Kara W Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har en veninne som stadig gir meg gaver. Noen ganger ting hun bare ikke har bruk for lenger, men ofte ting hun har kjøpt, fordi hun så det i butikken og syntes jeg trengte en sånn. Aldri veldig dyre ting, men det blir jo en del penger over tid. Noe av det er nok delvis en komentar til stilen min, da jeg ikke er så glad i å shoppe selv og har mye gamle slitte ting, men jeg tror også hun bare synes det koselig å gi. Jeg shopper ikke så mye selv, og hun har jo mye finere og bedre ting enn meg (ihvertfall mer koordinerte), så det er sjelden jeg kommer over ting som jeg bare finner på å gi. Jeg føler også at jeg ikke har råd til å drive å gi folk ting hele tiden, men vet at hun har enda dårligere råd enn meg, Så da sitter jeg her med dårlig samvittighet. Jeg har jo ikke akkurat lyst til å be henne slutte å gi meg ting, av frykt for å virke uttakknemmlig.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Så da sitter jeg her med dårlig samvittighet. Jeg har jo ikke akkurat lyst til å be henne slutte å gi meg ting, av frykt for å virke uttakknemmlig. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette. Siden du kanskje ikke helt har samme anledning/følelse for dette å gi gave så kanskje du kan gi henne en flaske vin en gang i mellom eller spandere en drink hvis dere er ute? Det går an å gi "igjen" selv om man ikke er like flink å tenke på sånt eller "falle over" ting som passer til dem. Hvis du derimot føler at gavene er dårlig skjulte hint om at du bør endre stil eller at du bør endre deg synes jeg du skal si fra, spesielt hvis det ikke er noe du liker eller ønsker skal skje.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Ja, ikke ha dårlig samvittighet. Om hun gir deg ting er det vel fordi hun liker og har mulighet til det. Du kan invitere henne på middag eller gjøre andre hyggelige ting for henne, men ikke føl at du må noen ting annet enn å takke for gavene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå