Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt helt for et par ballerinasko på salg forrige uke. Problemet er at de er skikkelig gnagsårsko :( jeg har fremdeles store sår på helen etter å ha gått med de på Torsdag forrige uke.

Har noen tips til hvordan de kan bli mindre vonde gå med? Jeg vil så gjerne bruke de :D

Hva slags stoff det er er jeg desverre litt usikker på. Men det er i litt hardt "tøy stoff" ( beste beskrivelsen jeg fant i farten)

Alle tips taes imot med stor takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg falt helt for et par ballerinasko på salg forrige uke. Problemet er at de er skikkelig gnagsårsko :( jeg har fremdeles store sår på helen etter å ha gått med de på Torsdag forrige uke.

Har noen tips til hvordan de kan bli mindre vonde gå med? Jeg vil så gjerne bruke de :D

Hva slags stoff det er er jeg desverre litt usikker på. Men det er i litt hardt "tøy stoff" ( beste beskrivelsen jeg fant i farten)

Alle tips taes imot med stor takk :D

Om du har de til bukse kan du jo ha ankelsokker i tynt strømpebuksestoff i dem et par dager for å gå de inn. Da blir det mindre friksjon mot huden.

Jeg bruker ankelsokker fra La Mote i "light amber", disse syns nesten ikke med bukse over :)

Du får en stift fra Compeed på apoteket som du har på når du merker at det begynner å gnage. Denne demper også friksjon. Men den skal ikke brukes om du har fått sår allerede, men til en annen gang....

Skrevet

Jeg var innom H&M en dag, og der har de sokker tilpasset så og si alle sko! Alt fra de med bare tå og strikk rundt hælen, til lave sokker som ikke vises i ballerina sko!

Skrevet
Jeg var innom H&M en dag, og der har de sokker tilpasset så og si alle sko! Alt fra de med bare tå og strikk rundt hælen, til lave sokker som ikke vises i ballerina sko!

:Nikke: Ministeps! Sist jeg kjøpte fikk jeg tre par til 15 kroner eller noe...

Skrevet

Noe du kan forsøke er slike hælkapper som du limer inn bak i skoen. De er i mykt skinn og demper gnagsårfaktoren bra (og minsker "vondtet" fra gnagsår du har allerede). I tillegg bør du kjøpe ankelsokker/ ministeps eller annet av tynne strømper av nylon eller tynn bomull slik at friksjonen mot naken hud ikke er tilstede.

Har selv endel sko som jeg gjør slik med inntil de er så utgått at gnagsårfaktoren ikke lenger er et problem. Først da går jeg barføtt i skoene. Lært av erfaring... ;)

Skrevet

Du kan sette en tapebit der skoene gnager. Da blir det glatt og fint.

Jeg gjør det på alle nye sko hvor jeg begynner å få gnagsår, og det fungerer kjempebra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...