Gå til innhold

Kubbelys

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å ha kubbelys på speilfat. Har kjøpt en prøve, speilfat og lys fra Ikea. Veldig fint. Men de fleste kubbelys vil jo kanskje renner utover etterhvert. I hvertfall i et bryllup hvor lysene vil brenne nesten 10 timer. Noen med erfaringer evt løsninger. Har sett på ulike andre fat med kant, men de er dyre og jeg må ha 15 stk. Speilfat koster 49,- for 4! Leier duker å er litt redd for at alle jeg leverer tilbake skal ha talg på ...... Har ikke lyst på vanlig kronelys!!! Skal i tillegg ha telys i glass fra Ikea.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg har veldig lyst til å ha kubbelys på speilfat. Har kjøpt en prøve, speilfat og lys fra Ikea. Veldig fint. Men de fleste kubbelys vil jo kanskje renner utover etterhvert. I hvertfall i et bryllup hvor lysene vil brenne nesten 10 timer. Noen med erfaringer evt løsninger. Har sett på ulike andre fat med kant, men de er dyre og jeg må ha 15 stk. Speilfat koster 49,- for 4! Leier duker å er litt redd for at alle jeg leverer tilbake skal ha talg på ...... Har ikke lyst på vanlig kronelys!!! Skal i tillegg ha telys i glass fra Ikea.

Alle restauranter som leier duker leverer dem tilbake komplett med stearin på :)

Det som oftest er mest praktisk er kulelys fremfor kubbelys. De brenner penere og har mindre tendens til utflyting. kanskje du skal "testbrenne" et av hver sort?

Eventuelt kan du jo lage lysfat av vanlige koppefat med kant som du dekker med alufolie eller lignende, men er jo enig i at det kanskje ikke er like stilig som speil.

Skrevet

De kubbelysene som jeg kjøpte på Nille, rant utover dukene. Riktignok etter lang tid. Men dukene, som vi hadde leid, leverte vi bare sånn. De er nok vant til det:-)

Kjøpte sånne skåler på IKEA, til 5 kr. stk!

:)

Skrevet

Billige lys fra f. eks. Ikea og Nille brenner som regel ikke opp, og renner.

Hvis man går på butikker som Kremmerhuset far man bedre kvalitet = renner ikke. Men koster 5 ganger så mye også da... :sjenert:

Skrevet

Jeg skal ha kubbelys, som jeg har testet. Hvis man passer på å "brette"/forme kanten innover når de har brent en stund holder de seg pene, og man slipper at de renner utover. Går fort å gjøre det.

Kjjøpte kubbelys til 19,90 på Spar (av alle steder). Ser de har de samme lysene på Plantasjen til 9,90 nå.

Skrevet
Jeg skal ha kubbelys, som jeg har testet. Hvis man passer på å "brette"/forme kanten innover når de har brent en stund holder de seg pene, og man slipper at de renner utover. Går fort å gjøre det.

Skal love deg at du har andre tanker i hodet den dagen ;) Rosa sky :sol:

Ville satt en tante eller noe på jobben - too be sure...

Skrevet

Har ikke tenkt å gjøre det selv nei! :) Hehe ;) Tantene "ditt" og "datt" blir satt på den jobben. Man må nesten delegere oppgavene til andre på en slik dag.

Skrevet

Jeg kjøpte kubbelys på Løitenlys. I tre ulike høyder, de laveste var ikke mer enn 9 cm, de høyeste var vel 20. Og ingen av dem rant i et hele tatt, og de er LANGT fra nedbrunnet heller, så vi har kubbelys (og halve festlys) til tidenes morgen tror jeg. Men nei, så vidt jeg vet var det ikke et eneste lys som rant.

Dyrere enn lys fra Nille ja, men finere også )vi hadde røde lys med to gullringer nederst, både kubbe og festlys), også rant de ikke.

Skrevet
Jeg kjøpte kubbelys på Løitenlys. I tre ulike høyder, de laveste var ikke mer enn 9 cm, de høyeste var vel 20. Og ingen av dem rant i et hele tatt, og de er LANGT fra nedbrunnet heller, så vi har kubbelys (og halve festlys) til tidenes morgen tror jeg. Men nei, så vidt jeg vet var det ikke et eneste lys som rant.

Dyrere enn lys fra Nille ja, men finere også )vi hadde røde lys med to gullringer nederst, både kubbe og festlys), også rant de ikke.

Vi kjøpte også kubbelys fra Løiten, men de rant utover bordet! Hadde de på bordet der gjesteboka lå, men den måtte vi bare flytte. Men kanskje det var for varmt? Det var temmelig varmt både ute og inne denne dagen *svette*

Skrevet

hmm... det var jo ikke sånn knakende varmt da vi goftet oss (og følgelig heller ingen åpne vinduer i spiselokalet (i et andre der døra sto åpen hele kvelden hadde vi te-lys) og trekk er jo ofte en årsak til at lys renner... mulig også varme, har ikke tnkt på det.

Men i alle fall, våre rant ikke i det hele tatt... vi var kanskje helige vi da. (jeg kjøpte dem nå der fordi det var eneste måten å oppdrive røde lys jeg da, ikke pga "kvalitet eller pris" egentlig)

Skrevet

Isj da - krysser fingrene for at Nillelysene mine holder seg jeg. De lysene jeg har hjemme har holdt seg fine, så det er håp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...