Gå til innhold

Bud etter visning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har sett på et hus hvor siste visning var sist torsdag. Har jeg forstått det riktig da at vi kan legge inn et bud i morgen og si at det står til f.eks kl 13? 24 timers regelen har jo gått ut slik jeg tolker reglene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan legge inn bud med veldig kort akseptfrist. Siden boligen ikke er solgt enda kan det hende selger begynner å bli litt nervøs og føler han må slå til. Har dere sjekket om det har kommet inn andre bud som selger har avslått?

Gjest Gjest
Skrevet

Det ligger et bud inne under takst, men selger har sagt at hun ønsker å selge til oss. Hun har sagt at hvis vi legger inn et bud til takst i morgen tidlig så får vi huset. Hun virker veldig oppriktig så vi kommer til å gjøre det. Men jeg lurer på hvor kort frist vi egentlig kan sette? Megler skal jo ha mulighet til å informere eventuelt andre interesserte også og jeg vet det er flere "på lista"..

Skrevet

Dere kan jo høre med megler hvor kort frist dere kan sette. Siden selger vil tilby dere huset uansett(?) har det ikke så mye å si.

Skrevet

Det er klart at selger vil tilby noen andre huset til takst hvis det foreligger bud under... Hun vil vel ha mest mulig for huset.

Det spørs bare om hun fremdeles VIL selge til dere hvis noe byr over og dere ikke kan følge.

Syns dere skal ta muligheten med i betraktning slik at dere ikke blir skuffet hvis noen andre får huset.

Skrevet

Du kan sette så kort fist du vil. Om megler får det travelt er ikke ditt problem annet enn at han da kanskje vil råde selger til å vente. Hvis da selver virkelig vil selge til dere så gjør han det - også med 15 minutters frist.

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Eller om hun virkelig vil selge til dere til takst, så kan dere be henne komme med ett motbud på det da....

Gjest vimselot
Skrevet

Det er kanskje smart å sette en kort frist, men ikke for kort...

Jeg hadde satt en megler til å selge boligen min, og hadde vært ute på byen kvelden før. Mobilen var på lydløs og jeg sov over hos en venn...og sov lenge. Visningen hadde vært for noen dager siden og jeg ventet ikke noe bud akkurat den dagen.

Men så kom h*n jeg bodde sammen med i "kollektiv" og banket på døra, fordi megler hadde forsøkt å nå meg både på hjemmetlf og mobilen min, men jeg sov jo... da var klokka cirka to på dagen, og fristen gikk ut kl. 15.

Heldigvis gikk alt i orden, hadde fått bud litt under takst som jeg ikke godtok, men dette var et bud jeg aksepterte med en gang.

Lykke til forresten.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...