orakel Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Det er en stund siden sist vi hadde en slik tråd. Vi skal ha Trumpet Voluntary av Clarke som inngangsmarsj. Utgangsmarsjen har vi ikke helt bestemt oss for enda. Det står mellom Orgelsinfonie nr. 5 av Widor, Brudemarsj fra Øre og Preludium i Ess-dur av Bach. Vi har trompetist som skal spille der det er behov for det (ihvertfall inngangsmarsjen og på Brudemarsj fra Øre hvis det blir den). Musikalske innslag synes jeg er vanskelig å bestemme. Ønsker solotrompet på Gje meg handa di ven, men kunne også tenkt meg et klassisk stykke i tillegg. Hvis det blir 2 musikalske innslag så blir det vel 2 salmer. Tror det blir Å leva det er å elska og Deilig er jorden. Hva har dere valgt?
Frey Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Vi har Bruremarsj fra øre som inngangsmarsj, Mendelhsson ut, Hallelujah (Cohen) og Kjærlighetsvisa (Sivertsen) som solistinnslag, Å leva det er å elska og Amazing Grace som salmer. tekstlesningen på islandsk og engelsk.
Malama Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Ja, så var det å huske det da... "Here comes the bride" inn og "nå er det for sent å angre" ut, som jeg sa til mamma.... (både hun og min forlover skjønte hvilke jeg mente...) Det er lohengrin den ene, og mendeson den andre, jeg husker bare ikke i farta hva som er hva... Vi hadde ingen musikalske solistinnslag, men tre salmer. Kjærlighet fra gud, Kom syng for vår Gud, og en helt ny salme som ikke står i noen samlebøker, det er en vigselsalme som de har fått skrevet i menigheta der vi ble gift, den heter "Han er brudgom, ho er brud" og er kjempefin. Kan ikke i farta si hva de heter de bibeltekstene vi hadde. Vi hadde to, den ene var den "Tro håp og kjærlighet" og den andre begynner med "sett meg som et segl på ditt hjerte".
helenejenta Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 3 av mine beste venninner skal spille inn- og utgangsmarsjen. Jeg har gitt dem frie tøyler til å bestemme hvilke. Stoler på at de gjør et godt valg, men det som gjør det mest spesielt er jo uansett at det er de som spiller. Av salmer har jeg valgt tradisjonellt. Syns det er viktig at det er salmer som alle kan melodien på, så jeg skal ha: Alltid freidig, kjærlighet fra gud og å leva det er å elska. Forloveren min skal synge "det vackraste" og dattera til forloveden skal lese et dikt. Og skriftlesingen skal søstra mi ha. Kjenner at jeg gleder meg! Under 2 uker igjen!
Doratheexplorer Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Purpose av Nordraak som inngang og Brudemarsj fra Lødingen som utgang (gubben er fra Lødingen) Solistinnslag You raise me up og Öppna din dörr Så ska vi danse første dans til Hallelujah
Liset Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Vi skal ha En midtsommernattsdrøm inn, og Trumpet voluntary ut. Solisten skal synge it is you(fra shrek) og heaven av brian adams. Og to salmer: Nå er det morgon og måne og sol
t-schnuppa Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Egentlig, har jeg hatt lyst på " U are so beautifull" m Westlife avspilt fra cd som inngangsmarsj! Jeg har kjempet for denne, men de nekter å spille cd i den kirka vi skal gifte oss.. Så da endte vi opp med litt mer tradisjonelle.. * Inngangsmarsj : Lohengrin * Utgangsmarsj : Jan Magne Førdes brudemarsj * Solist innslag : Songbird og Danse mot vår * Salmer : Å leva det er å elska, Kjærlighet er lysets kilde og måne og sol. Vår første dans blir til Westlife - Unbreakable Kjempefin sang ogtekst :rødme:
heike007 Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Vi har "Bruremarsj fra Lødingen" som inngangsmarsj og "Bruremarsj" av Jan Magne Førde som utgangsmarsj. Av salmer har vi: Kjærlighet er lysets kilde Måne og sol Guds godhet sang i sinnet Skriftlesningen består av 1.Korinter 13, og fra Salomos Høysang 8-7a Og så blir det vakker sang av to kjempeflinke solister som skal synge "You raise me up" med minimalt akkompagnement, -bare piano, tror jeg). En venninne skal lese en tekst fra "Profeten", og thats it! Gleder meg til lørdag
puls Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Me skal ha Bruremarsj av Jan Magne Førde inn, den syng koret eg er med i a cappella. Utgangsmarsj er Bruremarsj frå Nordmøre, der ein kamerat av min kjære spelar saksofon i lag med orgelet. Salmar er Å leva det er å elska og Deg å få skode er sæla å nå. Solistinnslag er Shall I compare thee to a summer's day (koret), Mitt hjerte er ditt (venninne) og The nearness of you (to venninner). Brudgommens forlovar les frå 1. Kor. 13 (størst av alt er kjærleiken...) Det blir stas!
Gifteklar:) Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Innmarsj: Mendehlsson (fra en midtsommernatts drøm) Utmarsj: Trumpet Tune (Clarke) Salmer: Kjærlighet fra Gud, Å leva det er å elska, og Guds godhet sang i sinnet Trompetsoloer: Tir n'a noir og Sommernatt ved fjorden.
Kristin Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Det er en stund siden sist vi hadde en slik tråd. Vi skal ha Trumpet Voluntary av Clarke som inngangsmarsj. Utgangsmarsjen har vi ikke helt bestemt oss for enda. Det står mellom Orgelsinfonie nr. 5 av Widor, Brudemarsj fra Øre og Preludium i Ess-dur av Bach. Vi har trompetist som skal spille der det er behov for det (ihvertfall inngangsmarsjen og på Brudemarsj fra Øre hvis det blir den). Musikalske innslag synes jeg er vanskelig å bestemme. Ønsker solotrompet på Gje meg handa di ven, men kunne også tenkt meg et klassisk stykke i tillegg. Hvis det blir 2 musikalske innslag så blir det vel 2 salmer. Tror det blir Å leva det er å elska og Deilig er jorden. Hva har dere valgt? Av de tre utgangs alternativene hadde jeg valgt toccataen fra Widors 5. (hele symfonien tar 30min ). Den er flott!
orakel Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. juli 2007 Av de tre utgangs alternativene hadde jeg valgt toccataen fra Widors 5. (hele symfonien tar 30min ). Den er flott! Selvsagt er det toccataen, men gidder ikke alltid skrive alt i detalj her inne. Noe som forbauser meg etter å ha søkt i en del inn-/utgangsmarsjtråder her er for det første hvor mange som faktisk velger Wagners marsj fra Lohengrin samt Mendelssohns fra Midtsommernatts drøm og for det andre at dere faktisk får lov til å velge disse. Jeg vet om flere kirker der de nekter å spille én eller begge. Vi fikk beskjed i brev fra kirken at de ikke spilte Mendelssohn.
Malama Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Vår kirke har derimot disse på listen over misukk-klipp vi kan lytte på for å velge... Hvorfor i all verden nekter kirken å spille disse? (eller, organisten?) Det er jo... de vanligste, så vidt jeg vet... (jada, da hender det at de er lei av å spille dem, og ofte sier at "husk at det finnes andre også", men jeg har aldri hørt om at noen nekter...)
Frey Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Noe som forbauser meg etter å ha søkt i en del inn-/utgangsmarsjtråder her er for det første hvor mange som faktisk velger Wagners marsj fra Lohengrin samt Mendelssohns fra Midtsommernatts drøm og for det andre at dere faktisk får lov til å velge disse. Hvorfor skal man ikke få lov til å velge disse?
Amadea Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Vi har ikke bestemt oss enda, men vi skal antagelig ha en saksofonist med oss og da har vi tenkt på at han skal spille: - Air av Bach til inngangsmarsj (strengt tatt ikke en marsj og ikke sikkert vi får lov en gang, men vi kan jo pröve) - Ave Maria som solistinnslag Salmer og skriftlesning er ikke bestemt enda *fölger med i tråden*
*Emma* Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Jeg liker ikke "de vanlige" ...vet ikke hva de heter..men den der "here commes the bride" osv.. Vi valgte: Inn: Trumpet Voluntary - Clarke Ut: Trumpet Tune - Purcell De ble spilt på orgel og fiolin.
mowgli Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Vi hadde: Inn: Trumpet voluntary (Clarke) Ut: Trumpet tune (Purcell) Salme I: Kjærlighet fra Gud Salme II: Guds godhet sang i sinnet Solosang I: Just a perfect day (L. Reed) Solosang II: Your song (E. John)
orakel Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor skal man ikke få lov til å velge disse? Prester og/eller organist står fritt til å fronte egne meninger her om de ønsker det. Noen har problemer med at marsjene er fra operaer. Noen synes det er fjasete amerikanisering (spesielt Wagners marsj) og forbinder dette med filmer og Hollywood. Andre er nok drittlei begge marsjene og ellers har de sikkert ørten andre unnskyldninger for å nekte.
Frey Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 Jojo, det er nå så - men du skrev jo at det forbauset deg at man fikk lov til å velge disse. Det var det jeg spurte om, hvorfor du synes det er rart at man kan velge dem.
orakel Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 18. juli 2007 Jojo, det er nå så - men du skrev jo at det forbauset deg at man fikk lov til å velge disse. Det var det jeg spurte om, hvorfor du synes det er rart at man kan velge dem. Siden flere kirker i mitt nærområde har denne policyen så trodde jeg det var noe som var vanlig sånn jevnt over. Siden flere her står fritt til å velge akkurat de marsjene de vil så er det tydeligvis ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå