Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det for meg at jeg av miljø- og økonomihensyn skal skifte ut alle lyspærene i huset med sparepærer.

I de fleste matbutikker o.l. finner jeg sparepærer med stor sokkel og som tilsvarer 40 og 60 watt. Problemet er bare at disse som oftest blir for store og "ruvende", slik at de enten stikker ut eller ikke får plass under lampeskjermen.

Jeg har aller størst behov for pærer som tilsvarer 15-25 watt og som har liten sokkel. De bør heller ikke være for lange eller ha andre "rare" former...

Vet dere om butikker/kjeder som har stort utvalg av sparepærer eller andre miljøvennlige pærer? Finnes det forresten sparepærer til spotter?

Jeg bor forresten i trondheim, hvis noen har konkrete tips. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfallsgjest
Skrevet
Jeg har fått det for meg at jeg av miljø- og økonomihensyn skal skifte ut alle lyspærene i huset med sparepærer.

I de fleste matbutikker o.l. finner jeg sparepærer med stor sokkel og som tilsvarer 40 og 60 watt. Problemet er bare at disse som oftest blir for store og "ruvende", slik at de enten stikker ut eller ikke får plass under lampeskjermen.

Jeg har aller størst behov for pærer som tilsvarer 15-25 watt og som har liten sokkel. De bør heller ikke være for lange eller ha andre "rare" former...

Vet dere om butikker/kjeder som har stort utvalg av sparepærer eller andre miljøvennlige pærer? Finnes det forresten sparepærer til spotter?

Jeg bor forresten i trondheim, hvis noen har konkrete tips. :)

Clas har..

Skrevet

Det var litt av et utvalg, vil jeg si! Er tydeligvis ikke helt oppdatert på Claserns sortement... :sjenert:

Gjest Blondie65
Skrevet
http://www.tu.no/natur/article103778.ece

Husk å se etter om de innholder kvikksølv da

Og hvis du likevel skulle velge sparepærer (på tross av at de inneholder kvikksølv) så husk at dette er spesialavfall som du må LEVERE på spesialavfallsmottaksplass selv eller i butikken som solgte dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...