror ikke det er uvanlig at det svir litt i sjelen når andre gravide fremhever hvor friske og perfekte de er som klarer det så fort. Synes det er ufint og lite empatisk å komme med slike uttalelser når de vet at andre sliter med å bli gravide. Tror flere tenker som deg, de er bare redd for å innrømme det for seg selv og for andre.

Skrevet (endret)
Jeg synes det er nettopp stresset du virker, jeg... Alt annet enn avslappet, i hvertfall.

Ja, det synst virkelig eg og! Stressa, sjalu og bitter...

Kvifor i alle dagar skal du gå rundt og hata dei som blir gravide fort? Det er jo ikkje slik at dei som blir raskt gravide, hindrar deg i å bli gravid. Nei, ærlig talt - du burde skjerpa deg!

Eg forstår veldig godt at du synst det er trist og urettferdig at det skal vera så lett for enkelte å bli gravide, når du sliter. Men at du skal hata dei for det, det er fullstendig tåpelig og meiningslaust!

Endret av Mirabella76
Gjest Gjest
Skrevet

Er det så ille at hun sier det her da og får det ut? Det står ikke akkurat at hun sier det dersom noen kommer og sier at de er gravide.

Vi har vel alle "forbudte" følelser og det er helt normalt.

Skjønner godt at det er vanskelig om en selv er prøver over en lengre periode, mens andre får det til med en gang. Spesielt om en får høre at det er ens egen feil fordi en stresser.

Når det er sagt så kan selvfølgelig ikke de som blir gravid med en gang noe for det, man kan selvfølgelig ikke la være å bli gravid fordi andre sliter...

Skrevet
Vi har vel alle "forbudte" følelser og det er helt normalt.

De forbudte følelsene som dette er ikke vitsen å slenge på andre.

Gjest Leiababe
Skrevet

Kjenne stikk av sjalusi, ja, men hate..?? Absolutt ikke, de som får klaff med en gang er kjempeheldige, og jeg unner ingen å gå gjennom prøveperiode etter prøveperiode. Hvis jeg skulle hate alle som får til ting jeg ikke får til, hadde jeg nok blitt en meget bitter person..

Gjest Gjest
Skrevet
De forbudte følelsene som dette er ikke vitsen å slenge på andre.

Ingen trenger å lese her inne om de ikke vil. Som sagt, jeg synes det må være bedre å "slippe ut litt damp" her inne. Hun skrev vel ingen plass at hun hadde oppført seg ekkelt og sagt noe til de gravide.

Vi er vel ikke utstyrt med en knapp slik at vi kan skru av følelsene våre bare fordi de ikke passer.

Hate er et sterkt ord ja, men det kan jo være at man ikke legger det samme i det ordet og.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fire barn. Ble gravid på p-pillen første gang. 2 gang klaffet det på første forsøk med tvillinger og jammen klaffet det på første forsøk med sistemann også. Jeg går overhodet ikke rundt å tror at mine gener er perfekte av den grunn. Men når det prates om graviditet og temaet kommer opp så er det helt naturlig at jeg forteller om min opplevelse rundt temaet. At det da finnes noen som hater meg det får være deres problem.

Jeg skjønner at det må være et forferdelig nederlag når alle andre blir gravide, men å bli sint på de som er i lykkelige omstendigheter er for dumt. Da får du heller trekke deg litt unna. Det er faktisk lov...

Skrevet

Er selv gått inn i pp12 nå, så vet det er trist. "Alle" rundt en blir gravide, man ser gravidmager over alt. Føles sånn i hvertfall.. Men jeg gleder meg jo for andre, selv om det er sårt..

Men når folk sier slutt å stress, la være å tenke på det, det er fordi du ikke er sååå slank osv, da blir jeg provosert!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en av de som treffer på første forsøk.

Men det hjelper ikke meg likevel: i forrige forhold måtte jeg ta abort fordi samboeren ikke ville ha barn og nå nærmer jeg meg 40 og har ingen kjæreste - og ingen barn.

Kanskje vi har det like ille?

Gjest Trådstarter...
Skrevet

Jeg hater de ikke, det var bare et frustrert utrop fordi jeg blir svart av sjalusi... Og selvsagt sier jeg ingenting til andre om det, og jeg gratulerer jo de som blir gravide for innerst inne er jeg glad for at de slipper å gå så lenge som oss, men første reaksjon er å bli sjalu (sint, lei meg og frustrert).

Jeg har også tidligere truffet på første "forsøk", til og med blitt gravid mens jeg gikk på pillen. Var for ung første gangen og ble "tvunget" av eksen min til å ta abort andre gangen. Sikkert derfor det svir ekstra nå når vi ikke blir gravide. Bare fordi det gikk fort før trenger det ikke det de neste gangene.

Men når vi sier til andre at vi har prøvd lenge og vi syns det er trist så får vi svar tilbake om å ikke stresse. Hva med å slutte å være bedrevitere bare fordi dere har vært heldige? Jeg vil heller at dere holder dere for gode for å slenge med leppa om at "vi er tydeligvis så bra match at vi blir gravide nesten uten å prøve en gang haha". Det gjør vondt å høre på... Setter heller pris på at dere sier noe som: "så synd å høre, håper det klaffer for dere snart"

Skrevet
Jeg forstår at du blir frustrert. Tror ikke det er uvanlig at det svir litt i sjelen når andre gravide fremhever hvor friske og perfekte de er som klarer det så fort. Synes det er ufint og lite empatisk å komme med slike uttalelser når de vet at andre sliter med å bli gravide. Tror flere tenker som deg, de er bare redd for å innrømme det for seg selv og for andre.

Enig med deg, og jeg kan innrømme at jeg kan også bli veldig sjalu på de som lett blir gravide. Det er jo bare fordi jeg så gjerne vil det selv.

Kjenner faktisk en som har så lyst på barn, men har ikke en mann som er med på de taktene enda, hun blir så sjalu at hun gråter ustanselig og nesten spyr... Men gjemmer seg selvsagt bort og gjør ikke dette foran de som er gravide.

Syns det er greit at du letter på trykket her inne, ikke alltid alle som syns det er like enkelt å snakke om prøving og slike mørke tanker med folk face to face.

Lykke til videre med prøvingen iallefall og håper det klaffer seg for dere snart.

Og for oss som er i "samme båt" :)

Skrevet
Jeg er en av de som treffer på første forsøk.

Men det hjelper ikke meg likevel: i forrige forhold måtte jeg ta abort fordi samboeren ikke ville ha barn og nå nærmer jeg meg 40 og har ingen kjæreste - og ingen barn.

Kanskje vi har det like ille?

Meg bekjent er det å ta abort kvinnens valg alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...