Gå til innhold

Han falt for en annen jente.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

Kort fortalt så falt kjæresten min for en annen jente omtrent på samme tid som vi ble sammen. Vi hadde vært av og på en stund på grunn av usikre følelser hos meg. Når jeg endelig fikk mot til meg til å forsøke et nytt forhold viser det seg altså at gutten har falt for en annen også. Han hadde fortalt om sine følelser til henne, men hun er gift og har små barn så ingenting ville skjedd mellom dem fra hennes side uansett. Jeg hadde vel mest lyst til å pakke kofferten og gå men siden jeg har sterke følelser for gutten sa jeg ja til å gi dette tid og se det ann. Vi har vært en del fra hverandre de siste månedene og han bedyrer at hans følelser for henne er så godt som borte. Men jeg henger igjen og kommer meg ikke videre :tristbla: Jeg er redd han lyver for han er fremdeles ikke den gode,fine gutten jeg ble kjent med den gang da. Han kan bli fjern, stille og gir ikke like mye oppmerksomhet som han pleide å gjøre. Jeg på min side blir bare mer panisk over å kanskje miste han jeg er glad i, at jeg for alltid vil føle at jeg lever i hennes skygge til tross for at det er meg han hadde følelser for først. Han er meget lite lysten på å fortelle meg noe om dette, og jeg føler jeg trenger snakke om det for å vite hva jeg egentlig har å forholde meg til. Jeg blir veldig bevisst på hva han sier og gjør, overanalyserer sikkert til tider og blir såret når jeg ikke får responsen jeg ønsker eller forsøker å få. Jeg føler hele situasjonen er fastlås og aner ikke ut eller inn. Jeg har lyst til å gå men vil også ha gutten min. Jeg vil bare at alt skal bli slik det før var :sur: At en part i forholdet faller for en annen er jo ikke noe nytt, er det noen som har vært i samme situasjon som kan fortelle meg hvordan dere kom dere videre etter en slik krise?

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Han var ikke utro mot deg? Og han var ærlig. Da synes jeg du skal la det ligge og ikke leke spion og være mistensom, selv om det sikkert ikke er lett.

Er ikke i forhold nå, men har vært, og har også falt for andre, men har visst at det kun har vært "blaff" og at følelsene går over bare jeg ikke fokuserer for mye på de, eller tar intiativ og møter den andre...

Siden han fortalte deg at han ble interessert i en annen, kan du godt si at du føler for å prate litt om dette og hva han føler og hva du føler, ikke minst.

Når du var så usikker i begynnelsen, var det egentlig fritt fram for han å falle for en annen, det gjorde sikkert HAN usikker når du vinglet, og kanskje han ville vise overfor deg at du må ta et valg.

Men er du sikker på at du ikke kun lider av sjalusi, at dine egne følelser for han er de rette? Kanskje han lurer på det samme...

Er sikkert vanskelig hvis dere er i etableringsfasen i et forhold, men vanskelig er det uansett. Håper du får svar fra noen som kan se det fra flere sider.

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet
Han var ikke utro mot deg? Og han var ærlig. Da synes jeg du skal la det ligge og ikke leke spion og være mistensom, selv om det sikkert ikke er lett.

Er ikke i forhold nå, men har vært, og har også falt for andre, men har visst at det kun har vært "blaff" og at følelsene går over bare jeg ikke fokuserer for mye på de, eller tar intiativ og møter den andre...

Siden han fortalte deg at han ble interessert i en annen, kan du godt si at du føler for å prate litt om dette og hva han føler og hva du føler, ikke minst.

Når du var så usikker i begynnelsen, var det egentlig fritt fram for han å falle for en annen, det gjorde sikkert HAN usikker når du vinglet, og kanskje han ville vise overfor deg at du må ta et valg.

Men er du sikker på at du ikke kun lider av sjalusi, at dine egne følelser for han er de rette? Kanskje han lurer på det samme...

Er sikkert vanskelig hvis dere er i etableringsfasen i et forhold, men vanskelig er det uansett. Håper du får svar fra noen som kan se det fra flere sider.

Han var ikke utro mot meg.Det har som sagt aldri skjedd noe mellom han og denne jenta ,men det var jo fordi hun allerede befinner seg i et forhold.Og jeg og han var heller ikke i et forhold da det skjedde. Jeg har spurt hvorfor han følte for å fortelle henne om sine følelser siden hele saken i grunnen var dødfødt fra begynnelsen av tatt i betraktning at hun er gift.Dette vet han ikke selv,men jeg synes det er sårende at han kan være åpen og ærlig mot henne med sine følelser,men meg stenger han ute. Jeg vet han ikke har gjort noe galt i denne saken og det er som han og du sier, jeg vinglet, han var i en sårbar situasjon og falt for en annen. Men jeg klarer uansett ikke slippe tanken om at han sikkert ville valgt henne om det ikke var henne det stod på,og jeg føler meg som sagt som nest best.Men har jeg noen grunn til det?

Litt usikker på hva du mener,men om du tror mine følelser for han kun er et produkt av at han falt for en annen tar du feil.Jeg fant ut om henne etter jeg sa jeg ville forsøke med kjæresten min, fordi han syntes jeg fortjente å vite det.

Jeg synes dette er ekstra sårbart siden vi er i oppstartsfasen av forholdet. Det er jo da man skal og bør være forelsket i hverandre, men jeg har også en tredjeperson å forholde meg til.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg ville ikke ha vært sammen med en mann som hadde følelser for ei annen jente uansett. Da er det jo bare for at hun er i ett forhold at han skygger banen!

Finn deg heller en mann som elsker deg og ser deg og ikke går rundt og drømmer om ei annen jente!

Gjest vimselot
Skrevet

Enig med MG, men du må da kunne prate med han? Kommunikasjon er alfa omega, uten det har dere kun et skall...

Vil han ikke prate, ville jeg kuttet han. Dere er i begynnelsen av et forhold, og du tvilte og nå tviler du enda mer. Prat med han,du får ikke noe glupt svar her på kg...

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

Takk for svar begge to.Jeg har forsøkt å prate om dette med han,men han blir forknytt og sier ikke noe.Og det lille han sier må jeg nesten dra ut av han.Han har aldri hatt noen problemer med å snakke om følelsene sine tidligere,kun når det gjelder denne saken.

Jeg heller jo mer og mer mot deres råd men dette er en fantastisk fin gutt som har alt jeg ser hos i en gutt.Han har bedt om mer tid,men jeg kjenner jeg blir bare mer og mer såret destod lengre dette pågår.Faen at dette skal være så vanskelig :tristbla:

Gjest vimselot
Skrevet

Hvor lenge har det pågått da?

Du skriver, men ikke hvor lenge om noen ting, så umulig å svare.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg ville gitt forholdet en sjanse hvis du virkelig elsker denne gutten. Det er eneste måten å finne ut av det på. Kanskje det er lettere for han å prate når han blir tryggere på deg og dine følelser. Kanskje han er redd for å si noe "feil" som kan skremme deg bort siden forholdet deres er så sårbart nå???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...