Gå til innhold

Under brudevalsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå til helga braker det løs, og alt er vel i boks, bortsett fra en ting... Brudevalsen! Vi er ganske håpløse dansere begge to, men øver og øver. Har fått den til å sitte rimelig bra nå :tommel:

Men så kom jeg til å tenke på, - hva gjør man med kjolen? Min har et slep med en hempe i slik at man kan løfte den opp under dansen, og det er jo greit, men hvilken hånd holder man slepet med? Man har jo en ganske "stram" positur når man danser bryllupsvals, -ihvertfall har vi det, for siden vi ikke er så flinke går ALT etter instruksjonsvideoen... Min venstre hånd på hans skulder, hans høyre hånd på mitt skulderblad, og så en ganske stram og høy armføring på andre siden. Jeg mener jeg har sett før at bruder "holder" kjolen i høyre hånd slik at det blir den "høye" hånden som holder kjolen.

Er det noen som vet? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt bare slepet i hempen med den høyre hånda. Ikke noe problem. Og vi hadde ikke øvd!

:legrine:

Skrevet

Jeg holdt mitt slep over høyre arm, samme som jeg holdt han i hånden. Det gikk kjempegreit :)

Det er en ganske stor løkke i min kjole, så jeg hadde den rundt ved albuen, og slepet over hele underarmen.

Skrevet

Takk og takk, damer :hallo:

Dette hjalp meg stort! Mitt slep er heldigivs ikke så stort, men man jo uansett gjøre av det et sted når man skal svinge seg på gulvet, ellers havner man på trynet før man vet ordet av det... :ler:

Skrevet

Dette var nyttig! Høyre hånd er notert. :)

Kjolen min har noen silkebånd som jeg tipper skal brukes til dette, men de er helt hvite mens kjolen er mørk ivory-aktig, så jeg tror jeg må kjøpe nye silkebånd og bytte dem ut.

Er hempene deres synlige på kjolen når dere ikke holder i dem?

Skrevet
Dette var nyttig! Høyre hånd er notert. :)

Kjolen min har noen silkebånd som jeg tipper skal brukes til dette, men de er helt hvite mens kjolen er mørk ivory-aktig, så jeg tror jeg må kjøpe nye silkebånd og bytte dem ut.

Er hempene deres synlige på kjolen når dere ikke holder i dem?

Nope, min sitter 30-40 cm innenfor slepet, helt usynlig, det ble mye leting, hehe ;)

Skrevet

Jeg holdt slepet i min venstre hånd når vi danset. Syns det var mest behagelig.

Skrevet

Jeg huske i alle fall atr jeg byttet hånd på det....

Under brudevalsen kan jeg ikke huske, det gikk nå i alle fall greit. Men da vi danset andre ting oppdaga jeg jo fort at ettersom min kjære liker å svinge meg under rmen når vi danser... så var det en fordel å h slepet i den hånden som IKKE skulle være med så høyt opp, fofr å gå under den armen man holder slepet i... er ikke helt fra for frisyren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...