Rainbow Brite Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Etter å ha lest kaneltrådene, merket jeg at jeg fikk veldig lyst på kanel! Men jeg er litt blank på gode oppskrifter med kanel, så derfor trenger jeg deres tips! Store som små!
Gjest Huldali Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 (endret) Har ingen oppskrift å komme med i farten, men krydderkake og kanelsnurr inneholder jo kanel, tror jeg da Endret 17. juli 2007 av Huldali
Gjest Huldali Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Her kommer noen lenker til oppskrifter med kanel: Krydderkake Grøt med honning og kanel Eple og kanellengde Det finnes mange gode oppskrifter på Tine.no kanel er også veldig godt i te!
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 kanel er også veldig godt i te! I vanlig te eller? (Med vanlig mener jeg Earl Grey)
Gravenstein Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Kanel laget på kanelbark, med en dæsj cognac og sukker oppi - snadder
Bokormen Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har en krydderblanding som jeg bruker til biffer, svinebiffer osv, som faktisk inneholder kanel, og er veldig god! Like mengder salt, paprikapulver, kanel, spisskum. Halv mengde kayennepepper. Blandes med ett (eller fler) fedd hvitløk (most/knust, whatever ) Mengdene av de forskjellige krydderne kan selvsagt justeres etter egen smak, og kanelet gir den en veldig spesiell og god smak
Rainbow Brite Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2007 (endret) Her er det jo tips i massevis!! Jeg glemte å si at jeg ikke er så glad i søtsaker! Middag/lunsjmat var det jeg hadde i tankene (men glemte å si.. ) (og for enkelhetens skyld ( :slåss: ) , spiser jeg ikke kjøtt, men fisk ) Tinesol: Det minner meg om en kryddermarinade jeg laget en gang til fisk! Den var det jo mye kanel i! Den må jeg finne frem igjen! Endret 17. juli 2007 av Rainbow Brite
Elanor Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 matoppskrift.no har kjøleskapsøk. Dersom du taster inn kanel der, får du masse treff på alle mulige typer måltider.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 chai latte men jeg har dessverre ingen oppskrift som jeg har prøvt selv
melloz Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Jeg pleier å ha kanel i spagettisaus. Det er godt!
~Minni~ Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Her er en oppskrift på Marokkansk ørret med dadler. Der skal det være kanel i fyllet på fisken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå