Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #1 Del Skrevet 16. juli 2007 Noen som vet om det heter tilrette eller til rette? (ikke for å være frekk eller utakknemlig, men jeg vil sette velidg pris på om kun de som vet det med sikkerhet svarer). I nettordboka finner jeg ikke noe ord som heter 'tilrette' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 16. juli 2007 #2 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det heter til rette. Hvis du går inn på denne linken, så vil du se noen eksempler. Under viltnemd viltnemnd ~nemnd nemnd i hver kommune som legger til rette forholdene for jakt og fangst som næring Under vegvill: vegvill vegvill 1 som har gått seg vill 2 overf: som er desorientert, som ikke finner seg til rette Under tjener tjener tjener m2 (norr þénari) 1 person som er ansatt i større hus for å oppvarte herskapet og sørge for praktiske gjøremål som å ta imot besøkende og vise dem til rette, servere o l; person som tjener (2) på gard o l Under tilrettelegge tilrettelegge tilret`te|legge 1 legge til rette, bearbeide boka er dramatisert og tilrettelagt for radio Det finnes flere eksempler i linken. Håper dette hjalp. Endret 16. juli 2007 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. juli 2007 #3 Del Skrevet 16. juli 2007 Tusen takk grønt blad Jeg kom frem til det samme i mellomtiden. Det som forvirret meg var at det er noe som heter 'tilrettelegge'. Jeg googlet 'tilrette' og fikk 322 000 treff. Helt utrolig tatt i betraktning at det altså er feil. Jeg ønsker deg en god kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå