Gå til innhold

Klippe negler

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama
Skrevet

Neglene til sønnen er superskarpe og alt for lange, men hver gang vi prøver å klippe dem blir han helt rabiat og hylgriner og nekter å sitte stille.

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt de fast og klippet!

Negler må klippes enten de vil eller ikke og de lærer etterhvert at det går mye lettere om de sitter rolig og venter til man er ferdig i stedet for å gjøre motstand og kanskje få vondt!

Mine holdt jeg mellom bena mine og fikk om nødvendig hjelp av far til å holde den andre armen. Klippes må det!

Skrevet

Sønnen min på 7 år er slik enda, vi må "sloss" med han for å få klipt neglene hans. Han skriker og griner så man skulle tro det var liv om å gjøre mange ganger. Men det er bare å holde han fast å klippe.

Skrevet

Det er bare å holde fast og klippe. Det har vi måttet gjøre i det siste.

Skrevet

Det beste er nok å stå på sitt og klippe vei. Et alternativ kan være å klippe mens ungen sover.

Skrevet
Det beste er nok å stå på sitt og klippe vei. Et alternativ kan være å klippe mens ungen sover.

Det kan jo bli litt skummelt hvis ungen plutselig våkner og river til seg armen mens man er midt i klippingen?

Skrevet

Jag säger som de före mig:

Håll fast och klipp. Bestämt. Ta hjälp av en vuxen till om det behövs. De lär sig till slut att det inte är så farligt.

Vi hade samma fighter med vår son, tånaglarna var värst. Det gick knappt att klippa dem trots att vi var två vuxna. En stund blev han lugnare om han fick se hur vi klippte.

Med vår dotter som bara är 8½ månad försöker jag klippa naglarna ofta. Gärna 2-3 gånger i veckan, men inte alla varje gång, så hon vänjer sig vid klippandet som något naturligt.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Hva med å gjøre det mens barnet sover?

Gjest kaffedama
Skrevet

Takk for svar. Godt å høre at det er flere enn meg som holder hardt og klipper uansett. Det hjalp også litt at han fikk se at jeg klippet mine negler først og studere neglklipperen nøye...

Nå er det heldigvis et par-tre uker til neste gang... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Her pleier jeg å gi snuppa en leke e.l å holde i den ene hånda mens jeg klipper neglene på den andre hånda. Da blir hun så opptatt av det hun holder, at hun helt glemmer et jeg klipper.

Fungerer ekstra bra når jeg klipper tåneglene. Jeg gjør alt for å avlede oppmerksomheten hennes.

Gjest Lillemanns mamma
Skrevet

Her klipper jeg neglene når lillemann sover. Han sover som en stein, og det går kjempebra. Klipper med negleklipper.

Anbefaler også å ta ut flis, rense sår etc mens barnet sover. Å gjøre det mens barnet er våkent kan være et mareritt, så det har jeg gitt opp:)

Skrevet

Lillemann sitter pent i ro når eg klipper, men storebror er et mareritt.. blir helt hysterisk..men det gjør han når det gjelder medisin ,legebesøk og tannpleier og.. Så neglene blir klippet like etter han har sovnet, da reagerer han ikke på noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gjør det også når hun sover. Hun er 10 måneder, og svært aktiv, men ingen problem når hun sover og er slapp. Vi gjør det enten i senga eller i vogn. Er det mørkt på rommet bruker jeg lommelykt. Det må jo være større sjans for at de river til seg hånden og at man klipper feil når ungene hyler og ikke vil..

Skrevet
Anbefaler også å ta ut flis, rense sår etc mens barnet sover. Å gjøre det mens barnet er våkent kan være et mareritt, så det har jeg gitt opp:)

Vi gjør det også når hun sover. Hun er 10 måneder, og svært aktiv, men ingen problem når hun sover og er slapp. Vi gjør det enten i senga eller i vogn. Er det mørkt på rommet bruker jeg lommelykt. Det må jo være større sjans for at de river til seg hånden og at man klipper feil når ungene hyler og ikke vil..

:overrasket:

Hva har dere tenkt å gjøre når barna blir større???

Barn må jo bli vant til å få klippet negler,ta ut fliser, rense sår og andre mindre morsomme ting.

Å være foreldre er ikke alltid gøy og enkelt, noen ganger må man bare ta kampene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...