knudz3n Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Sitter å sikler etter dermalogica på strawberrynet, men jeg har aldri bestilt noe der før. Så jeg lurer på om dere har noen tips, feks ang toll & moms (jeg er ikke så god på slike ting selv) Tar det lang tid før man får varene?
Gjest Tweek Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Strawberrynet er genialt. Selv pleier jeg aldri å kjøpe over 200 kr. Det kommer vel etter en uka ca og det er ikke frakt Kjøper du over 200 kr kan du scanne inn kvitteringen og maile den til dem så får du penger tilbake for det du måtte betale i moms å frakti så vidt jeg har forstått
knudz3n Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2007 Hmm, det virker tungvindt.. men om du handler under 200 er det ingen moms el lignende??
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 stemmer. er det under 200 behøver du ikke bekymre deg for moms og postens fortollingsavgift
knudz3n Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2007 Ajaj... bra det da.. men synd en del av produktene koster mye over 200 kr da... men det er vell typisk
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Jeg handler ofte over 200 fra SN (blir ofte til det ja ). Ikke noe problem i forhold til moms: du betaler momsen når du henter pakken på posten. Så er det bare å scanne inn kvitteringen for betalt moms og sende på mail til SN, pengene blir overført direkte til kontoen som er knyttet til visakortet ditt. Jeg har ikke hatt noen problemer i forhold til dette. Man får jo rabatt når man bestiller flere enn 3 produkter samtidig. (men man får også rabatt når man har bestilt derfra mange ganger, uavhengig av størrelsen på orderen, så man får nesten vurdere hvordan man ønsker å gjøre dette).
Gjest Borghild Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har bestilt så mye at jeg får 10% rabatt hver gang. Veldig fornøyd med strawberrynet, det eneste kjipe er at pakken alltid kommer rekommandert.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 En annen fin ting med strawberrynet er at de skriver prisen i NOK utenpå pakken. Dermed kan man bestille helt inntil 200-grensen uten å være nervøs for at valutaendringer skal gjøre at man likevel må betale toll.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Og så betaler man jo ikke porto, så om det er flere ting (til under 200) man vil ha, så kan man jo bare bestille i flere omganger. Hvis en av tingene koster litt over 200 må man bare passe på at det er den siste tingen man bestiller, for da har man gjerne fått så mange prosenter i rabatt at det likevel ender opp under 200kr.
Bex Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Er det noen som noen gang har opplevd å ikke få tilbake utgiftene med toll og mva? Har lyst å bestille litt, men Dermalogica-produktene jeg vil ha er dyrere enn 200 kr. Hvordan kan de egentlig refundere det, kjøper jeg fx noe til 300, refunderer SN ca 100 av dem. Hvordan kan de da tjene penger?
Parfumfreek Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Tror ikke alltid SN tjener noe, men i lengden tjener de på sin fantastiske service. Jeg har alltid fått igjen tollutgiftene. Skriver ordrenummer på kvitteringen fra posten + spør om de kan erstatte tollutgiftene. Scanner den, og sender på mail til SN. Ikke så mye pes det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå