Gå til innhold

Oppskrifter med kanel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest kaneltrådene, merket jeg at jeg fikk veldig lyst på kanel! :ler:

Men jeg er litt blank på gode oppskrifter med kanel, så derfor trenger jeg deres tips! Store som små! :)

Gjest Huldali
Skrevet (endret)

Har ingen oppskrift å komme med i farten, men krydderkake og kanelsnurr inneholder jo kanel, tror jeg da :)

Endret av Huldali
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
kanel er også veldig godt i te!

I vanlig te eller? (Med vanlig mener jeg Earl Grey)

Skrevet

Kanel laget på kanelbark, med en dæsj cognac og sukker oppi - snadder :)

Skrevet

Jeg har en krydderblanding som jeg bruker til biffer, svinebiffer osv, som faktisk inneholder kanel, og er veldig god!

Like mengder salt, paprikapulver, kanel, spisskum. Halv mengde kayennepepper. Blandes med ett (eller fler) fedd hvitløk (most/knust, whatever :) )

Mengdene av de forskjellige krydderne kan selvsagt justeres etter egen smak, og kanelet gir den en veldig spesiell og god smak :)

Skrevet (endret)

Her er det jo tips i massevis!! :):klem:

Jeg glemte å si at jeg ikke er så glad i søtsaker! Middag/lunsjmat var det jeg hadde i tankene (men glemte å si.. :klaske::ler: )

(og for enkelhetens skyld ( :slåss: ) , spiser jeg ikke kjøtt, men fisk :ler: )

Tinesol: Det minner meg om en kryddermarinade jeg laget en gang til fisk! Den var det jo mye kanel i! Den må jeg finne frem igjen! :)

Endret av Rainbow Brite
Skrevet
matoppskrift.no har kjøleskapsøk. Dersom du taster inn kanel der, får du masse treff på alle mulige typer måltider. :)
Gjest Gjest
Skrevet

chai latte

men jeg har dessverre ingen oppskrift som jeg har prøvt selv

Skrevet

Jeg pleier å ha kanel i spagettisaus. Det er godt!

Skrevet
Her er en oppskrift på Marokkansk ørret med dadler. Der skal det være kanel i fyllet på fisken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...