Liseann Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Hei! Jeg er ny på forumet her, fant det da jeg googlet litt. Jeg gifter meg 10.august. Jeg gleder meg veldig, men er desverre rammet av skikkelig nerver nå. Jeg er redd for at kaken ikke er helt min smak likevel, at enkelte av gjestene ikke burde vært bedt, at bryllupet ikke er nok "oss" ,osv osv. Jeg tviler på valg av musikk, vi har valgt pianomann, og jeg er redd han ikke er noe bra.. Jeg er helt på felgen her, er det vanlig at man får litt panikk i siste tida før eller? Vil gifte meg med han, saken er bare den at det er så mye greier rundt planleggning og festen at jeg er helt stressa.. Er det noen som har erfart at slike bekymringer ofte er litt grunnløse og at det ofte ikke skjer det man er redd for? SKal få gjort noen små endringer, slik at jeg blir mer konfortabel med dette, men håper jeg bekymrer meg uten grunn også.. Noen som har noen erfaringer her?
Floja Felíz Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Erfaringer og erfaringer... Men vi gifter oss 11. august, og er også dritlei av all detaljplanleggingen nå. Tror det er bedre å stole på at alt dere har tenkt gjennom og bestemt tidligere når hodet var i vater og fritt for bryllupsnerver, og bare kose dere med innspurten. Pianomannen er sikkert bra, er det noen grunn til at du tror han ikke er det nå i forhold til da dere bestilte? De gjestene som kanskje ikke burde vært bedt er kanskje de som lager mest liv på festen deres, man vet aldri. Husk at dere har null sjangs til å mingle med absolutt alle, så konsentrer dere om de dere har nærmest da, så går resten av seg selv. Er det virkelig verdens undergang om kaken er litt "off" din smak? Alle andre synes sikkert den er både flott og kjempegod, og legger ikke merke til om pynten er i din yndlingsfarge eller ikke. Og husk at alle disse tingene som har vært så viktige til nå egentlig er underordnet på selve dagen. Det er jo bryllupet deres, og dere kommer forhåpentligvis til å være blendet av rosa skyer hele dagen. Masse lykke til!!
Lilywhite Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Nå har ikke jeg giftet meg før eller hatt et nært foreslående bryllup, men ut i fra hva jeg har hørt så er det helt vanlig med nerver den siste tiden før bryllupet. Man har jo lagt ned så mye tid, energi og penger at jeg kan godt forstå at du engster deg for at det ikke blir den "perfekte" dagen likevel. Men som Floja Felíz sier så er det nok lurt å ikke forandre på så mye nå rett før, men heller stole på at dere har tatt de riktige avgjørelsene. Dere kan jo ikke be noen som har takket ja til å komme la vær å møte opp, og som Floja Felíz påpekte: Hva er galt med en pianomann. Regner med dere kan avbestille ham, men jeg tror man bare blir mer stresset av å gjøre forandringer i siste liten. Det kan også hende det blir vanskelig å oppdrive en DJ e.l. som alternativ. Jeg ville gjort som Floja Felíz rådet deg til: Stole på de avgjørelsene dere har tatt, nerver er nok helt vanlig på denne tiden Lykke til med innspurten og prøv å slappe av og kos deg litt også
t-schnuppa Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Hei! Jeg er ny på forumet her, fant det da jeg googlet litt. Jeg gifter meg 10.august. Jeg gleder meg veldig, men er desverre rammet av skikkelig nerver nå. Jeg er redd for at kaken ikke er helt min smak likevel, at enkelte av gjestene ikke burde vært bedt, at bryllupet ikke er nok "oss" ,osv osv. Jeg tviler på valg av musikk, vi har valgt pianomann, og jeg er redd han ikke er noe bra.. Jeg er helt på felgen her, er det vanlig at man får litt panikk i siste tida før eller? Vil gifte meg med han, saken er bare den at det er så mye greier rundt planleggning og festen at jeg er helt stressa.. Er det noen som har erfart at slike bekymringer ofte er litt grunnløse og at det ofte ikke skjer det man er redd for? SKal få gjort noen små endringer, slik at jeg blir mer konfortabel med dette, men håper jeg bekymrer meg uten grunn også.. Noen som har noen erfaringer her? Ta d heeelt med ro, d er helt vanlig at slike følelser dukker opp.. Man planlegger så nøye ned til hver detalj for at d skal bli akkurat sånn man vil ha d. Men plutselig gripes man av litt panikk for at d ikke skal bli så bra.. Jeg for min del fikk plutselig for meg at ikke kjolen var den rette kanskje alikevel, siden jeg hadde kommet over så mange andre lekre.. Så sitter man å surfer på nett og kommer over alt av ideer man ikke tidligere har tenkt på og sånn. Jeg tror dette gjør at man blir litt psykisk sliten, redd for å ikke få d PERFEKT nok.. Men trekk pusten, slapp helt av og tenk på at snart er den store dagen her og du kommer garantert til å tenke tilbake på den som den mest perfekte dagen i ditt liv Jeg fikk forresten beskjed om å ta en liten "pause" på noen dager, fra alt av bryllupsplanlegging og diskusjonsforum osv, for han så hvor sliten og stresset jeg var! Roet litt ned, men reide ikke helt å holde meg ute fra forumet da Uansett, jeg føler meg roligere nå og gleder meg veldig til den store dagen! Stress og nervøsiteten min kommer i rykk og harde napp da, så kan hende jeg blir grepet av litt "PANIKK" igjen
Dinah Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Æsj, så kjipt det må være å føle det slik. Kan du ikke la alt ligge og ta noen dager "fri" fra alt som har med bryllupet og gjøre? Gå på kafe med en venninne, ta solarium, gå tur, les annet stoff en bryllupsmateriele o.l Tror du har gått så inn i dette bryllupet at du glemmer omverdnen rundt deg. Lykke til - bryllupet blir helt sikkert så perfeskt som fdu har planlagt!
-Alvildebrud- Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Jeg skjønner deg godt! Og tror det du føler er helt normalt. Dessuten faktisk helt ufarlig uten noen som helst forankring i virkligheten Håper iallefall at det er tilfellet for alle hysteriske bruder (inkludert meg selv)! Så lenge mannen er tilstedet og gjestene får mat, tror jeg det aller viktigste er på plass....
kvick Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Tror ikke det er unormalt i det hele tatt å ha slike tanker! Vi bruker så mye tid og energi på dette bryllupet og det er ikke rart at det sniker seg inn noen ekle bryllupsnerver. Gifter meg 11. august og har slike tanker selv i blant. Plutselig blir jeg i tvil om hele opplegget; Tenk om gjestene kjeder seg, kunne jeg ha funnet en enda finere kjole, tenk om gjestene ikke liker musikken til bandet etc. Og i det hele tatt; blir dette bryllupet "meg"? Men jeg er nesten 110% sikker på at når dagen først kommer så glemmer man disse tankene. Da er ting som de er, kaken er kake og bandet er band. Det som betyr noe da er den høytidelige og romantiske handlingen som dette er, samt samværet og fetsingen med venner og familie. Som bryllupsgjest har jeg i alle fall aldri selv følt at hvordan kaken så ut eller frisyre bruden hadde har hatt noe å si for hvor velykket bryllupet har vært. Har vel knapt nok husket så mage detaljer i etterkant, det som gjør inntrykk er jo stemningen og menneskene og talene osv. Henger meg på rådet fra andre her om å ta litt pauser og tømme hodet for bryllupstanker i blant (hmm.. har vel litt å gå på der selv også.. ). Det viktigste tror jeg er å være uthvilt og ha overskudd når dagen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå