Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Vi er fra to forskjellige byer i landet og lurer litt på hva som er tradisjon? Gifte seg i hjembyen min eller hans? Vi bor i "hans by" nå!
Amalie_85 Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Kommer jo ann på hvor dere ønsker det da. Hvor man føler seg tilknyttet. Blir jo værre visst du vil i din hjemby og han i hans hjemby. Da blir det jo å veie for å imot kanskje??
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Vi giftet oss der vi bodde, som verken var der jeg eller han er fra. Ellers kan man gifte seg et helt annet sted. F.eks i utlandet eller på et sted på fjellet eller noe. Gjør det DERE føler for.
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Tradisjonen er at man gifter seg i kirken på brudens hjemsted
Gjest Stine66 Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Vi er også fra hver vår kant av landet, og vi har funnet oss en koselig kirke på fjellet som vi skal gifte oss på. Håper det blir koselig for alle parter, selv om alle må reise et stykke for å komme dit. Men litt spent på reaksjoner også, er ingen som vet det enda
Malama Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Tradisjonen er brudens hjemsted ja, men det er opp til det enkelte par å velge det som passer for dem. Vi valgte den krika jeg er døpt i, og det synes i alle fall jeg var veldig fint, det er den krika jeg har drømt om å gifte meg i hele livet, selv om vi slett ikke bor der. (Men mange av gjestene på begge sider bor i nærheten, så det var en plassen vi fikk færrest langveisreisende også)
Furstina Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Vi gifte oss på HANS hembygd. Vi gjorde det för att vi bor i min hembygd och hade mest familj i hans, finare omgivningar och för oss mer romantisk inramning kring hela veckan. I dag är det väl mer fritt än tidigare. (Tradition med brudens kyrka) Ni kan ju prata om var ni vill vigas, vilken kyrka, präst, sorenskriver, park eller annat. Var ni vill ha middag och fest, var ska långväga gäster övernatta och så vidare
Gjest Veronica Mars Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
MayaM Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Vi gifter oss på østlandet her vi bor (men har kirke og feststed på stedet der familienavnet til min kjære kommer fra), jeg kommer fra vestlandet. Men siden mye av min familie bor her, er det mest prakisk for oss. Jeg synes også det er digg å ikke måtte planlegge noe som skal skje langt unna
helenejenta Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 vi gifter oss i den kirken jeg er døpt og konfirmert. Men vi er fra nesten samme plass (3 mil), så her var det mer snakk om hvilken kirke enn hvilken by, og siden han ikke har noen spesiell tilknytning til en spesiell så ble det ï kirken "min"..
¤flicka¤ Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Vi skal gifte oss i hjembyen vår, der foreldrene våre bor. Vi bor 50 mil unna. Det eneste som bekymrer meg er å planlegge bryllupet "på avstand", men regner med vi får god hjelp til det som må ordnes derfra Selv om det er tradisjon at bryllupet holdes på brudens hjemplass kan de jo hende at det er andre steder som er mer praktiske mht til planlegging, gjester osv. Jeg vet blant annet om et par som giftet seg midt i mellom hans og hennes hjemsted, bare sånn at alle gjestene skulle reise ca like langt.
Gjest Elize Skrevet 4. august 2007 #13 Skrevet 4. august 2007 Vi gifter oss på hans hjemsted, men det er fordi vi bor der nå. Vi hadde nok uansett valgt å gifte oss der vi bor, syns det blir enklest.
Høstjenta Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 (endret) Min samboer og jeg er og fra to forskjellige kanter av landet, men bor omtrent der han er fra. Likevel Vil jeg veldig gjerne gifte meg på mitt hjem, eller i ei kirke i nærheten som betyr mye. Der bor også mine foreldre, som kan være hjelp i planlegging Endret 6. august 2007 av Høstjenta
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Vi gifter oss midt i mellom. På dem måten blir det ikke bare den ene familien som må reise langt, betale overnatting osv.
Arkana Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 Vi giftet oss der vi bor, som er flere titalls mil fra begge våre hjemsteder. Det var mest naturlig, selv om det betydde at alle gjestene måtte reise til oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå