Gjest Stine66 Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg er så i tvil om hvem jeg skal velge som forlover... Er liksom ingen som peker seg ut som et klart alternativ. Hvilke kriterier har dere hatt i valg av forlover? Har dere en venninne som var et selvsagt valg, eller har dere lagt andre ting til grunn for valget??? Er vanskelig dette!!
helenejenta Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Hos meg sto det mellom 2 venninner. Det var kjempevanskelig å velge, for jeg er jo like glad i begge 2 og begge ville gjort en super "jobb", men jeg hadde bestemt meg for å ha kun 1 forlover og det endte til slutt på hun som bor nermest siden det da vil vere lettere for henne å delta i planleggingen og sånn.. Jeg vet lite om situasjonen din, men har du kanskje en søster du har god kontakt med? eller en bror? Man kan jo også ha flere forlovere..
MayaM Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg valgte henne som står meg nærmest som veninne og som jeg kan stole fullt og helt på kommer med en hjelpende hånd når jeg trenger det. Hun er også i samme familiesituasjon som meg (med mann og barn).
Dinah Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Hos meg var valget enkelt. Jeg har ei barndomsvenninne som jeg har kjent i 23 år og som jeg har delt både gleder og sorger med. Hun var en soleklar forlover. Lykke til med valget.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Tenkt på hvem som har best anledning til å arransjere utdrikkingslag.. Og hvem du stoler mest på mhp dette (så du ikke ender opp med et ut-dritings-lag som enkelte andre her inne har fortalt om)
Arkana Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Valget mitt var veldig enkelt, det ble lillebroren min. Og jeg visste allerede at mannen min skulle velge sin lillebror, så jeg synes det gjorde det litt fint. Ikke avgjørende, men en bonus.
Stine66 Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Jeg vet lite om situasjonen din, men har du kanskje en søster du har god kontakt med? eller en bror? Man kan jo også ha flere forlovere.. Jeg har flyttet en del, har gode venninner rundt om i landet, men ingen opplagte rundt der vi bor nå, og har liksom ikke lyst til å ha en kollega eller noe. Har en yngre bror, ingen søster. Ingen slekt som bor så nær. Men syns det hadde vært så greit å hatt en forlover som ikke bodde så langt unna meg, kjekt å ha noen å planlegge sammen med...
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Ettersom du vil ha en forlover som kan (og vil) være med på planlegginga, bør du velge utfra det, så lenge det ikke blir en HELT vilkårlig person som er den som bor nærmest, da. For min del føles det i hvert fall helt ok om ei god venninne velger en annen som forlover enn meg av praktiske grunner
2008brud Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Jeg tok min "sommerveninne" Hun er her bare i feriene, men da henger vi sammen som erteris. Hun er liksom rette typen til planlegging og sånn, har andre venninner som er ganske travle, og da er ikke det så fristende å spørre dem. Vi kommer til å få det kjempegøy med å planlegge, skal se på kjoler i høstferien
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Men syns det hadde vært så greit å hatt en forlover som ikke bodde så langt unna meg, kjekt å ha noen å planlegge sammen med... Er det ikke du og din forlovede som skal feire bryllup og ikke du og forloveren din??
Gjest Fliss Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Jeg valgte en venninne som jeg visste kunne holde kjeft - for vi ønsket å gifte oss i stillhet .. og det klarte hun helt glimrende
Stine66 Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Er det ikke du og din forlovede som skal feire bryllup og ikke du og forloveren din?? Jo, selvsagt, men så er det jo greit å kunne diskutere og finne ut av ting med forloveren da Min kjære er egentlig ikke så veldig interessert i å være med på planleggingen av alle detaljene, farger, laging av invitasjoner, bordkort, blomster etc. Det overlater han gjerne til meg, og da hadde det vært kjekt å kunne ha en forlover å planlegge disse tingene sammen med Jeg har et par veldig gode venninner i andre kanter av landet, men vi ses jo nesten ikke hvert år engang, og selv om vi selvsagt prater over msn, facebook, mail, så kunne jeg tenkt meg en forlover som bodde i nærheten Har en ide nå da, men skal tenke litt mer før jeg bestemmer meg. Og jeg har goood tid jeg
Gjest Fliss Skrevet 21. juli 2007 #13 Skrevet 21. juli 2007 Nå har ikke jeg så god greie på dette for alle mine venninner har giftet seg enten i utlandet eller i det stille sånn som jeg .. Men er det virkelig sånn at om man sier ja til å være forlover så forventes det at man skal bruke masse tid på å planlegge bryllupet, farger, blomster, kjoler og underholdning?
2008brud Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Nå har ikke jeg så god greie på dette for alle mine venninner har giftet seg enten i utlandet eller i det stille sånn som jeg .. Men er det virkelig sånn at om man sier ja til å være forlover så forventes det at man skal bruke masse tid på å planlegge bryllupet, farger, blomster, kjoler og underholdning? Nei, men det er kjekt å ha noen å planlegge sammen med. Å være forlover er jo en ære, og hvem vil vel ikke dele moroa med sin beste venn? Hadde aldri valgt en forlover som ikke hadde likt å være med på planlegginga.
Stine66 Skrevet 21. juli 2007 #15 Skrevet 21. juli 2007 Nei, men det er kjekt å ha noen å planlegge sammen med. Å være forlover er jo en ære, og hvem vil vel ikke dele moroa med sin beste venn? Hadde aldri valgt en forlover som ikke hadde likt å være med på planlegginga. Samme her. Forventer jo ikke at forloveren skal være like entusiastisk som meg, eller væremed på alt i forkant, men vil gjerne ha en forlover som gjerne vil bidra litt og være med på å tenke litt sammen med meg
Gjest Elize Skrevet 4. august 2007 #16 Skrevet 4. august 2007 (endret) Vi har et lite problem når det gjelder forlover/toastmaster? Min kjære skal spørre en av sine beste venner om å være forlover, noe vi er helt sikre på at han sier ja til. Problemet er at han passer så utrolig godt til å være toastmaster, og vi har liksom ingen andre enn han. Hva skal vi jøre? Ikke går det ant å bruke han til begge deler heller. Endret 8. august 2007 av Elize
Gjest Stine66 Skrevet 5. august 2007 #17 Skrevet 5. august 2007 Vi har et lite problem når det gjelder forlover/toastmaster? Min kjære ska spørre en av sine beste venner om å være forlover, noe vi er helt sikre på at han sier ja til. Problemet er at han passer så utrolig godt til å være toastmaster, og vi har liksom ingen andre enn han. Hva skal vi jøre? Ikke går det ant å bruke han til begge deler heller. Hvis dere ikke har noen andre klare toastmaster-ess i ermet, tror jeg at jeg ville spurt han om det. Det er ikke bare bare å finne en god toastmaster, og det kan gjøre forskjell på en bra og en superflott bryllupsfest å ha den rette personen til den jobben
Gjest Elize Skrevet 5. august 2007 #18 Skrevet 5. august 2007 Vi har ingen andre som kan være toastmaster, desverre. Så nå lurer jeg på om forlover også kan være toastmaster. Hva er egentlig forloverens (til mannen) oppgaver uten om i kirka på bryllupsdagen?
jannamor Skrevet 19. oktober 2007 #20 Skrevet 19. oktober 2007 Oppgavene til mannen er vel mest det man gjør det til. ahn skal jo holde en tale. han skal jo danse med din forlover. være med på bilder. være en støtte for mannen din om han trenger noe. ellers kan man jo gi flere roller. som å ta imot gjestene. anvar for gjestebøker gavelister organisering av serveringsfolket. jo mer forloverne kan ta, jo mindre spørsmål blir det på dere. dere sitter der med tusen inntrykk, da vil du ikke ha en servitør som kommer og spør deg hvor kakestativet er?? hehe, det blir liksom forloveren som skal ta seg av det. Jeg synes det er vanvtittig kult og ha forlover som toastmaster. hvis han er personen til å takle det. det er ikke verre enn at du finner en annen nær person til å være "organisator" i stedet for forloveren hans. dessuten har jo du en forlover og, som også kan ta endel av den "støyten" La han være begge deler. hvis det er det dere vil så er det det som blir best det er jeg sikker på det hadde jeg gjort i hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå