Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jag har snakket mye om barn i det siste, han vill nå men jag vet ikke om jag er klar. Har sagt til honom at jeg vil vente en stund til..

Han har virkelig blitt såret og deprimert at jag ikke vill,

vad kan jeg gjøre for at få honom forstå,

han har sagt at hvis jeg skulle bli gravid nå så har han mistet lysten..

han kommer ikke at ta opp eller snakke om dette på mange år.

:tristbla: Hva skall jeg si, har prøvet å forklare at jag kunde tenke meg at vente i hvertfall 1 eller 2 år til..

Noen som har noen forslag hva jeg kan si uten at han skal behøva bli sint eller lei seg..?

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Kan det hende at han har blitt usikker på om det er noe ved ham som gjør at du ikke er trygg på å få barn nå? F.eks om du ikke er fornøyd med forholdet, ham som partner eller far?

At du ikke selv føler deg klar til å gå gjennom graviditet/fødsel/avbrekk i jobb/følelsesmessig utfordring i å bli mamma/aldri mer fritid og alenetid, bør han faktisk respektere, selv om han i utgangspunktet ønsker seg barn allerede nå. Det er ikke en liten ting å be noen om.

Skrevet

Fortell at begge burde være enige og klare for å få barn, før dere går til det skrittet. Barn burde ikke bli bragt inn i verden hvis de er uønsket. Si at det ikke har noe med han å gjøre, men med barnets beste å gjøre. Det er ikke rettferdig ovenfor barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...