-Alvildebrud- Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hei alle glade jeg har et ganske langs slep på kjolen min (sløret er også langt). Hva gjør jeg med det under kvelden? (tar av meg sløret - ikke noe problem det tror jeg) Kan man feste det under kjolen på noen måte - eller vil det se veldig rart ut? Kansje slepet er for tungt og drar ned kjolen, liksom... Skjønner? Eller skal man gå rundt med masse fint hvitt stoff og slepe det i bakken hele dagen? Endret 17. juli 2007 av -Alvildebrud-
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Hei alle glade jeg har et ganske langs slep på kjolen min (sløret er også langt). Hva gjør jeg med det under kvelden? (tar av meg sløret - ikke noe problem med tror jeg) Kan man feste det under kjolen på noen måte - eller vil det se veldig rart ut? Eller skal man gå rundt med masse fint hvitt stoff og slepe det i bakken hele dagen? Du har vel en sånn hempe på slepet? Så du kan henge den over armen? Tror ikke det finnes noen gode løsninger for å hekte opp slepet, med mindre det er avtagbart... Min kjole er veldig lett heldigvis, og var veldig behagelig å gå med, var litt bevisst på det når jeg skulle kjøpe den også
Trampe Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg hadde ganske langt slep. På innsida av kjolen min var det ei lita hempe som jeg kunne tre på armen. Men siden den var på innsida, ble det jo innsida av kjolen som vistes. Den var jo stygg og grå, og sømmene vistes. Så vi snitta et bittelite snitt i sømmen rett over hempa, og mamma hadde en heklenål i veska. Når jeg ble lei av å gå og dra på slepet hekta hun hempa gjennom snittet, og vips kunne jeg ha slepet på armen. Når kjolen skulle ned på gulvet igjen var det bare å hekte hempa tilbake på undersida av kjolen. Genialt
Gifteklar:) Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har ganske langt slep på kjolen min, og det skal jeg hekte opp etter hvert. Jeg har en knapperad nedover kjolen og hele slepet. Øverst hektes knappene fast i en løkke. Kommer til å bruke en av disse løkkene pluss evt sikkerhetsnål for å holde slepet oppe. Har prøvd det, og synes det ser ganske greit ut også. Har ikke lyst til å gå og bære på slepet hele kvelden jeg da..
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Har ikke lyst til å gå og bære på slepet hele kvelden jeg da.. Jeg bar den ikke på armen, den hang etter, det gikk veldig greit Ble ikke veldig skitten heller faktisk, kansje det var veldig rent i lokalet
Malama Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Jeg brukte hempa på mitt, og bar det på armen da. Det var skittent under ja, men egentlig nesten renere der enn på oppsiden (merkelig nok en del mennesker som presterte å tråkke på slepet mitt mens jeg dro det etter meg nemlig...) Det gikk helt fint det. Jeg prøvde en kjole der jeg ble vist hvordan det kunne "henges fast opp under kjolen" på en måte også, men det er ikke helt vanlig tror jeg.
-Alvildebrud- Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2007 OK, takk for alle svar! Da prøver jeg hjemme først, og sjekker hvordan det blir. Om det er enkelt å holde opp osv... Er jo ikke såå tung kjole
Branna Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Se denne tråden, den handler om samme problemet.
Gjest Gjest_Septemberbrud_* Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Jeg skal også ha slep og ønsker å ha frihet til å danse uten å ha slepet hengende over armen hele kvelden, så jeg har sydd en "usynlig" hempe med tråd i samme farge som kjolen halveis ned i sømmen på slepet og en knapp i samme farge som stoffet litt over livhøyde, så når middagen er over og dansen begynner hekter jeg opp slepet og vips så er det en vanlig fotsid kjole. Ser faktisk ganske greit ut!
-Alvildebrud- Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2007 Jeg skal også ha slep og ønsker å ha frihet til å danse uten å ha slepet hengende over armen hele kvelden, så jeg har sydd en "usynlig" hempe med tråd i samme farge som kjolen halveis ned i sømmen på slepet og en knapp i samme farge som stoffet litt over livhøyde, så når middagen er over og dansen begynner hekter jeg opp slepet og vips så er det en vanlig fotsid kjole. Ser faktisk ganske greit ut! Så slepet vil bli hengenes utenfor kjolen, ikke inni?
rusketulla Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Det var ikke noe problem å gå med slep Bar det i en hempe til middagen var ferdig og under brudevalsen, ellers hang det etter. Litt skittent ble det utover natta, men det gikk helt fint
Stine66 Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Er det noen som har bilder av kjolen med slepet hektet oppe? Er litt i tvil om jeg vil ha med eller uten slep, men kunne tenkt meg å se hvordan det ser ut med det oppe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå